مبلمان اداری چیست ؟ و چه کاربردی در سازمان ها دارد

مبلمان اداری یکی از اصلی‌ترین اجزاء دفاتر و یکی از پیش‌نیازهای کار کردن پرسنل است. مبلمان اداری به مجموعه‌ای از میز و صندلی، گروهی از لوازم و وسائل کار و نشستن اطلاق می‌شود که برای محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ار انواع مبلمان اداری می توان صندلی مدیریتی، میز مدیریتی، صندلی کارمندی، میز کارمندی، صندلی کارشناسی، میز کارشناسی، میز کانتر، مبلمان انتظار، قفسه‌های بایگانی، کمدهای فلزی و چوبی، فایل های اداری، صندلی کنفرانس، میز کنفرانس و … را نام برد.

مبلمان‌های اداری فقط محدود به ساختمان‌ها و فضاهای اداری نیست. با نگاهی به دور و بر خودتان می‌توانید نمونه‌هایی از مبلمان اداری را در منزل بیابید. میز تحریر، میز مطالعه، کتابخانه، برخی از انواع کمد و فایل، صندلی اپن، صندلی کامپیوتر، میز کامپیوتر و …از انواع خانگی و مرسوم مبلمان اداری هستند. برخلاف مبلمان خانگی مبلمان اداری می‌بایست از دوام بهتری برخوردار باشند چرا که در طول روز افراد زیادی بر روی آن می‌نشینند و ممکن است در استفاده کردن از آن‌ها جوانب احتیاط را رعایت نکنند. همچنین مبل‌های اداری معمولا در رنگ‌های تیره مثل مشکی و یا روشن مثل کرم تولید می شوند.

برای اسکلت مبلمان اداری غالبا از فلز استفاده می‌شود. به یاد داشته باشد که اشتعال‌پذیر بودن روکش مبلمان اداری مسئله‌ایست که معمولا خریداران به آن توجه نمی‌کنند.

.

می‌خواهیم بدانیم که اهمیت مبلمان اداری چیست ؟

در این‌جا به چند مورد از اهمیت‌های وجود یک مبلمان اداری خوب و باکیفیت در محیط کار اشاره می‌کنیم. مبلمان اداری در افزایش کارایی پرسنل نقش مستقیم دارد. می‌تواند دفتر کار را هم برای ارباب رجوع و هم برای پرسنل جذاب‌تر نماید. مبلمان اداری عاملی برای تعیین پرستیژ شرکت می‌باشد، به کاهش خستگی کمک می‌کند و و عاملی مهم برای بایگانی فایل‌های کاغذی می‌باشد.

.

راهنمای خرید مبلمان اداری

در این مقاله قصد داریم نکات مهم در رابطه راهنمای خرید مبلمان اداری را نام برده و به طور کامل شرح دهیم تا بتوانید انتخاب صحیح و مناسبی برای خرید مبلمان اداری خود داشته باشید.

جهت خرید راحت و سریع میز اداری و مبلمان اداری بهتر است به نکات زیر توجه کنید :

  • میزان بودجه برای خرید میز اداری
  • در نظر گرفتن نیازها در زمان خرید مبلمان اداری
  • ظاهر و سبک مبلمان اداری
  • کاربردی بودن میز اداری
  • راحتی مبل اداری
  • انتخاب متریال مناسب برای خرید میز اداری
  • انتخاب سایز درست میز اداری
  • در نظر گرفتن مکان مناسب برای میز اداری

میزان بودجه برای خرید میز اداری

اولین و مهمترین نکته این است که میزان بودجه ای را که برای خرید مبلمان اداری در نظر گرفته اید چقدر است. اگر بخواهید از برندهای معتبر خرید کنید هزینه زیادی را باید بپردازید. اطلاع از سبک و تعداد میزهای مورد نیاز شما در تعیین بودجه به شما کمک می کند.

.

در نظر گرفتن نیازها در زمان خرید مبلمان اداری

میز اداری هر محل کاری بایستی متناسب با نیازهای کارمند انتخاب شود، برای مثال یک کارمند اکثر کارهای خود را با کامپیوتر انجام می دهد بنابراین یک میز کوچک برای او کافی است. بعضی از کارمندان هم با برگه ها و فایل های زیادی سر و کار دارند پس باید میز بزرگتری در اختیار داشته باشند. در انتخاب میز به عوامل دیگری نیز باید توجه کرد مثلا : فضایی برای نگهداری فایل ها دارید؟ برای صفحه کلید و بلندگو و … چطور؟

.

ظاهر و سبک مبلمان اداری

بعضی از شرکت ها کل مبلمان اداری خود را هماهنگ و از یک برند انتخاب می کنند و برخی هم دوست ندارند رنگ و سبک مبلمان با هم هماهنگ باشد. آیا به فکر ایجاد محیطی مدرن، معاصر و یا سنتی هستید؟ مشخص کردن سبک محیط کار در انتخاب جنس، رنگ و طرح نقش مهمی دارد.همچنین هماهنگی طرح و رنگ دکوراسیون اداری با هم میتواند مهم باشد . هماهنگ بودن محیط اداره مانند مبل ها و پارتیشن اداری بسیار در جذابیت محیط کار تاثیر خواهد داشت

کاربردی بودن میز اداری

افراد مختلف در محیط کار هستند از رئیس شرکت و مدیر اداره گرفته تا فردی که در قسمت پذیرش کار می کند که هر کدام استفاده های متفاوتی از میز اداری دارند. هنگام انتخاب میز اداری باید نوع کار فردی که می خواهد از آن میز استفاده کند را در نظر بگیرید.

.

راحت بودن مبلمان اداری

اغلب هنگام خرید مبلمان اداری به راحتی آن توجه نمی کنند. وقتی که مبلمان اداری انتخاب کردید پشت میز و روی صندلی بنشینید و مطمئن شوید بهترین و مناسبترین انتخاب را کردید. برخی از کارمندان 6 الی 7 ساعت در روز پشت میز می نشینند بنابراین انتخاب یک مبلمان اداری راحت بسیار حائز اهمیت بوده و از بروز درد در ناحیه گردن، مچ و پشت جلوگیری می کند.

انتخاب متریال مناسب برای خرید میز اداری

جنس میزهای اداری اغلب از چوب، MDF با روکش طبیعی، میزهای اداری با رویه شیشه ای و میزهای فلزی تولید می شوند. ظاهر، راحتی و سبک میزها می تواند به انتخاب شما کمک کنند همچنین در نظر داشته باشید میزاهای شیشه ای فلزی گرانتر از میزهای چوبی هستند.

انتخاب سایز درست میز اداری

سایز میز اداری نباید بیش از حد بزرگ بزرگ و یا کوچک باشد اندازه میز باید به گونه ای باشد که تمام ملزومات از جمله کامپیوتر و لوازم شخصی روی میز جا شود. در زیر میز هم فضایی برای قرار دادن پاها، مکانی برای بایگانی نیاز دارید.

.

در نظر گرفتن مکان مناسب برای میز اداری

میز اداری شما باید با فضای اداره شما متناسب باشد و به زور در جایی قرار داده نشود. قبل از خرید میز اداری فضا را اندازه گیری کنید علاوه بر میز فضایی برای صندلی و کمد بایگانی برای نگهداری فایل ها نیز در نظر بگیرید.محل قرار گرفتن میز اداری بسیار حائز اهمیت است مکانی که در معرض دید مشتری است و یا در اتاق میهمان از میزهای شیک استفاده کنید و در اتاق هایی که ممکن است کسی نبیند میزهای دست دوم  قرار دهید.

.

انتخاب جزئیات میز اداری و مبلمان اداری

هنگام خرید میز اداری به جزئیات میز توجه کنید. مثلا اگر از کامپیوتر استفاده می کنید کشویی برای صفحه کلید، اگر کمدی برای نگهداری فایل ها ندارید، فایل کشو کناری، منافذی برای گذراندن سیم، کشو قفل دار برای قرار دادن لوازم شخصی داشته باشد.

metiadmin

Leave A Comment