چوب مبل سلطنتی ایتالیایی را چگونه تمیز کنیم ؟ از اسپری براق کننده چوب مبل استفاده کنیم ؟ وقتی قصد پذیرایی از مهمان را داشته باشیم یا اینکه به اسفند ماه هر سال نزدیک شده باشیم و بخواهیم تمام وسایل خونه را بشوییم؛ این سوالات به ذهنمان می‌رسد که چگونه چوب مبل استیل را تمیز کنیم ؟بدون آسیب دیدگی و تغییر رنگ چوب مبل سلطنتی

 

در این مطلب از سایت مبلمان رویال با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه تمیز کردن چوب مبل سلطنتی بپردازیم.

همگی ما در تمیز کردن وسایل کمی وسواس به خرج می‌دهیم و تا وقتی که چند سانت کف روی آن نبینیم، خیالمان راحت نمی‌شود؛ در این مورد اصلا وسواس نداشته باشید و برای تمیز کردن چوب مبل سلطنتی از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نکنید. هر نوع مواد شوینده‌ای باعث کدر شدن رنگ چوب شده و ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهد.

از ویژگی های منحصر به فرد مبل سلطنتی در مقایسه با دیگر انواع مبلمان راحتی و کلاسیک، وجود ورق طلا بر روی چوب مبل استیل است که همین باعث می‌شود تا فرآیند تمیز کردن چوب آن کمی متفاوت باشد. به گونه‌ای که اگر مواد شوینده یا شیمیایی به چوب و ورق طلای روی چوب مبل سلطنتی ریخته شود؛ باعث تغییر رنگ چوب و ورق طلای مبل استیل می‌شود.

 

محلول خانگی تمیز کننده مبل سلطنتی

از چه شوینده ای برای مبل استفاده کنیم ؟ اگر در فضای اینترنت جستجو کرده باشید؛ حتما سایت های مختلفی را مشاهده کرده‌اید که برای نحوه تمیز کردن چوب مبل استیل، راهکار استفاده از مایع ظرف شویی یا مواد شونده دیگر را توصیه کرده‌اند. توجه داشته باشید که همه این مواد به رنگ و ورق طلای مبل سلطنتی شما آسیب می‌زند.

از آنجا که مبل سلطنتی دارای منبت کاری ها و ظریف کاری های فراوانی است؛ و از طرفی کثیف شدن چوب یک مبل، این است که نهایتا گرد و خاک بر روی گوشواره ها و منبت های آن بنشیند؛ بهترین روش برای تمیز کردن چوب مبل استیل استفاده از یک قلم موی نرم در سایز 3 یا 4 است. با این روش می‌توانید گرد و خاک نشسته شده بر روی گوشه های چوب مبل را به سادگی گرفته و علاوه بر آن رنگ و ورق طلای چوب مبل را هم به همان حالت اولیه و زیبای خود حفظ کرده‌اید.

 

در مواردی ممکن است پیش بیاید که گرد و خاک های نشسته روی گوشه های منبت ها، با قَلمو بر طرف نشوند. در این جور مواقع می‌توانید یک دستمال پارچه‌ای بردارید و یک طرف آن را با آب مرطوب کنید ( فقط با آب به تنهایی ) و طرف دیگر را خشک باقی بگذارید؛ به وسیله بخش مرطوب این دستمال به آرامی قسمت های کثیف شده را برطرف کنید و سپس بلافاصله با بخش خشک دستمال، چوب مبل را خشک کنید و اصلا به گونه‌ای انجام ندهید که آب بر روی چوب بماند و خود به خود خشک شود. در این صورت چوب مبل شما وَرم می‌کند و حالت اولیه خود را از دست می‌دهد.

در آخر امیدواریم مطلب “چوب مبلمان سلطنتی را چگونه تمیز کنیم” کاربردی بوده باشد.

حتما برای ارتقای کیفیت مطالب تجربیات و راهکار های مفید خودتان را در قسمت نظرات برای ما به اشتراک بگذارید که در بروزرسانی های بعدی مطلب، آن ها را در متن اصلی مقاله قرار دهیم.

 

 

 

 

metiadmin

Leave A Comment