مبلمان هتل | سرویس مبل هتل چه تأثیری در گیرایی طراحی داخلی دارد؟
- صفحه اصلی
- مبلمان هتل | سرویس مبل هتل چه تأثیری در گیرایی طراحی داخلی دارد؟
زمانی که مهمانان به محل اقامت خود میرسند اولین چیزی که توجه آنها را به خود جلب میکند، سرویس مبل هتل است. دکوراسیون جذاب همراه با یک یا چندین سرویس مبل راحت و زیبا در لابی هتل این حس را به مهمانان خواهد داد که قرار است اقامت لوکسی را تجربه کنند. دکوراسیون داخلی چشمگیر مهمانان را تشویق میکند تا در مورد محل اقامت خود با دوستانشان گفتوگو کنند. ازآنجاکه در صنعت هتلداری تبلیغات کلامی نقش بزرگی در جذب مشتری بیشتر دارد همین رویکرد را باید در زمان دکور و تزئین اتاقهای هتل نیز اجرا نمود. اتاق یا سوئیت محل اقامت، مکانی است که مهمانان بیشترین زمان خود را در آن میگذارند، درنتیجه استایل اتاق باید شیک اما درعینحال راحت و دلپذیر باشد.
اهمیت سرویس مبل لابی در جذب مشتری
لابی هتل اولین جایی است که مشتری هنگام ورود میبیند. ازاینرو اگر لابی هتل با مبلمان زیبایی تزئین شده باشد، میتواند در اولین نظر همه نگاهها را به خود خیره کند اما یک سرویس مبل هتل عالی باید چه ویژگی داشته باشد؟ طراحی ارگونومیک و مناسب، ظاهری خیرهکننده و حفظ جذابیت با گذر زمان از ویژگیهایی هستند که باعث میشوند مهمانان احساس کنند که هرلحظه از اقامت آنها در هتل ارزشمند است. راحتی سرویس مبل لابی، در جذب مهمان بیشتر به هتل نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. بنابراین، برای انتخاب مبلمان مناسب برای لابی یک هتل لوکس، لازم است سبکی را انتخاب کنید که با ظاهر هتل هماهنگی کامل داشته باشد. مبلهای مدولار از پرطرفدارترین مدلها برای لابی هستند.
مبلمان مخصوص هتل باید چه ویژگیهایی داشته باشند؟
از نظر زیباییشناسی و نوع دکوراسیون داخلی هتل، طرح و رنگ مبلمان باید آرامش را به مهمانان منتقل کند. معمولاً طراحان بر اساس استایلی که اتاق دارد، رنگهای شاد و تند را با رنگهای خنثی ترکیب میکنند. شکل و بافت مبلمان مخصوص هتل باید بهگونهای باشد که مهمانان را دعوت به نشستن و استراحت کنند. سرویس مبل هتل را باید بسته به ساختار اتاق با اشکال هندسی مدرن و بافتی استاندارد انتخاب کرد.
· طرحی مبلمان باید کاربردی باشد
اندازه مبل هتل نباید بهگونهای باشد که مسیر رفتوآمد را برای مهمانان مسدود کند. سایز کاناپه یا مبل تک باید مطابق با متراژ اتاق انتخاب شود. اگر در اتاق امکاناتی همچون تلویزیون وجود دارد، جایگاه مبل نباید در خط دید مهمان به سمت صفحه تلویزیون قرار بگیرد. دقیقاً به همان اندازه که زیبایی سرویس مبل مهم است، به همان اندازه نیز باید به ویژگی کاربردی بودن آن توجه کرد.
· مبلمان باید احساس راحتی ایجاد کند
تفاوتی ندارد مبل و صندلی در رستوران و کافه باشد یا اتاقخواب! درهرصورت راحتی مبلمان در کنار زیبایی آن تأثیر بسیاری در رضایت مهمانان خواهد داشت. پشتی صندلی باید مطابق با بالاتنه انسان بالغ، طراحی شده باشد تا باعث کمردرد نشود. نشیمنگاه نیز باید نه خیلی نرم و نه خیلی سخت باشد.
· ساختار مبل هتل باید از مواد باکیفیت تولید شده باشد
صاحبان هتل هنگام انتخاب سرویس مبل برای سوئیتهای خود باید نکات ایمنی را رعایت کنند. منسوجات مبلمان نباید مستعد آتشسوزی باشند. پارچه استفاده شده برای سرویس نشیمنگاه باید مقاومت کافی در برابر سایش مکرر را داشته باشد. بهطورمعمول پارچههای جیر و مخمل خوابدار در برابر سایش و پارگی مقاوم نیستند. علاوه بر این، قطعات استفاده شده در ساخت مبل هتل نیز باید از بهترین مواد باکیفیت انتخاب شوند تا دچار شکستگی و یا از هم جدا نشوند.
چرا دکوراسیون داخلی هتل اهمیت دارد؟
امروزه رقابت در صنعت هتلداری و نحوه مهماننوازی وارد مرحله جدیدی شده است. فعالان این صنعت با هر سطحی تلاش میکنند تا مخاطبانی که به دنبال گزینههای خاص هستند را جذب کنند. طراحان داخلی در تلاش هستند تا مطابق با اصول زیباییشناسی، آرزوها، خواستهها و توقعات مهمانان را در دکوراسیون داخلی هتلها وارد کنند.
هتل شما باید با طراحی داخلی خود چیزهای زیادی را به مخاطبانش منتقل کند. یک طراحی خوب باید منجر به تحقق اهداف زیر شود:
- ویژگیها و امکانات هتل شما را برجسته کند.
- سبب تشویق مهمانان برای بازگشت و پذیرش دوباره به هتل شود.
- برند و نام هتل را در سطح داخلی و خارجی به دیگران بهخوبی معرفی کند.
- یک طراحی داخلی شیک، به شما کمک میکند تا در رقابت از همصنفان خود پیشی بگیرید.
- باید شرکتهای مسافرتی یا مؤسسههای مختلف را برای رزرو اتاق یا سالن کنفرانس جهت برگزاری رویدادها، تشویق کند.
آیا طراحی داخلی یکسان میتواند برای همه فضاها مناسب باشد؟
طراح حرفهای سعی نمیکند تا یک طرح و نقشه را برای همه اتاقها و فضاهای داخلی هتل اجرا کند. بلکه، دیزاینر با مطرح کردن سؤالاتی ازاینقبیل که مخاطب اصلی هتل چه کسانی هستند؟ آنها از برند شما چه انتظاراتی دارند؟ یا چگونه میتوان خدمات تجهیز هتل را به روشی بصری ارائه داد؟ به طرح نهایی مناسب هر فضا برسند. رنگها، سرویس خواب، سرویس مبل هتل، آثار هنری و وسایل دیگر همگی باید مطابق با ساختار بنا، نوع برند، میزان بودجه در دسترس و خواستههایی که مشتریان دارند، انتخاب شوند. بهطور مثال، اگر هتل شما در یک بنای قدیمی دایر است و قصد دارید مخاطبان حال و هوای روزهای خوب گذشته را احساس کنند، بهتر است به دنبال طراحی سنتی مطابق با سن و دوره بنا بروید.
· از علم روانشناسی برای انتخاب رنگ طراحی داخلی هتل خود استفاده کنید
روانشناسی رنگ نقش مهمی در طراحی داخلی و انتخاب مبل هتل دارد. رنگهای سرد ازجمله آبی و سبز باعث ایجاد آرامش و آسودگی خیال میشوند و استفاده از آنها برای مبلمان اتاقخواب و طراحی داخلی حمام مناسب است. تناژ رنگی زرد نیز میتواند قوه بینایی مهمانان را تحریک کند و سبب جلبتوجه آنها به فضا شود. همچنین رنگ بنفش نوعی احساس پیچیدگی، تجملات و ظرافت را بهویژه زمانی که با رنگ خاکستری ترکیب میشود، به مخاطب منتقل میکند.
· به نورپردازی محیط توجه ویژه کنید
نورپردازی از عناصر مهم یک طراحی داخلی خوب در هر محیطی است و اشتباه در آن میتواند به افزایش استرس و تنش مهمانان منجر شود. نورپردازی باید برای هر فضا بهطور جداگانه طراحی شود. درخشش پرتوهای نور در هنگام روز به درون اتاقها نهتنها جلوه و زیبایی وسایلی همچون سرویس مبل هتل را بیشتر نشان میدهند، بلکه باعث ایجاد احساس شادی و نشاط در روحیه مهمانان هم میشوند. نورپردازی تأثیری شبیه به روانشناسی رنگها دارد و نقش مهمی در طراحی داخلی هتل ایفا میکند.
سخن پایانی
داشتن یک طراحی داخلی منحصربهفرد همراه با مبلمان و وسایل شیک باعث میشود تا مهمانان از همان لحظه اول ورود خود احساس مثبتی را نسبت به هتل داشته باشند. مبلمان راحت و با کیفیت بالا، فضای استقبالی را که امیدوارید در هر اتاق به آن دست پیدا کنید ایجاد میکند. در صنعتی که کوچکترین تغییر یک امتیاز محسوب میشود، دکوراسیونی زیبا همراه با خدمات باکیفیت برگ برنده هتل شما خواهد بود.