مبلمان استیل مدل هرمس ( کاناپه منبت دار )

نکات خرید مبلمان کلاسیک :

استفاده از مبلمان در بیشتر خانه های امروزی جزو لاینفک دکوراسیون شده است و افراد با توجه به سلیقه و هزینه ای که می توانند برای خرید مبلمان پرداخت کنند و همچنین سبکی که می خواهند برای دکوراسیون منزل خود داشته باشند اقدام به خرید انواع مختلف مبلمان می‌کنند. در این بین یکی از مبلمان هایی که طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است مبل های کلاسیک است. خیلی از خانواده های ایرانی تمایل دارند که از این مبل ها در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند زیرا زیبایی و ظاهر چشمگیر این مبل‌ ها دکوراسیون منحصر به فردی را برای منازل شما به وجود می آورد.

 

مبل کلاسیک ایتالیایی

مبل کلاسیک در واقع مربوط به کشورهای اروپایی بودند و اول آنها این مبل ها را تولید کردند. از اصلی ترین تولید کنندگان مبل کلاسیک ایتالیا است که بعد از اروپا کم کم این مبل‌های ایتالیایی در کشورهای آسیایی هم تولید شدند.مبل کلاسیک ویژگی‌های مشخص خود را دارد که آن را از سایر مبلمان های دیگر متمایز کرده است. یکی از آنها ظاهر زیبا و دارای نقش ها و منبت کاری های خاص است که باعث شده این مبلمان از مبل های راحتی و استیل متمایز شود. البته خیلی‌ها معتقدند که مبل های کلاسیک شباهت زیادی به مبل های استیل دارد اما با وجود یکسری شباهت های کلی دارای تفاوت هایی هست که می توانید کاملا این دو دست مبل را از هم تفکیک کنید.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

 یکی از این ویژگی ها این است که در مبلمان استیل منبت کاری های نسبتا زیادی به کار رفته است و از همین رو چوب زیادی هم در ساخت مبل های استیل به کار رفته است و سنگین تر و گران تر است اما مبل های کلاسیک ظاهر ظریف تری نسبت به مبل های استیل دارند و چوب کمتری هم در ساخت آنها به کار رفته است و منبت کاری هایی هم که در ساخت آنها به کار رفته ظریف تر خواهد بود و مبل های کلاسیک طوری ساخته شدند که برای خانه هایی که متراژ خیلی زیادی هم ندارند مناسب است و بعضی ها آنها را با نام نیمه استیل هم می شناسند.

تفاوت مبل کلاسیک ایتالیایی
تولید کننده برتر مبلمان ایتالیایی رویال میل

انواع چوب استفاده شده در ساخت مبل کلاسیک

برای ساخت مبل کلاسیک از چوب های متفاوتی می توان استفاده کرد که هر کدام از آنها ویژگی های مشخصی دارند و یک چوب هر چه تیره تر باشد معمولا دوام بیشتری دارد و با کیفیت تر عمر بیشتری دارد و قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

طراحی منبت کاری های مبل کلاسیک

 هرچه این طرح ها و منبت کاری های کار شده روی مبل کلاسیک بیشتر و ظریف تر باشند قیمت بالاتر خواهد بود. چیزی که تاج و پایه های منبت کاری شده و زیبای مبل کلاسیک را تکمیل می‌کند تشکچه ها و پارچه های روکش جذابی است که برای ساخت این مبل ها به کار می رود.

بررسی کیفیت مبل کلاسیک

 مبل های کلاسیک معمولا طول عمر زیادی دارند و هر چه محصولاتی که در ساخت آنها به کار رفته است با کیفیت تر باشند این دوام و طول عمر بیشتر می شود. معمولا طول عمر آنهاست که باعث می‌شود شما دلتان بیاید که از هزینه‌های زیادی برای خرید آن‌ها بپردازید زیرا با یک بار هزینه و خرید مبل دلخواه تا مدت ها می توانید بدون اینکه مبل به حالت فرسوده در بیاید از آن استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

این کیفیت بالا بخاطر چوبی است که در ساخت کلاف مبل بکار رفته است و معمولا سعی می شود از چوب های خیلی باکیفیت در ساخت کلاف استفاده شود تا دوام و کیفیتی که انتظار داریم به دست بیاید ولی خوب کمی گرانتر می شود که با تمام ویژگی هایی که از این مبل گفتیم این تفاوت قیمت منطقی است.

 

قیمت مبل کلاسیک

 در ساخت مبلمان کلاسیک از یکسری روکش های طبیعی و یا چوب ماسیو هم می توانند استفاده کنند و پیشنهاد می کنیم که مواظب باشید که مبل های کلاسیک شما از روکش های ملامینه و ام دی اف در ساختشان استفاده نشده باشد و بعضی از تولیدکنندگان سودجو هم به جای چوب های با کیفیتی که نام بردیم از چوب سفید یا چوب کاج استفاده میکنند که این چوب مرغوبیت کافی برای این مبلمان را ندارد و طول عمر زیادی نخواهد داشت.

کلاف دوبل یعنی دو چوب به هم متصل می شوند که طول عمر کلاف بالا برود که بهترین نوع کلاف همین کلاف دوبل است. در ضمن پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه خرید را نهایی کنید نقاط اتصال را هم چک کنید و با نشستن و بلند شدن بر روی مبل ببینید که صدای جیر جیر میدهد یا نه؟ اگر صدا نیامد یعنی کیفیت بالایی دارد. اگر مبل صدای جیر جیر داد یا مشکل از اتصالات هست که به خوبی محکم نشده و یا کیفیت چوب زیر سوال می رود و احتمالاً از چوب های خوبی در ساخت آن استفاده نشده است.

 

 رنگ مبلمان کلاسیک

رنگی که از آن بر روی مبل کلاسیک استفاده می شود اهمیت زیادی دارد. رنگ ها دو نوع پوششی و براق هستند. رنگ های براق باعث می شود شما بتوانید خیلی خوب سطح چوب را ببینید و اگر خرابی یا ترک خوردگی دارد متوجه شوید و از خرید آن صرف نظر کنید. رنگ های پوششی دقیقا روی چوب را پوشش میدهند که شما عیب چوب را متوجه نمی شوید. در کنار اینها مبلی مناسب تر است که به صورت یک دست رنگ آمیزی شده باشد. یکتواختی رنگ و یکدست زیبایی مبل ها را بیشتر میکند. در ساخت مبل های کلاسیک معمولا از رنگ های قهوه ای و کرمی استفاده میکنند و خطوطی که ظاهر مبل کلاسیک را میسازد ساده و متقارن است.

 

مبلمان مدل برلیان

نکاتی در مورد روکش و پارچه مبلمان کلاسیک

 انتخاب پارچه برای روکش مبلمان کلاسیک انتخاب مهمی است زیرا این پارچه هم باید زیبایی و هم دوام زیادی داشته باشد تا بتوانید مدت زیادی از آن استفاده کنید و از آنجا که بیشتر پارچه هایی که در بازار وجود دارند پارچه های چینی و یا ترک هستند روی مبل های کلاسیک هم از همین پارچه ها استفاده می شود و اگر شما توقع محصول بهتری را دارید پیشنهاد میکنیم که بخواهید از پارچه ترک روی مبل شما استفاده کنند.

پارچه های داخلی خود ایران هم پارچه های خیلی خوبی هستند که یکی از محبوب‌ترین های آنها پارچه های یزد هستند که کیفیت خیلی خوبی دارند و با خرید مبل هایی که روکش با پارچه های یزد دارند شما علاوه بر کیفیت از کالای ایرانی هم حمایت کرده اید و پارچه های دیگری که در بازار موجود است پارچه های مخمل، شانل، سلطنتی و نانو میکرو هستند که هر کدام از آنها را که بخواهید می توانید درخواست دهید تا به عنوان روکش مبل شما استفاده شود.

دوخت پارچه مبل

 علاوه بر پارچه ای که به عنوان روکش روی مبل استفاده می شود نحوه دوختن مبل و این روکش هم خیلی مهم است بهتر است یک دوخت خیلی تمیز روی پارچه ها زده شده باشند و پارچه‌ها در قسمت های مختلف کم و زیاد نباشد و دچار سوراخ و بیرون زدگی و یا پارگی نباشد و در حال در رفتن نباشد.

اگر از پارچه های مخمل در ساخت مبل کلاسیک شما استفاده شده است خیلی راحت می‌توانید متوجه کیفیت خوب و یا بد این پارچه بشوید زیرا پارچه های مخمل در سطح خود یکسری پرزهایی دارند که اگر روی آنها دست بکشید باید اگر پارچه مرغوب باشد سریع به حالت قبلی خود برگردند ولی اگر آشفته شدند یعنی جنس پارچه اصلا خوب نیست.

 پارچه هایی که پرز دار هستند را هم می توانید به راحتی با استفاده از ناخن خود امتحان کنید اگر راحت تار و پود از هم جدا شد یعنی اینکه مبل شما خیلی زود دفرمه می‌شود و پارچه ی آن دیگر زیبایی اولیه را نخواهد داشت و در اصطلاح عامیانه می‌گویند پارچه مبل کچل شده است.

 برای روکش مبل های کلاسیک از پارچه ای که کش می آید استفاده نکنید زیرا این پارچه ها نمی توانند گزینه مناسبی برای این مبل ها باشند و رنگ پارچه ها را هم طوری انتخاب کنید که با تم کلی منزل و دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد. همچنین سعی می‌شود که از یک سری طرح های خیلی ریز و پیچیده و نقش های ظریف روی بدنه و پایه و تاج مبل کار شود و هر چه ظرافت کاری ها بیشتر باشد و هنر دست بیشتری در منبت کاری و کنده کاری این مبل ها استفاده شده باشد قیمت ها بالاتر خواهد بود.

بررسی مبل قبل از خرید

 قبل از اینکه مبل کلاسیک را بخرید سعی کنید حتماً همه قسمت های آن را بررسی کنید که هیچ شکستگی و ترکی در هیچ قسمت مبل وجود نداشته باشد زیرا این شکستگی و ترک نشان میدهد که موقع کنده کاری و منبت کاری روی این مبل چوب طاقت نیاورده و شکسته که این نشان دهنده مرغوب نبودن چوب مورد استفاده در ساخت کلاف مبل کلاسیک بوده است.  همچنین سعی کنید پایه های مبل را هم بررسی کنید که کاملاً  تراز باشد و وقتی که روی مبل می نشینید مبل لق نزند و انحنای پایه ها آنقدر زیاد نباشد که اگر فردی با وزن سنگین روی مبل نشست و یا چند نفر با هم روی مبل نشستند بتواند تحمل کند.

 

کیفیت ساخت مبلمان ایتالیایی

بهترین فوم برای مبل

 دیگر مواردی که باید هنگام خرید مبل کلاسیک به آن توجه کنید فوم و اسفنج مبلمان است. معمولا از فوم های گرم و سرد و یا اسفنج های 30 کیلویی یا 35 کیلویی در ساخت آنها استفاده می شود. بهترین نوع نشیمن برای مبل های کلاسیک فرم های سرد است که کیفیت بیشتری دارد و دیرتر دفرمه میشود.

 اگر میخواهید متوجه شوید که فوم سرد است یا گرم می توانید یک فشار روی یک قسمت وارد کنید اگر سریع به حالت اولیه برگشت یعنی فرم سرد است و کیفیت بهتری دارد اما اگر با کمی تاخیر به حالت اولیه برگشت یعنی فوم گرم است و نمی توانید برای مدت طولانی از این مبل استفاده کنید و خیلی زود از حالت اولیه تغییر شکل میدهد و اگر قرار باشد که از اسفنج در ساخت مبل استفاده شود بهتر است 30 یا 35 کیلویی باشد که هم سفت است و هم وزن زیادی دارد و دیر تغییر شکل میدهد و خیلی راحت می توانید آن را بشویید.

 

 

 

 

 

metiadmin

Leave A Comment