مبل نئوکلاسیک چیست ؟

مبلمان نئوکلاسیک یا (neo classic)، تلفیقی است از سبکهای مبلمان مدرن و مبل کلاسیک؛ یا به عبارتی عناصر مدرنی که دوست داریم باشکوه باشند. گاهی اوقات خیلی از ما نه سبک مدرن را برای دکوراسیون‌ منزلمان دوست داریم و نه سبک کلاسیک. به دنبال سبکی می گردیم که مابین این دو باشد، یعنی هم بتوانیم از عناصر و طراحی مدرن بهره ببریم و هم موتیف های کلاسیک را در نقاطی از دکوراسیون استفاده کنیم. سبک نئوکلاسیک دقیقا همان سبکی است که به دنبالش می گردیم و می تواند نیاز ما را برطرف نماید.

در ادامه ویژگی ها و تعاریف این سبک را بررسی می کنیم.

در طراحی دکوراسیون منزلتان لازم است بدانید این سبک ترکیبی از عناصر سبک کلاسیک و المان های سبک مدرن است و در عین حال به عنوان یک سبک ساده و شیک شناخته می شود. در واقع فرم های ساده در طراحی مدرن در کنار ظرافت های کلاسیک باعث شده این سبک برای فضاهای مختلف مناسب باشد.

.

چه رنگ هایی برای سبک نئوکلاسیک استفاده میشود ؟

معمولا رنگ هایی که برای این سبک به کار می روند در دسته رنگ های خنثی مانند کرم، بژ، طوسی، نسکافه ای و سفید قرار می گیرند. البته سبک نئوکلاسیک دست شما را باز گذاشته و شما می توانید در کنار همان پالت رنگی، رنگ های آبی، سبز و حتی قرمز را نیز به کار ببرید. البته بهتر است این کار به شکل خیلی محدود به طور مثال برای یک کاناپه تکی، اکسسوری و یا رنگ یک دیوار انجام دهید.

مبل نئوکلاسیک در فضای نشیمن پذیرایی

مبلمانی که برای این سبک استفاده می شود، به اندازه مبلمان کلاسیک پرکار و باجزییات زیاد نیست، برعکس فریم چوبی ظریف و ساده ای دارد که بهتر است از پارچه های تک رنگ و بدون طرح و نقش برای تکمیل آن استفاده شود. اگر تمایل داشتید که از پارچه های طرح دار در دکوراسیون نئوکلاسیک‌تان بهره ببیرد، بهتر است آن ها را برای کوسن ها انتخاب نمایید.

متریال و موادی که در ساخت و طراحی یک سبک نئوکلاسیک استفاده میشود، چوب و سنگ میباشد. تمام متریال مبلمان نئوکلاسیک گروه مبل آنلاین از چوب سوپر راش گرجستان میباشد. یکی از نشانه‌هایی که میتوانید چوب راش گرجستان را تشخیص دهید وزن سبک آن است. چوب راش خشک به مرور سبک‌تر میشود و شما از داشتن یک مبل زیبا و سبک لذت کامل را خواهید برد.

در اواخر قرن ۱۸ طراحان آن دوره از جهان کلاسیک الهام گرفتند و جنبشی به نام نئوکلاسیسم رو به دنیا اوردند.مبلمان نئوکلاسیک کاملا مربوط به آرمان‌های جهان کلاسیک است و در میانه ی قرن ۱۸ ، جا پای سبک روکوکو را که در آن زمان در اوج محبوبیت بود گذاشت. اولین کشوری که از سبک نئوکلاسیک استقبال کرد فرانسه بود و از همانسو، مبلمان نئوکلاسیک فرانسوی در سه مرحله از سبک‌های ۱- لویی شانزدهم ۲- دایرکتوری ۳- امپایر شرح داده میشود.

چیدمان به سبک نئوکلاسیک اگر شما طرفدار رنگ های شاد هستید و یا معماری های پرزرق و برق نظر شما را جلب می‌کند، باید گفت این سبک مخصوص خود شماست چراکه تمایل به ایجاد کنتراست و استفاده از دکور لوکس و باشکوه از ویژگی های اساسی این سبک است. سبک نئوکلاسیک از ابتدای قرن ۱۸ میلادی در کشور‌های فرانسه، انگلستان، امریکا، اسکاندیناوی، آلمان، ایتالیا و روسیه رایج شد و کم کم به یک سبک بین المللی تبدیل شد ولی ریشه ی آن به دوران رنسانس روم و یونان باستان باز میگردد.

پس انتظار می‌رود همانند فضا و خصوصیات آن دوران؛ استفاده از وسایل گرانبها ، عتیقه جات با ارزش و لوستر های بلند و لوکس در این سبک الزامی باشد! طراحی در سبک نئوکلاسیک نکات حائز اهمیت این سبک می‌توان به علاقه شدید به استفاده از وسایل صیقل داده شده چه برای اثاثیه بلکه برای تزئینات هم اشاره کرد!وجود نورپردازی های مدرن در کنار معماری کلاسیک قطعا بخش مهمی از دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک به حساب می آید. از نکات مثبت سبک نئوکلاسیک می‌توان تاحدودی راحتی در انتخاب مواد، تزئینات و مبلمان گفت. ولی مانند هرسبک دیگری از اصول خاصی پیروی میکند و وجود برخی عناصر مینیمال تاحدودی در آن الزامی است.

گفتنی است که این سبک مورد پسند خیلی از ایرانی هاست! ولی به دلیل متراژ کم و سقف های نسبتا کوتاه خانه ها ، استفاده از این سبک انقدر مناسب نیست مگر آن که با حذف بعضی عناصر چون لوستر های بزرگ و سنگین و رنگ های طلایی و پرزرق و برق ،این سبک را تا حد امکان ساده تر و خلوت تر کنید .همانطور که میدانید مبل نقش اساسی در تکمیل دکور اتاق دارد؛ در ادامه با ویژگی های «مبل نئوکلاسیک» بیشتر آشنا میشویم.

ویژگی مبل نئوکلاسیک در ابتدا مبلمان نئوکلاسیک فرانسوی مستطیل شکل و فاقد خطوط منحنی بوده و عموما هنوز هم نه فقط مبلمان بلکه اکثر اثاثیه در این سبک دارای خطوط مستقیم و اشکال هندسی هستند ولی می‌توان به صورت بسیار جزئی کنده کاری های دوران روکوکو در آنها استفاده کرد و هم می‌توان به آن ویژگی های مینیمال را افزود.پارچه در سبک نئوکلاسیک همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد،در این سبک استفاده از رنگ ها راحت تر از دیگر سبک هاست ولی ترجیحا برای رنگ پارچه ی مبل از رنگ‌های خیره کننده مثل بنفش، قرمز، سبز خزه ای و… استفاده میشود.

نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشت ایجاد کنتراست بین رنگ هاست پس در انتخاب رنگ دقت کنید. ‌و در رابطه با جنس پارچه همانطور که از این سبک انتظار می‌رود ،جنس پارچه باید با کیفیت و گران قیمت باشد و ارزش آن به وضوح قابل مشاهده باشد که پارچه های مخملی ترجیحا انتخاب مناسبی برای مبلمان نئوکلاسیک است.

سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون اتاق خواب هم بکار میرود ؟

این سبک به دلیل ظرافت زیاد و در عین حال مدرن بودن آن توجه سازندگان سرویس خواب را بخود جلب کرده و با طراحی سرویس خواب به سبک نئو کلاسیک جلوه جدیدی را به دکوراسیون یک اتاق خواب داده است. شما با اضافه کردن اکسسوری‌های رنگی میتوانید جلوه اتاق را بسیار جذابتر کنید. پیشنهاد طراحان گروه مبل آنلاین استفاده از پارچه های ساده و تک رنگ برای سرویس خواب نئوکلاسیک میباشد که با پرده رنگی و بالشت های طرح دار دیزان متفاوت همیشگی را داشته باشد.

همین حالا به قسمت محصولات بروید و ترکیب‌های متفاوت این سبک را ببینید تا به آسانی آن را در منزل خودتان تصور کنید.

metiadmin

Leave A Comment