همه ما به نحوی درگیر این سوال هستیم که چگونه بهترین مبل را انتخاب کنیم. مسائلی مانند جنس پارچه و اسکلت مبل، اندازه، مدل و کارایی مبل، از جمله مهم‌ترین مسائل در انتخاب بهترین مبل برای منزل‌های ما هستند.

انتخاب بهترین مبل نیاز به دانستن نکاتی پیرامون همین مسائل دارد که ما در این پست از مبلمان رویال با اطلاعاتی در مورد آن‌ها در خدمتتان هستیم.

.

چگونه بهترین مبلمان را انتخاب کنیم ؟

جنس پارچه مبل

یکی از مهم‌ترین نکات در پاسخ به این سوال که چه مبلی بخریم، توجه به جنس پارچه مبل انتخاب شده است. برای تشخیص و انتخاب بهترین جنس پارچه برای مبلتان، دست خود را در جهات مختلف روی پارچه مبل بکشید. جهت خواب پرزهای پارچه را پیدا کنید و حالا دستتان را در جهت مخالف خواب پارچه بکشید. وقتی پرزهای پارچه بلند می‌شوند، بهترین حالت باید این باشد که رنگ پارچه خیلی تغییر نکند.

این امر به خصوص وقتی اهمیت دارد که وقتی مهمان‌ها روی مبل می‌نشینند و درون آن جابجا می‌شوند، اگر الیاف تغییر رنگ بدهد، نظم کلی دکوراسیونتان را بهم می‌زند. این امر در مورد پارچه‌های مبلی روشن بیشتر از پارچه‌های تیره اهمیت دارد.

.

عرض نشیمن‌گاه مبل

یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل در مورد این سوال که چگونه بهترین مبل را انتخاب کنیم، این است که هنگام نشستن روی مبل، پاهایتان نباید به شکل تصویر بالا  قرار گیرد؛ در عوض به تصویر زیر توجه کنید:

پاهایتان باید مانند تصویر بالا قرار گیرد. به این صورت که قسمت لگن تا زانو کاملا روی نشیمن‌گاه قرار گیرد و زانو در لبه مبل خم شود. پشت شما نیز کاملا باید به تکیه‌گاه بچسبد و گودی کمر شما پر شود.

می‌توانید حالت های دیگر نشستن را هم امتحان کنید تا ببینید روی مبل راحت هستید یا خیر. مثلا اگر بخواهید روی مبل چهار زانو بنشینید، باید تماما داخل مبل جا بشوید. البته این در مورد مبل‌های راحتی و کاناپه‌ها صادق است و در مورد مبل‌های استیل و کلاسیک چنین چیزی صدق نمی‌کند. چرا که کاربرد کلی این نوع مبل‌ها تفاوت بسیاری با مبلمان راحتی دارد.

ارتفاع نشیمن‌گاه مبل تا زمین

در پاسخ به سوالی که در ابتدای متن عنوان کردیم، یکی از مسائل مهم، ارتفاع مبل است. ارتفاع مبل باید به گونه‌ای باشد که وقتی زانوی شما در لبه مبل خم می‌شود، کف پاهایتان کاملا روی زمین قرار گیرد.

اگر ارتفاع مبل بلندتر از حد استاندارد باشد، کف پاهای شما روی هوا می‌ماند، و اگر ارتفاع مبل کوتاهتر از حد استاندارد باشد، زانوهایتان بالاتر از سطح مبل و لگن شما قرار می‌گیرد که هر دوی این حالت‌ها در طولانی مدت تاثیرات منفی روی اکسلت بندی و فرم کلی بدن شما خواهند داشت.

.

نرمی یا سفتی مبل

این مورد کمی سلیقه‌ای است. برخی افراد مبل‌های سفت را ترجیح می‌دهند، و برخی مبل‌های نرم را دوست دارند. البته دانستن نکاتی پیرامون این مساله، خالی از لطف نیست.

در حالت استاندارد، مبل نه باید آنقدر نرم باشد که بیش از حد در آن فرو بروید، و نه آنقدر سفت باشد که در آن احساس ناراحتی کنید.

وقتی می‌خواهید از روی مبل بلند شوید، اگر مبل بیش از حد نرم باشد، حالت غیر ارتجاعی به خود می‌گیرد و نیرویی را که شما برای بلند شدن به آن وارد می‌کنید به شما باز نمی‌گرداند تا بتوانید راحت‌تر بلند شوید. در نتیجه فشار زیادی به زانوها و ستون فقرات شما وارد می‌شود و در بلند مدت آسیب‌های جدی خواهید دید.

در مورد مبل‌های بیش از حد سفت نیز، چون این مبل ها  حالت بدن شما را به خود نمی‌گیرند، ممکن است گودی‌های بدن شما را پر نکنند و شما در حالتی ناراحت و غیر متعادل روی مبل قرار گیرید. این مورد نیز در طولانی مدت مشکلاتی برای شکل کلی بدن شما بوجود می‌آورد. بهترین گزینه این است که چیزی بین این دو مورد را در خرید مبل نظر داشته باشید.

.

ارتفاع جای دست مبل

در این مورد باید توجه داشته باشید که وقتی دستتان را روی کناره مبل قرار می‌دهید، بازوی شما در حالتی طبیعی و راحت قرار گیرد. آرنج شما باید دقیقا کنار سینه شما قرار گیرد و ساعد دستتان نیز در همان راستا در حالت استراحت قرار گیرد.

این ارتفاع نه باید خیلی بالا باشد که شانه شما بالاتر از سطح معمولی قرار بگیرد و نه آنقدر پایین باشد که شانه شما بیفتد. در دو تصویر پایینی ارتقاع نامناسب برای جای دست مبل را نشان می‌دهیم.

ارتفاع بیش از حد بالای دسته مبل
ارتفاع بیش از حد پایین دسته مبل

ارتفاع پشتی مبل

در انتخاب ارتفاع مناسب برای پشتی مبل باید توجه داشته باشید که پشت و کمر شما باید کاملا پر شوند. به علاوه گردن شما باید در حالتی پشتیبانی شده قرار گیرد.

اگر ارتفاع پشتی بیش از حد پایین باشد، گردن شما بدون ساپورت رها می‌شود و احساس ناراحتی خواهید کرد. و اگر ارتفاع پشتی مبل بیش از حد بلند باشد و از سر شما بالاتر برد، سر شما را رو به جلو هل خواهد داد و در این صورت نیز احساس راحتی نخواهید کرد.

.

کوسن‌ها و بالشتک‌ها

چه چیزی می‌تواند بهتر از مبلی با کوسن و با لشتک‌های جدا از مبل باشد؟ البته درست است که خیلی از مبل‌ها و کاناپه‌های استاندارد این قابلیت را ندارند، ولی داشتن این ویژگی یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

با داشتن چنین بالشتک‌هایی می‌توانید به راحتی مبل را تمیز کنید، مدل مبل را تغییر دهید، یا اگر دلتان نخواست روی مبل بنشینید، یکی از بالشتک‌ها را بردارید و روی زمین، جلوی تلویزون دراز بکشید! بهتر از این نمیشود!

.

چرت بزنید !

آخرین و مهم‌ترین! مساله در پاسخ به این سوال که چگونه بهترین مبل را انتخاب کنیم این است که باید بتوان روی آن چرت زد! حالت‌های مختلف خوابیدن را همانند کلیپ زیر روی آن امتحان کنید و مطمئن شوید می‌توانید به راحتی روی مبل چرت بزنید. اصلا اگر نشود روی مبل خوابید، پس دیگر آن مبل به چه کاری می‌آید؟!!!

امیدواریم با ارائه این نکات در رابطه با خرید بهترین مبل، توانسته باشیم به شما در انتخاب مبل مناسب برای منزلتان کمک کرده باشیم. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در رابطه انتخاب مناسب مبل برای خانه خود، مطالب مربوط به مبلمان مجله توکامگ را نیز مطالعه کنید تا انتخاب و خریدی آگاهانه داشته باشید.

به نظر شما چه نکات مهم دیگری در انتخاب بهترین مبل وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد؟

metiadmin

Leave A Comment