ویژگی ها و خصوصیات مختلف مبلمان های کلاسیک

 

سوالات متعددی در مورد مبلمان ها بیان می شود که شامل مواردی از جمله پرسش در مورد مبل های کلاسیک و انواع آن می باشد .

اینکه مبل های کلاسیک چه هستند و به چه مبلی کلاسیک می گویند.

در صورتی که شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بارها اسم مبل کلاسیک را شنیده اید اما اطلاعات دقیقی در مورد آن ندارید پیشنهاد می کنیم که مقاله پیش رو را با دقت مطالعه کنید.

در این مقاله به بررسی تعریف مبل های کلاسیک و ویژگی های این مبلمان و همچنین جنس آنها و تناسب با فضای محیط و چیدمان آن و مقایسه با سایر مبلمان می پردازیم.

 

 

IMG_20190306_124723_789

 

مبلمان کلاسیک را بهتر بشناسید

برای اینکه درک مناسبی از این نوع مبلمان داشته باشیم بهتر است آن را به خوبی بشناسیم. کلاسیک صفتی است که ریشه آن از واژه لاتین کلاسیکوس (Classicus) و به معنی درجه اول است. از کلمه ی کلاسیک اول در زمینه ادبیات و هنر استفاده شد. آثار کلاسیک به آن هایی گفته می شود که در ارتباط با سنت‌های قدیمی که با زندگی در زمان حال هماهنگ می شود و متناسب با شرایط حال است.

هنگامی که از واژه کلاسیک استفاده میکنیم چیزی که به ذهن خیلی از افراد می‌رسد قدیمی بودن ثبت شد دکوراسیون است اما باید توجه کنیم که طرح های کلاسیک هیچ وقت قدیمی نیستند و این سبکها برگرفته از ریشه هنرهای اصیل می باشد. به طور مثال فرش ایرانی یکی از سبک های کلاسیک است که هیچ وقت قدیمی نمی شود و همیشه جذابیت خودش را دارد و نقش های موجود در این فرش ها ریشه در هویت و فرهنگ ایران دارد.

مبلمان کلاسیک هم با طراحی سنتی و با الهام از تاریخ سبک جذاب و زیبایی را برای این نوع از مبلمان در نظر گرفته است و باعث شده است که این مبلمان هویت مشخص خودش را داشته باشد. مثل آلمانی، فرانسوی و یا ایتالیایی.

این مبلمان بر روی خطوط و فضاهای منحنی تاکید زیادی دارد و مبلمان کلاسیک ریزه‌کاری‌ها پیچیدگی‌های خیلی ظریف و دقیقی دارد که طراحی خاص خودش را می‌طلبد و باعث می‌شود که اینسبک از سبک های محبوب در بین بیشتر مردم و همچنین خانواده های ایرانی باشد. مبلمان کلاسیک ریشه در کشورهای اروپایی دارد و اولین طراح آنان اروپایی‌ها بودند ولی بیشتر در کشورهای شرقی و عربی و خاورمیانه می توان معماری و دکوراسیون های جذاب این نوع مبلمان را یافت.

IMG_20190306_124806_944

ویژگی‌ها و خصوصیات مبلمان کلاسیک

ظرافت مبلمان کلاسیک

مبلهای کلاسیک جزو ظریف ترین انواع مبلمان است که منظور از ظریف بودن، ضعیف بودن و شکننده بودن جنس مبلمان نیست بلکه ظرافت و هنری است که در طراحی این آزمون به کار گرفته می شود. به طور مثال فرم کلی بدنه، رنگ و پوشش مبلمان و همچنین نقش های پارچه ها که در سرویس مبل کلاسیک استفاده می شود باید با دقت انتخاب شود و هماهنگی و هارمونی این سبک را حفظ کند. از برجسته‌ترین ویژگی‌های مبلمان کلاسیک هم همین ظرافتی است که در طراحی و نقش نگار این مجموعه به کار رفته است.

استفاده از چوب در مبلمان کلاسیک

برای طراحی مبل های کلاسیک حفظ چوب این مبلمان که به عنوان بخشی از طبیعت برای انتقال حس و حال زندگی به زندگی افراد است و بسیار با اهمیت است. علت آرام بخش بودن مبل های کلاسیک گرمایی هست که از چوب این نوع مبلمان نشأت می‌گیرد و همچنین نقش و نگارهای زیبایی که روی آن به صورت منبت ایجاد می شود باعث به وجود آمدن یک فضای جذاب و زیبا و متنوع در منزل می شود.

منبت کاری مبلمان کلاسیک

برای منبت کاری مبل های کلاسیک اصولاً از پشتی های بلند که تاج های تراشیده و منبت کاری شده دارد در پشت مبلمان استفاده می‌کنند و با طرح ها و نقش های که بر روی چوب با منبت کاری ایجاد می‌شود از نمای مختلف برای انواع مبلمان کلاسیک را ایجاد میکند. قسمت های کنده کاری شده مبل های کلاسیک و همچنین استفاده از تشکچه ها با پارچه های سنگین و مخمل از ویژگی‌های برجسته مبل های کلاسیک است.

کیفیت بالای مبلمان کلاسیک

بالا بودن کیفیت مبل های کلاسیک از برجسته‌ترین ویژگی‌های این نوع مبلمان است که باعث می شود مدت زمان زیادی بتوان از آنها استفاده کرد و هنگامی که هزینه زیادی را برای این مبلمان می‌پردازیم خیالمان از بابت مدت دوامی که این مبلمان دارند راحت است و اگر بتوانیم به خوبی از آنها مراقبت ونگهداری کنیم می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. کیفیت بالایی که مبلمان کلاسیک دارد به خاطر چوبی است که در این مبلمان استفاده شده است.

به علت همین کیفیت بالا و دوامی که مهرکلاسیک دارند قیمت بالاتری نسبت به مبل های راحتی دارند و اگر نگران سبکدکوراسیون هستید باید بگوییم که مبل های کلاسیک با سبک مدرن به تازگی طراحی شدند که می تواند پاسخگوی نیازهای افراد باشند.

2

جنس مبل کلاسیک

طرح‌ها و نقش هایی که بر روی این نوع مبلمان حک شده است و همچنین استفاده از چوب مقاوم و بادوام در این نوع مبلمان ضروری است. چوب های این نوع مبلمان شامل گردو، چنار و یا راش و حتی چوب مصنوعی است که هم قابل طرح‌پذیری و منبت‌کاری مبلمان را دارد و هم موجب دوام و ماندگار آن ها می شود.

پارچه ای که در مبلمان کلاسیک به کار رفته است باید با دقت انتخاب شود و هماهنگی زیادی با دکوراسیون داشته باشد. نشیمن راحت مبل کلاسیک بیشتر از جنس فوم سرد است به این علت است که این مبلمان عمر زیادی دارند.

چیدمان مبل کلاسیک در منزل

این نوع از مبلمان باید بر اساس فضا و دکوراسیون انتخاب شود. مبلمان کلاسیک سبک رسمی دارند و باید در جاهای بزرگ که سبک سنتی دارد از این مبلمان استفاده شود. فرش‌هایی سنتی و آباژور و لوسترهایی چوبی در کنار این مبلمان می تواند تاثیر زیادی در زیبایی محیط در سبک های کلاسیک داشته باشد. پرده‌ها و اکسسوری‌های خاص تزیینی هم باعث جذابیت بیشتر این دکوراسیون می شود.

باز هم تاکید میکنیم که این نوع مبلمان بخاطر اندازه بزرگشان، بیشتر برای خانه‌های بزرگ مناسب است و بهتر است برای منازل کوچک آپارتمانی امروزی بیشتر از نمونه‌های ظریف‌تر و کوچک‌تر استفاده کنید.

IMG_20180428_123441_390

ست مبلمان کلاسیک چند نفره است؟

برای مبلمان کلاسیک و تعداد آن قانون خاصی وجود ندارد اما معمولا در ست کامل تعداد هفت نفر در نظر گرفته می شود که غالبا از یک سه نفره، یک دو نفره و دو عدد تک نفره تشکیل شده است که همراه با میزهای جلو مبلی عسلی و کوسن‌های زیبا عرضه می‌شود. که حتی یکی از تفاوت‌های مبل کلاسیک با مبل استیل هم همین است که مبلمان استیل اغلب به صورت ست نه نفره به فروش می‌رسد.

قیمت مبل کلاسیک

قیمت و هزینه ای که بابت این نوع مبلمان پرداخت می کنید به کیفیت محصول و جنس آن بستگی دارد ولی بطور کلی قیمت مبل کلاسیک از مبل های راحتی بیشتر است و نسبت به مبل استیل کمتر است.

هنگامی که قصد دارید مبل کلاسیک خریداری کنید توجه کنید که حتی با وجود قیمت بالای این مبلمان نسبت به مبل‌های راحتی، باید توجه کنید که پولتان جای دوری نمی رود و هزینه ی دوام و استحکام این مبلمان را پرداخت میکنید.

برای مشاهده مبلمان های کلاسیک تولید شده توسط گروه تولیدی مبلمان رویال بر روی متن کلیک کنید…

metiadmin

Leave A Comment