چگونه ميتوان روكش مبل را تميز كرد؟

چگونه ميتوان روكش مبل (مبلهاي پارچه اي) را تميز كرد؟

ضمن تشکر از شما دوست عزيزي که در مورد روکش مبل و چگونگي تميز کردن آن سئوال نموده ايد به اطلاع شما و ديگر دوستاني که احتمالا چنين سئوالي را دارند ميرسد که اين جوابيه فقط در مورد مبل هاي داراي روکش پارچه اي مي باشد و نه غير. و اما جواب شما دوست عزيز…

چگونه ميتوان روكش مبل را تميز كرد؟
چگونه ميتوان روكش مبل را تميز كرد؟ | مبل رویال

آيا با چند بار شستشوي مبل با شامپو من ، حالت و كيفيت پارچه رومبلي تغيير مي كند؟

اگر شستشوي مبلمان با شامپو من بصورت دائم، پيوسته و البته غير اصولي باشد روکش مبل كيفيت خود را از دست خواهد داد.

براي براق نمودن برنزهاي بكار رفته در مبل چه بايد كرد؟

با استفاده از پارچه يا ابر آغشته به بنزين و يا  پارچه يا ابر آغشته به شاپان قادر خواهيد بود كه برنزهاي مبلمان خود را براق نمائيد.

چه مواقعي اقدام به بازسازي پرداخت کنيم؟

بسياري از قطعات مبلمان و کابينت آشپزخانه داراي پرداختهاي شفافي بر روي لايه اي از رنگ هستند. اگر پرداخت کامل بوده و پوسته نشده و در هيچ کجاي مبلمان نمي توان ناحيه ي بزرگي يافت که پرداخت آن از بين رفته باشد، ميتوان فرآيند بازسازي را به آساني انجام داد. فرآيند بازسازي ممکن است شامل عمليات متعددي باشد از جمله: پاک کردن، زدودن لکه هاي سفيد، هموار کردن خراش هاي سطحي، ترميم خراش ها و خش هاي عميق، پرکردن سوراخها و صدمات احتمالي، و اعمال يک دست پرداخت مجدد. گاهي براي رسدن به نتيجه ي مطلوب بايد تمام مراحل فوق را (به ترتيب) انجام دهيم.

پاک کردن:

کار را با پاکسازي سطحي پرداخت قديمي آغاز کنيد. اگر سطح کار زياد کثيف نيست از محلول آب صابون رقيق استفاده کنيد و اگر سطح و روکش مبل آغشته به آلودگي هاي روغني، گريس و يا واکس باشد از حلال هاي قوي تر و معدني استفاده کنيد. اگر کثيفي خيلي زياد باشد از پشم فولاد شماره چهار صفر (0000) استفاده کنيد تا زدودن آلودگي از سطح کار آسان تر شود. گاهي اوقات از اين نکته متعجب خواهيد شد که با پاک کردن ساده ي سطح کار، مبلمان به وضعيتي مي رسد که به راحتي مي توان از آن استفاده نمود.

 زدودن لکه هاي سفيد:

وقتي سطح کار را از آلودگي هاي روغني و واکس پاک مي کنيم ممکن است لکه هاي سفيدي که بر اثر ريخته شدن آب به وجود مي آيند خود نمايي کند. اين لکه ها عموما به راحتي پاک مي شوند ولي اگر بد قلقي کردند، بهترين راه، استفاده از پارچه ي آغشته به الکل صنعتي است. توجه داشته باشيد که پارچه بايد فقط کمي به الکل صنعتي آغشته شود و نبايد پارچه را کاملا در الکل صنعتي غوطه ور کرد به طوري که کاملا اشباع شود. الکل غليظ ممکن است سبب زودگي ناخواسته ي اصل پرداخت شود.

 

 مالش سطح کار:

اگر کيفيت سطح کار بطور کلي خوب باشد وفقط در برخي قسمتها خراشهاي سطحي ايجاد شده باشد، کافي است سطح کار را به پشم فولادي چهار صفر مالش دهيد. ابتدا پشم فولادي را به واکس خميري آغشته کنيد و سپس در جهت الياف چوب آن را مالش دهيد؛ بدين صورت مي توان خراشهاي سطحي و باريک را برطرف نمود. بي درنگ پس از پايان مالش، سطح کار را از واکس اضافي پاک کنيد و اجازه دهيد خشک شود تا درخشندگي موردنظر بوجود آيد. براي دستيابي به سطح کاملا براق و درخشنده، از ترکيبات مالشي و پوليشي مورد استفاده در صنعت نقاشي خودرو استفاده کنيد.

لوازم و مواد مورد نياز براي تميزکردن روکش مبل:

1- يک عدد شامپو من يا شامپو فرش (حتي الامکان از شامپو من استفاده شود.)

2- يک عدد ظرف تميز و قاشق

3- مقداري آب ولرم يا نيمه گرم

4- يک عدد اسفنج تميز

5- مقداري (در حد نياز) پارچه سفيد و تميز مرطوب شده

6- سشوار يا خشک کن برقي

 

مرحله اول: ابتدا آب نيمه گرم را داخل ظرف تميزي که براي اين کار تهيه نموده ايم ريخته سپس مقداري (چند قطره) از شامپومن را به آب نيمه گرم (ولرم) اضافه مي کنيم. (مقدار مايع شامپو نبايد به حدي باشد که کل محلول بدست آمده را لزج يا ليز و چسبناک کند. بمنظور اينکه با اين مشکل برخورد نکنيد پيشنهاد مي کنيم شامپو را بصورت قطره به قطره به آب نيمه گرم اضافه کنيد.)

 

مرحله دوم: محتويات داخل ظرف (آب و شامپو) را با قاشق هم مي زنيم و اين کار را  تا آنجايي ادامه مي دهيم که محلول کف کند.

 

مرحله سوم: کف حاصله را (تذکر: دقت کنيد که فقط کف حاصله نه محلول آب و شامپو)  با اسفنج تميزي که از قبل تهيه نموده ايم برداشته و بر روي لکه اي که روي روکش پارچه اي مبل ايجاد شده مي کشيم.

 

مرحله چهارم: در اين مرحله مي بايست بوسيله دستمال پارچه اي سفيد و تميز مرطوب شده، بر روي همان لکه موردنظر که با  اسفنج آغشته به کف، آن را تميز يا در واقع نيمه محو کرده ايم بکشيم تا کاملا لکه بر طرف گردد.

 

مرحله پنجم: و در آخر با سشوار محل خيس شده را کاملا خشک ميکنيم تا اثري از رطوبت بر روي روکش مبل باقي نماند.

 

6 نکته مهم در مورد نگهداري مبلمان :

1- مبلمان خود را در مجاورت رطوبت و گرماي شديد قرار ندهيد.

2- هنگام جابجائي از کشيدن وسيله بروي زمين خودداري کنيد.

3- کف ساختمان به دليل شيب بندي داراي پستي و بلندي مي باشد، لذا پس از قرار دادن کالا در محل موردنظر  از تعادل تماس کليه سطوح زيرين آن اطمينان حاصل کنيد و در صورت نياز از قطعاتي جهت پايداري کامل استفاده شود.

4- برخي مواد پاک کننده شيميايي، لوازم آرايشي و اشياء خيس موجب صدمه زدن سطوح رنگ خواهد شد.

5- براي پاک کردن سطوح چربي از اسپري، محلول و يا پوليش هاي مخصوص استفاده کنيد.

6- وسايلي که داراي ساختاري مشابه صندلي و يا چهارپايه مي باشند هيچگاه نبايستي برحسب عادت به نحوي مورد استفاده قرار گيرند که از حالت تعادل خارج گردند. اين عمل در دراز مدت باعث بروز اشکال در محل هاي اتصال کالا خواهد شد.

انواع اسفنجها

1) فوم

2) اسفنج معمولی

بهترين نوع اسفنج يورتان نام دارد كه از نظر وزن به مراتب سنگين تر از ديگر اسفنج ها مي باشد. اسفنجهاي معمولي از نظر وزن سبكترند حتي اگر از نظر حجمي چند برابر اسفنج يورتان باشند. فوم ها نيز خود به دو دسته تقسيم مي گردند: فوم هاي سرد و فوم هاي گرم و توضيح اينكه فوم ها فشرده تر و سنگين تر از اسفنجها مي باشند.

براي مواد داخل تشك مبل هاي دو تشكه ، استفاده از الياف بهتر است يا فوم؟

به لحاظ نماي ظاهري مبلمان كار شده با فوم زيباتر و شكيل تر هستند و در تشك مبلمان استيل از فوم استفاده مينمايند، اما براي مبلمان راحتي، بهتر است از الياف ها استفاده نمود چراكه راحت تر مي باشند و نيز از جمله مزاياي مبلمان راحتي كار شده با الياف اين است كه با توجه به انعطاف پذيري الياف ها مي توان براحتي و با چند ضربه دست از كناره هاي تشك، باعث تغيير شكل تشك شد.

 

 

 

مبل رویال ارائه دهنده بروزترین و مدرترین مبلمان ( مبل مدل ایتالیایی ، مبل مدل چستر ، مبل مدل رابینو … ) جهت ارتباط با کارشناسان تهیه ی مبل با ویژگی های خوب ما می توانید با ما در تماس باشید

metiadmin

    هیوا
    11 November 2016

    با سلام,من مبل راحتی با پارچه نانو روشن دارم, مهممان من با لباس مشکی نشست و الا مثل قبل نیست و سایه سیاه داره, راهی برای پاک کردن بهم بگین

    مهسا
    18 November 2016

    سلام پارچه مبل من سفید گل داره الان لک گرفته با چی تمیزش کنم تلگرام هم ندارم لطفا زود کمکم کنید مهمونی دارم روکش مبلم تیره بوده رنگ داده به مبلم

    فروشگاه آنلاین فرش
    9 January 2017

    عالییییییییییییی و کامل بود ممنون

      royal
      9 January 2017

      خواهش میکنم

    حمزه
    14 March 2017

    سلام . مبل پارچه ای من لک نشده . روشنه . فقط کثیف شده . به همون روشی که دربالا گفتید تمیز کنم؟

    قالیشویی
    1 June 2018

    خیلی مطلب مفیدی بود.
    ممنون
    موفق باشید

    تمیز کردن مبلمان – سایت خبری market-center
    4 January 2019

    […] چگونه ميتوان روكش مبل (مبلهاي پارچه اي) را تميز كرد؟ | گر… […]

    ونوس
    17 January 2019

    سلام من مبلم کرم هستش با دسته هی چوبی جنس مارچه مبلم مارچه یزد هستش میشه بفرمایید میتونم با فوم های مخصوص صندلی اتومبیل مثلاً فوم سوناکس قسمتهای پارچه ایی رو تمیز کنم خیلیییییییی کثیف شده. قالیشویی ها هم مبل رو خراب میکنن. مننون میشم زود جواب بدید

    روش های تمیز کردن مبل - multi user
    13 April 2019

    […] چگونه ميتوان روكش مبل (مبلهاي پارچه اي) را تميز كرد؟ | گر… […]

    کارت بازرگانی
    26 December 2020

    وای خیلی خوبه ساییتون

Leave A Comment