مبلمان چرم یا پارچه ای ؟

با وجود تنوع بالا در مبل‌ها، انتخاب از بین انواع آن‌ها شاید کمی مشکل باشد. چرا که علاوه بر نقش مهم مبلمان در دکوراسیون خانه، بایستی به جنس و راحتی آن‌ها و سلیقه شخصی افراد نیز توجه کرد. یکی از چالش‌هایی که معمولا در انتخاب و خرید مبلمان وجود دارد، انتخاب بین انواع مبلمان از نظر جنس آن‌ها بوده و یکی از سوالاتی که در این بین پرسیده می‌شود این است که « مبل چرمی بهتره یا پارچه ای ؟ »

اگر شما هم جزء افرادی هستید که این سوال برایتان پیش آمده، ادامه این مطلب در سایت مبل رویال را از دست ندهید.

متاسفانه باید گفت که پاسخ مشخصی برای سوال مبل چرمی بهتر است یا مبل پارچه ای وجود ندارد؛ چرا که هر یک از این نوع مبلمان ویژگی‌های مثبت و منفی مخصوص خود را داشته و انتخاب آن‌ها بستگی به سلیقه و دکوراسیون منزل شما دارد. در ادامه برای راهنمایی بیشتر به منظور انتخاب بین مبلمان چرمی و پارچه‌ای، به معرفی این ویژگی‌ها پرداخته‌ایم :

ویژگی‌های مثبت مبلمان پارچه‌ای

  • راحتی

راحتی مبل‌های پارچه‌ای معمولا بستگی به نوع پارچه استفاد شده در آن‌ها دارد، اما به چندین دلیل معمولا راحتی مبل‌های پارچه‌ای بیشتر از مبل‌های چرمی است؛ چرا که مبل‌های پارچه‌ای معمولا گرم‌تر و نرم‌تر از مبل‌های چرمی هستند و از طرفی مبلمان چرمی ممکن است مانند صندلی‌های چرمی خودرو، در تابستان بسیار گرم شده و در زمستان نیز سرد باشند. همچنین مبل‌های چرمی معمولا سفت‌تر از مبل‌های پارچه‌ای هستند.

  • مقاومت

مقاومت مبل‌های پارچه‌ای بستگی به جنس پارچه استفاده شده در مبلمان دارد (همان طور که مقاومت مبلمان چرمی نیز بستگی به نوع چرم استفاده شده دارد). در برخی از مبلمان پارچه‌ای از نوعی روکش مقاوم در برابر لکه استفاده می‌شود که در این صورت به راحتی می‌توان لکه‌های بوجود آمده روی مبلمان را پاک کرد. از طرفی روی مبلمان پارچه‌ای همانند مبل‌های چرمی خراش نمی‌افتد و مبل‌های پارچه‌ای از این نظر نسبت به مبل‌های چرمی بهتر هستند. همچنین در صورت انتخاب مبل چرمی، بایستی با مشکل پوسته پوسته شدن آن نیز دست و پنجه نرم کنید.

  • رنگ و طرح

مبلمان پارچه‌ای نسبت به مبلمان چرمی از طرح و رنگ‌های بیشتری برخوردار هستند و می‌توانید با توجه به تم کلی و رنگ استفاده شده در منزلتان، مبلمان پارچه‌ای دلخواه خود را خریداری کنید؛ اما مبلمان چرمی این تنوع را نداشته و معمولا در چند رنگ و طرح محدود عرضه می‌شوند.

  • بودجه

در پاسخ به سوال مبل چرمی بهتره یا پارچه ای یکی از مواردی که بایستی در نظر گرفته شود هزینه صرف شده است. در شرایط یکسان معمولا قیمت مبل پارچه‌ای نسبت به مبمان چرمی پایین‌تر بوده و این یکی از نقاط قوت مبلمان پارچه‌ای نسبت به مبلمان چرمی محسوب می‌شود.

ویژگی‌های مثبت مبلمان چرمی

  • مناسب برای افراد مبتلا به آلرژی

افراد مبتلا به آلرژی معمولا با مبل‌های چرمی راحت‌تر هستند؛ چرا که این نوع مبلمان بر خلاف مبل‌های پارچه‌ای گرد و خاک و یا موی حیوانات خانگی را به خود جذب نمی‌کنند.

  • ظاهر

مبلمان چرمی ظرافت خاصی را در اتاق ایجاد می‌کنند که مبلمان پارچه‌ای از ایجاد آن در منزل ناتوان هستند. مبل‌های چرمی برای خانه‌هایی با دکوراسیون سنتی مرسوم‌تر از همتایان پارچه‌ای خود هستند و از طرفی اگر به دنبال دکوراسیون مدرن و امروزی هستید نیز مبلمان چرمی ظاهری شیک‌تر و زیباتر به منزلتان خواهند بخشید.

  • نگهداری و تمیز کردن

شاید مبل‌های پارچه‌ای نسبت به مبلمان چرمی از مقاومت بیشتری برخوردار باشند، اما تمیز کردن و نگهداری از مبلمان چرمی راحت‌تر است. چرا که این نوع مبلمان را به راحتی با یک دستمال مرطوب می‌توان تمیز کرد اما تمیز کردن مبل پارچه‌ای ممکن است که به این راحتی نباشد.

در نهایت نیز بایستی بگوییم همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، پاسخ این سوال که مبل چرمی بهتر است یا پارچه‌ای، بیشتر سلیقه‌ای است و بستگی به سبک دکوراسیون استفاده شده در منزلتان دارد.

اما نظر شما در مورد این دو نوع مبل چیست ؟ به نظرتان مبل چرمی بهتر است یا مبل پارچه ای ؟

metiadmin

Leave A Comment