راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبل برای اتاق پذیرایی

چگونه رنگ مبلمان مناسب برای منزل خود انتخاب کنیم؟

اغلب افراد تصور می کنند انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان چالش برانگیز است در صورتیکه اگر شما اولویت های خود را بشناسید می توانید بهترین و مناسب ترین رنگ را برای مبلمان منزل خود انتخاب کنید.

در ادامه راهنمای انتخاب مناسب ترین رنگ مبل برای اتاق پذیرایی را مشاهده خواهید کرد. 

مبلمان در مرکز اتاق پذیرایی چیده می شوند و روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون سالن پذیرایی تاثیر زیادی دارند بنابراین بهتر است در انتخاب طرح و رنگ مبلمان سالن پذیرایی حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید دکوراسیونی شیک و در عین حال متفاوت را در سالن پذیرایی منزل تان ایجاد کنید.

 

40966041590_e391cc5939_c

 

راهنمای انتخاب رنگ مبل برای سالن پذیرایی

در انتخاب رنگ مبل به نکات زیادی باید توجه کنید و علاوه بر این رنگ مبلمان را باید با توجه به سایر رنگ های استفاده شده در اجزای دکوراسیون پذیرایی انتخاب کنید تا مبلمان منزل تان شیک و برجسته تر به نظر برسند. در ادامه نکاتی برای انتخاب رنگ مبل و چند رنگ مبلمان پرطرفدار و زیبا را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

 

نکاتی برای انتخاب رنگ مبلمان پذیرایی

برای انتخاب رنگ مبل سالن پذیرایی باید به اندازه فضا و میزان نور موجود در سالن پذیرایی توجه کنید. اگر فضای سالن پذیرایی منزل شما بزرگ است می توانید از انواع رنگ های متنوع روشن و تیره مبلمان استفاده کنید تا فضای پذیرایی تان بزرگ و دلبازتر به نظر برسد. برای سالن های پذیرایی کوچک بهتر است از مبلمان رنگ روشن استفاده کنید تا فضای پذیرایی بزرگ و دلبازتر به نظر برسد.

اگر در فضای سالن پذیرایی منزل تان نور به اندازه کافی وجود دارد می توانید مبلمان با رنگ روشن و یا رنگ تیره برای فضای پذیرایی منزل خود انتخاب کنید و اگر فضای سالن پذیرایی تاریک و کم نور است بهتر است از مبلمان رنگ روشن استفاده کنید. برای فضاهای کم نور مبلمان با رنگ هایی نظیر سفید و شیری مناسب هستند زیرا این رنگ ها نور را منعکس می کنند و باعث می شوند فضای سالن پذیرایی روشن تر به نظر برسد.

اگر تمایل دارید دکوراسیون سالن پذیرایی تان بی نظیر و مدرن تر به نظر برسد بهتر است رنگ مبل را با سایر وسایل موجود در دکوراسیون پذیرایی ست کنید. ست کردن رنگ مبل با کفپوش و رنگ غالب استفاده شده در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی یکی از پرکاربردترین روش ها برای انتخاب رنگ مبلمان محسوب می شود. توجه داشته باشید برای ست کردن رنگ مبلمان با رنگ های استفاده شده در سالن پذیرایی نیازی نیست رنگ مبلمان با رنگ سایر وسایل ست باشد بلکه شما می توانید از سایه های مختلف رنگی در کنار یکدیگر استفاده کنید و چیدمانی متفاوت را در سالن پذیرایی منزل تان داشته باشید.

اگر تمایل دارید مبلمان پذیرایی را از دکور اتاق پذیرایی جدا کنید در حالیکه هماهنگی بین آن ها را هم حفظ کنید می توانید از رنگی برای مبلمان استفاده کنید که مکمل رنگ به کار رفته در دکوراسیون داخلی پذیرایی است. ست کردن رنگ پرده و مبل می تواند ایده خوبی برای ایجاد دکوراسیونی زیبا در سالن پذیرایی باشد.

اگر تمایل دارید رنگ و طرح مبلمان منزل تان برجسته تر به نظر برسد بهتر است رنگ مبلمان را مشابه با رنگ دیوار انتخاب کنید همچنین می توانید رنگ مبلمان را با رنگ اصلی استفاده شده در سالن پذیرایی ست کنید و با کمک کوسن های رنگ های شاد و جیغ مبلمان را تزیین کنید.

 

بهترین و پرطرفدارین رنگ مبلمان برای سالن پذیرایی چیست ؟

رنگ مبل سالن پذیرایی را بهتر است به گونه ای انتخاب کنید که این قابلیت را داشته باشد هر زمانی که تمایل داشتید بتوانید دکوراسیون منزل تان را تغییر دهید و مجبور به تعویض مبلمان منزل خود نشوید. در ادامه انواع رنگ های پرطرفدار و محبوب مبلمان پذیرایی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

 

۱- مبلمان سفید

مبلمان سفید از انواع مدل مبلمانی هستند که هیچ وقت از مد نمی افتند. توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب مدل مبل سفید بهتر است به میزان مقاومت پارچه مبلمان در برابر لکه توجه کنید و مبلمان سفیدی را برای سالن پذیرایی منزل خود انتخاب کنید به راحتی تمیز می شوند و قابلیت شستشو دارند.

 

white-sofa-18

 

۲- مبلمان کرم

مبلمان کرمی که بافت دار هستند می توانند انتخاب خوبی برای سالن پذیرایی باشند. توجه داشته باشید که رنگ کرمی از انواع رنگ های کلاسیک است و با رنگ هایی نظیر سیاه و قرمز و خاکستری و آبی تیره به راحتی ترکیب می شود.

 

100509-Interior-Decoration-brown-cream-25

 

۳- مبلمان قهوه ای روشن و برنزه و یا شتری

این رنگ های مبلمان از انواع رنگ های خنثی هستند که با رنگ آبی و سیاه و رنگ های پاییزی به خوبی ترکیب می شوند.

 

Brown-sofa-cushion-17

 

۴- مبلمان قهوه ای

رنگ قهوه ای از انواع رنگ های کلاسیک و در عین حال شیک است و اغلب افراد تمایل دارند برای ایجاد دکوراسیونی زیبا در سالن پذیرایی از این رنگ برای انتخاب رنگ مبل سالن پذیرایی استفاده کنند. مبلمان قهوه ای در انواع مدل های مبل کرم قهوه ای نیز موجود هستند که این مدل مبلمان جلوه خاصی را به دکوراسیون سالن پذیرایی می بخشند.

 

Brown-sofa-cushion-18

 

۵- مبلمان خاکستری روشن و تیره

مبلمان خاکستری روشن در کنار رنگ های گرم چوب و دیوارهای گچی جلوه ای زیبا و متفاوت دارند. مبلمان در انواع رنگ های خاکستری تیره نیز موجود هستند و به دلیل ترکیب شدن راحت رنگ خاکستری تیره با سایر رنگ ها مبلمان خاکستری تیره پرطرفدارتر هستند.

 

x-x-10-دلیل-برای-انتخاب-مبل-خاکستری_59f597a5ad9a7

 

۶- مبلمان با رنگ های خنثی

رنگ های خنثی از انواع رنگ هایی هستند که به راحتی با سایر رنگ ها ست می شوند. منظور از مبلمان با رنگ خنثی رنگی است که مکملش به آن افزوده شده است.

 

taupe-living-room-sofa-collection

 

۷- مبلمان با رنگ های الهام گرفته از طبیعت

اگر شما تمایل دارید دکوراسیون سالن پذیرایی تان خاص و شیک به نظر برسد بهتر است از مبلمان با رنگ های الهام گرفته از طبیعت برای اتاق پذیرایی منزل خود انتخاب کنید.

 

Webp.net-resizeimage-56-660x330

 

 

metiadmin

Leave A Comment