مبل سلطنتی چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

مبل سلطنتی که با نام مبل استیل نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین مبل‌ها بین خانواده‌های ایرانی است که در این مطلب به معرفی آن پرداخته و سعی کرده‌ایم پاسخ سوال مبل سلطنتی چیست را داده باشیم. با ما همراه باشید.

در صنعت مد و دکوراسیون داخلی به طور عمده از سه نوع مبل برای چیدمان منزل استفاده می‌شود که مبل استیل یا سلطنتی، مبل راحتی و مبل کلاسیک سه گروه اصلی مبلمان به شمار می‌روند. همه ما در ایام نزدیک به نوروز سعی بر آن داریم رویه مبل را تعویض کنیم و یا به خرید مبل جدید برای منزل بپردازیم. اگر قصد خرید مبل سلطنتی یا همان مبل استیل را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مطلب پیش رو را با دقت مطالعه کرده و با این نوع مبلمان کاملا آشنا شوید.

ما شما را برای خرید بهتر و مطمئن‌تر در این حوزه راهنمایی می‌کنیم.

.


مواردی که سبب تفاوت بین مبل سلطنتی با سایر مبلمان می‌شود چیست؟
متریال ساخت مبل سلطنتی
ارتفاع بلندتر در مقایسه با سایر مبل‌ها
منبت کاری‌های ویژه بر روی مبل سلطنتی
سنگین بودن وزن مبل سلطنتی
تشک دوبل یک تکه مبل‌های سلطنتی
استفاده از چوب سفید، گردو، راش در دسته و پایه
دارا بودن تاج
طراحی شکیل و تشریفاتی
در ادامه شما را با تفاوت‌های بارز این گروه از مبل‌های خانگی بیشتر آشنا می کنیم.

متریال ساخت مبل سلطنتی چیست ؟
قسمت عمده مبل سلطنتی از چوب و پارچه تشکیل شده است. ابر و فوم به کار رفته در مبل‌های استیل در مقایسه با مبل‌های راحتی به مراتب کمتر است. چوب بیشتری در ساخت این گونه مبل‌ها استفاده میشو و. چوب‌های استفاده شده نیز اغلب از جنس چوب سفید، گردو، راش در دسته و پایه هستند که بر اساس نوع چوب قیمت مبلمان نیز تفاوت می‌کند. اما در مبل‌های راحتی از پارچه بیشتری به منظور راحتی بیشتر استفاده می‌شود. استفاده از چوب بیشتر در مبل‌ها سلطنتی، می‌تواند دلیلی بر بیشتر بودن عمر مبلمان سلطنتی نسبت به مبل‌ها راحتی باشد.

.

ارتفاع مبل سلطنتی چقدر است؟
همان طور که از نام تشریفاتی مبل سلطنتی مشخص است، مبل‌های این گروه برای سبک زندگی‌های پر زرق و برق توصیه می‌شود. اگر در آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم از مبل‌های سلطنتی استفاده نکنید. مبل‌های سلطنتی در مقایسه با مبل‌های راحتی از ارتفاع بیشتری برخوردار است. از همین رو برای‌خانه‌های آپارتمانی با اندازه‌های کوچک گزینه مناسبی به شمار نمی‌روند. حال اگر به زندگی سلطنتی و تشریفاتی پر زرق و برق علاقه دارید مبل‌های سلطنتی شکوه و جلوه خاصی به محیط خانه شما می بخشند.

.

منبت کاری مبل سلطنتی
مبل سلطنتی از ظرافت و طراحی خاصی برخوردار است. پایه‌ها و دسته‌های مبل استیل یا سلطنتی عموما طراحی شکیل و رنگ‌های چشم نوازی دارند. این امر خود یکی از ویژگی‌های بارز و تفاوت اصلی بین مبل سلطنتی و مبل راحتی به شمار می رود که در مطالب بعدی توکامگ به آن خواهیم پرداخت. عموما بر روی پایه و دسته برخی از مبل‌های سلطنتی به صورت دستی منبت کاری صورت می‌گیرد. همچنین بزرگ بودن و کوچک بودن گل‌های منبت کاری بر روی قیمت آن تاثیر گذار است. گل‌های ظریف و کوچک به مراتب گران تر عرضه می شوند. همچنین قرینه بودن گل‌‌های منبت کاری شده در مبلمان سلطنتی نیز بسیار حائز اهمیت است.

سنگین بودن مبل سلطنتی
مرغوبیت و بالا بودن عمر مفید مبل سلطنتی به دلیل سنگین بودن وزن آن است. عده‌ای این امر را نشانه ضعف در تولید عنوان می‌کنند و در نگاه اول جابجایی آن را دشوار می‌دانند. اما جالب است بدانید که بالا بودن وزن مبل‌های سلطنتی خود یک مزیت به شمار رفته و دلیل طول عمر بیشتر این مبل‌ها نیز همین امر است. در واقع استفاده از کلاف بیشتر در ساخت و طراحی این گونه مبل‌ها سبب بالا رفتن وزن آن شده است.

.

تشک دوبل و یک تکه مبل‌های سلطنتی
تشک مبل‌های سلطنتی عموما به صورت دوبل ساخته می‌شود. همین امر باعث بالا رفتن عمر مفید آن‌ها در گذر زمان می‌شود. یک تکه بودن پارچه مبل سبب می‌شود نظافت آن به راحتی انجام شود. قابلیت شستشوی آسان و تمیزی کاری اطراف مبل به دلیل یک تکه بودن تشک نیز خود یک مزیت به شمار می‌رود.

.

ویژگی‌های ظاهری مبل سلطنتی
از ویژگی‌های ظاهری مبل سلطنتی می‌توان به قالب‌های ساخت آن در ابتدا اشاره کرد. این دسته از مبل ها عموما به صورت نه نفر و هفت نفره تولید و ساخته می‌شوند. قالب‌های نه نفره از یک کاناپه سه نفره، چهار مبل و دو صندلی میزبان تشکیل می‌شوند. نوع دیگر قالب ساخت به صورت کاناپه سه نفره، کاناپه دو نفره، دو مبل و دو صندلی میزبان است. از همین رو مبل‌های هفت نفره در قالب کاناپه سه نفره، کاناپه دو نفره و دو مبل تهیه و تولید می‌شوند. بر اساس نیاز مشتری می‌توان به صندلی‌های مهمان و یا مبل‌های آن در زمان سفارش ساخت اضافه کرد.

.

چوب‌های پایه و دسته مبل‌های سلطنتی
به منظور شکیل‌تر جلوه دادن مبل‌های سلطنتی عموما از متریال خاص‌تری در حین ساخت این نوع مبلمان بهره برده می‌شود. استفاده از چوب سفید، گردو، راش در دسته و پایه به زیبایی بیشتر این محصول کمک شایان به ذکری می‌کند. بدون تردید بهره گرفتن از این گونه چوب‌ها و منبت کاری بر روی آن‌ها سبب افزایش قیمت در تولید نهایی می‌شود. که البته این استفاده از چوب‌های با کیفیت نیز خود یکی دیگر از دلایل مرغوبیت بالای این گونه مبل‌ها به شمار می‌رود.

تاج مبل سلطنتی
در زمان خرید مبل سلطنتی به راحتی می‌توان آن را از مبل راحتی تشخیص داد. قسمت عمده‌ای از تولیدات مبل‌های سلطنتی با تاج ساخته شده‌اند. در قسمت میانی مبل‌های تشریفاتی از تاج با اندازه‌های متفاوت و طراحی‌های چشم نواز بهره گرفته شده است. رنگ آمیزی و نقش و نگارهای خاص بر روی تاج مبل سبب می‌شود در نگاه اول این محصول بسیار خوب جلوه کند.

.

طراحی شکیل و خاص مبل سلطنتی
مبل سلطنتی عموما برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال اگر نشیمن خانه شما از فضای کافی برخوردار باشد، به راحتی می‌توان از مبل‌های سلطنتی به منظور دکوراسیون بهره گرفت. این مبل در مقایسه با مبل راحتی جلوه‌ای زیباتر دارد و از استحکام بیشتری برخوردار است. تفاوت عمده این نوع مبل‌ها در شکل ظاهری و نوع متریال ساخته شده در ترکیب اصلی آن است. در ساخت مبل‌های راحتی، اغلب از پارچه استفاده شده و در حالی که در مبل‌های سلطنتی در مقایسه با این نوع مبل از الیاف بیشتری بهره برده است.

.

درحین خرید مبل سلطنتی به چه مواردی باید توجه شود ؟
زمانی که قصد خرید مبل سلطنتی دارید به موارد زیر توجه داشته باشید:
در حین نشستن جیر جیر نکند
پایه‌های آن لق نزند
ناهمواری بر روی سطح مبل نباشد
تاج مبل بررسی شود که آسیب نداشته باشد
پایه‌ها و دسته‌ها شکستگی نداشته باشند
گل‌های بر روی تاج و دسته هم خوانی داشته باشند
گل‌های بزرگ منبت کاری، زمان کمتری برده‌اند بنابراین ارزان‌تر هستند
گل‌های روی تاج به درستی قرینه شده باشند
فوم استفاده شده از نوع سرد باشد به محض فشار دادن به حالت اولیه برگردد
پارچه استفاده شده از نوع مخمل بوده و مقاوم باشد
پارچه کش نیاید و پرز پرز نشود و دارای ضمانت باشد



تفاوت قیمت در مبل‌های سلطنتی
در زمان خرید پس از کیفیت و مرغوبیت کالا اولین چیزی که برای خریدار دارای اهمیت است، قیمت نهایی آن است. از طرفی همان طور که اشاره کردیم، گل‌های منبت کاری شده درشت به مراتب ارزان‌تر از گل‌های تراشیده شده ریز هستند. از همین رو اولین رکنی که در انتخاب مبل سلطنتی تاثیر گذار است، نوع نقش و نگار آن است. هنگام خرید مبل استیل، به پارچه‌ ستفاده شده نیز توجه کرده و از فروشنده ضمانت نامه پارچه را بخواهید.
در نهایت باید اشاره کنیم ، مبل های نیمه استیل یا همان کلاسیک، به مراتب ارزان‌تر از مبل‌های تمام استیل یا همان سلطنتی هستند و در صورتی که نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید مبل نکنید، می‌توانید این نوع مبلمان را خریداری کنید.

.

کلام آخر
در این مطلب سعی کردیم با معرفی ویژگی‌های مهم مبلمان سلطنتی به سوال مبل سلطنتی چیست پاسخی کامل داده باشیم. در صورتی که به نکات گفته در این مطلب توجه کنید، بدون تردید در حین خرید با کیفیت‌ترین و مرغوب ترین مبل سلطنتی را مهمان خانه خود خواهید کرد. مبل‌های سلطنتی علاوه بر زیبایی دارای ماندگاری بسیار بالایی هستند و نیاز شما را در گذر زمان به خرید مجدد مبل کم می‌کند. امیدواریم روزهای خوشی را با نشستن بر روی مبل‌های سلطنتی سپری کنید.

metiadmin

Leave A Comment