( انتخاب پارچه مناسب برای مبل با دوام )

اگر می خواهید تا سال ها از مبل خود نگه داری کنید، انتخاب پارچه درست برای مبل به همان اندازه که استاندارد های ساخت مبل باید بالا باشد، مهم است. استفاده از پارچه های نخی و کتان عالی است، ولی زمانی که این پارچه ها با یک پارچه سنتزی بی ارزش ترکیب می شوند، ممکن است بعد از یک سال دوام خود را از دست بدهند. الیاف میکرو فیبری سنتزی با کیفیت بالا ولی می تواند از بافت اکثر الیاف طبیعی تقلید کنند و مقاوم به لکه هستند و همین امر باعث می شود این الیاف انتخاب عالی باشند. همچنین احتمال رنگ رفتگی در آن ها بسیار بعید است.

( توصیه مهم برای اناخاب یک پارچه با دوام )

پارچه هایی را انتخاب کنید که در دوخت خود دارای الگوهایی باشند که در گذر زمان دوام بهتری داشته باشند. از فروشگاهی که می خواهید مبل خود را بخرید بخواهید که یک نمونه از پارچه آن مبل را به شما بدهد.

آن پارچه را در خانه تحت شرایط نور طبیعی در طول روز و نور مصنوعی در طول شب بررسی کنید تا ببینید چطور به نظر می‎ آید.

( مبلمان چرم )

مبل های چرمی شیک و کاربردی را می توان در هر گونه دکوراسیون خانه ای جا داد. اگر این مبل ها کیفیت ساخت بالایی هم داشته باشند، سال ها دوام و شیکی را در اختیار شما می گذارند.

( توصیه برای داشتن یک مبل چرمی با دوام )

چرم یک ماده با دوام است و با گذشت زمان بهتر هم می شود، ولی نیاز به اندکی مراقبت دارد. هر یک یا دو سال یک بار یک نرم کننده  با کیفیت بالا برای روی آن به کار بگیرید.

( برای داشتن یک مبل بادوام، رنگ مبلمان را مطابق مد انتخاب نکنید )

اگر مبل رویایی خود را انتخاب کرده اید ولی مطمئن نیستید که رنگ آن با دکور خانه شما همخوانی دارد، یا هنوز در رابطه با ظاهر آن تصمیم نگرفته اید،یک رنگ طبیعی انتخاب کنید. این رنگ یقینا با هر گونه الگو یا رنگ دیگری که شما بعدا در خانه خود به کار ببرید، همخوانی خواهد داشت.
اگر در طراحی دکوراسیون منزل شما یک پالت رنگی غالبا گرم دیده می شود، یک مبل دارای رنگ بژ، قارچی یا کرمی انتخاب کنید. یک مبل خاکستری رنگ، زغال سنگی یا حتی سفید با الگوی رنگی خنک و سرد بیشتر همخوانی دارد.
قالیچه ها و بالشت های رو مبل باید بیشتر رنگ های شرابی داشته باشند چون زمانی که رنگ دیگری مد می شود به راحتی می توان آن ها را جایگزین کرد.

توصیه

اگر حس می کنید که یک مبل رنگی با دکور خانه  شما به خوبی می آید، رنگی را انتخاب کنید که با گذشت زمان که مد تغییر می کند بهتر بتوان از آن استفاده کرد.

( الگوها و بافت های پارچه مبل )

اگر به دنبال خرید مبلی هستید که قصد دارید تا ابد آن را نگه دارید، از خرید مبلی که دارای بافت های بسیار طبق مد روز هستند یا الگوهای بزرگی دارند دوری کنید، چون مبادا روزی از چشم شما بیافتند.

توصیه

استفاده از نخ های راه راه و پشم در طراحی بافت پارچه باعث ایجاد پارچه ای می شود که هرگونه اثر از رنگ رفتگی یا علایم خراشیدن را مخفی می کند و طرح خوبی به مبل می دهد.

( در هنگام خرید مبلمان ساختار چارچوب مبل را در نظر بگیرید )

مبلی که دارای اسکلت یا چارچوب محکمی باشد معمولا دوام طولانی مدتی دارد. چارچوب چوبی بهترین گزینه است، به ویژه اگر چوب آن با کیفیت و با کوره خشک شده باشد. (حواستان به چوب های سبز و کاج بی ارزش باشد که در طول زمان ممکن است تاب بردارند.)
چارچوب مبل باید با استفاده از میخ یا میخ های پرچی به هم محکم شده باشد، از آن دسته از چارچوب هایی که با استفاده از چسب و چیزهای دیگر به هم محکم شده اند دوری کنید. 
پایه های مبل یا باید قسمتی از خود چارچوب باشند یا اتصال آن ها به مبل بسیار محکم باشد. چارچوب های فلزی زمانی که نشیمن گاه مبل دارای یک ظرفیت بزرگ است ممکن است ضروری باشد، ولی می توانند باعث شوند که مبل سنگین و جابجایی آن مشکل باشد.

( در هنگام خرید مبلمان به توان قدرتی مبلمان دقت کنید )

مبلمانی دوام طولانی دارد که عموما فنر داشته باشد و انواع متعددی در این رابطه دارد. بالاترین سطح نشیمن با استفاده از فنر پیچشی، مشابه با آن هایی که در تشک ها دیده می شود، یا یک فنر که شبیه به مارپیچ باشد، به دست می آید. روش های دیگری نیز برای قدرت بخشیدن به ساختار مبل دیده می شود نظیر تنیدن (الیافی که با دقت و با محکمی فراوان به همدیگر بافته می شوند تا به شکل طناب یا نوارهایی بتوانند نقش حمایتی یا پشتیبانی داشته باشند). با آنکه این روش ارزان تر است ولی می تواند بسیار موثر باشد. این روش اگر به همراه فنر در مناطقی به کار گرفته شود که اکثر وزن بر روی آن هاست ( مانند نشیمن گاه ها ) مبلمان را مقاوم تر می کند.

( مبل های مدولار یا همان ال شکل، مبلی همه کاره )

مبل های مدولار به اندازه های مختلف موجود هستند و مزایای زیادی دارند. چون چند تکه را به شکل یک واحد با هم ترکیب می کنند، نسبتا فشرده و جمع و جور هستند و همین باعث می شود فضا را در یک اتاق به حداکثر برسانند. این مبل ها همچنین فضای بیشتری برای نشستن در اختیار دارند، به ویژه اگر به همراه خود یک چهارپایه یا میز عثمانی دارند.
به علت انعطاف پذیری و تطبیق پذیری آن‎ ها، مبل های مدولار را می تواند در موقعیت های مختلف قرار داد، و گاهی اوقات شما می توانید ترکیب های خودتان را داشته باشید. از مبل های چند تکه ای دو و سه نفره ی L شکل با گرفته تا مدولار های U شکل بزرگتر، این مبل ها ارزش در نظر گرفتن را دارند.

( ظاهر مبلمان )

مبل هایی که راحتی و آسودگی بلند مدتی را در اختیار شما می گذارند اغلب اوقات دارای به اندازه کافی کوسن و بالشت های مخمل، یک چارچوب وسیع و تزیینات گسترده روی دسته های پهن، می باشند.

علاوه بر این، این مبل ها اغلب اوقات به شکل های مدولار یا تکه های مختلف می باشند که معنای این حرف این است که مبل را می توان به خانه های دیگر یا اتاق های دیگر به شکل تکه های جداگانه انتقال داد و به شکل هر ساختاری که جواب می دهد آن ها را سر هم کرد.

( مبل های دکمه ای کلاسیک که همیشه مد هستند )

مبل دکمه ای (tufted sofa) که با نام مبل پشت دکمه ای هم شناخته می شود که در فاصله های کوتاهی یک دکمه دیده می شود، به شکل های مختلف ساخته می شوند.

مبله های دکمه ای خیلی کم از مد می افتند و با هر گونه طرح دکوراسیون خانه ای همخوانی دارند ولی معمولا اندکی قیمت بالایی به علت زحمت بسیاری که هنگام ساخت آن ها کشیده می شود، دارند.

مبل های دکمه ای مطابق با مد هستند ولی مناسب هر شخصی نیستند.

زمانی که کودک خردسالی در خانه دارید هنگام خرید این نوع مبل ها خوب فکر کنید، چون بالشتک ها خرده نان ها را در خود جمع می کنند.

metiadmin

Leave A Comment