تاریخچه پاف مبلمان :

اگر قصد خرید پاف برای مبل راحتی در منزل یا محیط کار را دارید، این مقاله از سایت مبل رویال می تواند نتیجه مثبتی در انتخاب شما داشته باشد. ما شما را در این مقاله با انواع پاف، پاف مبل راحتی، پاف جلو مبلی، پاف عثمانی، پاف تخت آشنا خواهیم کرد.

وجود پاف های مبلمان نه تنها خستگی پاهای شما رو از بین میبرد بلکه از آن می توان به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل نیز استفاده کرد. پاف ها نه تنها به عنوان میز جلومبلی بلکه به دلیل راحتی و وزن سبکی که دارند به عنوان یک صندلی نیز میتوان از آنها استفاده کرد.

تاریخچه پاف :

در زمان عثمانی پاف ها به صندلی بدون پشتی و باریک شهرت داشتند، که نام خود را در آن زمان از امپراتوری عثمانی دریافت کرده بودند. طبق عقیده رایج در آن زمان عادی بود که مردم پای خود را روی صندلی هایی که با بالشتک در خانه یا چادر جمع شده بود قرار می دادند. طرح اولیه پاف به بافندگان فرش ترکی بر می گردد، که در آن زمان فرش بافان ترک برای استراحت بر روی یک چهارپایه چوبی فرشی را قرار می دادند و بر روی آن مینشستند.

پاف در گذر زمان :

نیمکت های عثمانی به مرور زمان طرح های بیشتری پیدا کردند و به پاف تبدیل شدند کلمه پاف در فرهنگ لغت انگلیسی به معنی “یک بالشتک بزرگ است که معمولاً استوانه ای یا مکعبی است و به عنوان صندلی مورد استفاده قرار می گیرد.

بعضی از پاف ها به گونه‌ای طراحی شده‌ اند که داخل آن‌ها یک فضای خالی وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان گنجه استفاده کرد. و یا قطعه جداگانه‌ای که به شکل میز طراحی شده است، و البته امروزه آن را با عنوان پوف یا پاف مبل می‌شناسیم. پاف در واقع تلفیقی از نشیمن میز و گنجه می باشد.

تفاوت بین پاف مدرن و پاف عثمانی در چیست ؟

معمولا  مردم در مورد عملکرد یک پاف مدرن و یک میز عثمانی دچار سردرگرمی میشوند در واقع باید گفت که کاربرد آنها مشابه است و هردو به یک منظور مورد استفاده قرار میگیرند.

پاف ها عناصر بسیار کاربردی هستند. این عمدتا به این دلیل است که آنها همه کاره هستند.

آنها می توانند در هر جای اتاق قرار بگیرند.

آنها می توانند به راحتی با دیگر اجزای دکوراسیون ست شوند.

و از همه مهمتر میتوان از پاف به عنوان صندلی هنگام برگزاری مهمانی ها استفاده کرد.

بگذارید کمی عمیق تر به این موضوع بپردازیم که چرا آنها بسیار مفید هستند.

پاف ها قطعاتی از مبلمان هستند که بی شک هرجایی که از مبلمان صحبت می‌شود باید به آن‌ها نیز اشاره کرد. و بی شک یکی از  لوازم جانبی عالی و منحصر به فرد هستند و به گونه ای طراحی شده اند که می تواند با مدل های مختلفی از مبلمان در فضای شما هماهنگ شود.

امروزه وجود پاف های مدرن در دکوراسیون منزل بسیار پر کاربرد شده زیرا پاف ها همه کاره هستند و  به شکل و اندازه دلخواه موجود میباشند و تقریباً در هر فضایی قابل استفاده هستند، و به همان اندازه که در مبلمان تنوع وجود دارد پاف ها نیز از رنگ، بافت و الگوهای مختلفی برخوردار میباشند.

در واقع پاف ها دارای کاربرد عالی هستند که یکی از قابلیت های آن استفاده به عنوان صندلی میباشد که به راحتی میتوان آن را در اطراف یک اتاق جابجا کرد تا در هر کجا که لازم باشد یک صندلی اضافی اضافه کنید.

متریال پاف از چیست :

پاف ها از نظر داشتن استحکام نرم و بی نظیر هستند پاف ها معمولا از اسفنج و رویه آن که از پارچه می باشد تشکیل میشود در صورتی که از پاف به عنوان جلو مبلی استفاده شود در ساخت آن می توان از چوب به عنوان پایه و یا از شیشه به عنوان صفحه رویی آن استفاده کرد.

کاربرد پاف :

پاف ها کاربرد های مختلف دارند که بسته به نوع نیاز و سلیقه می توان آنها را در رنگ ها و جنس های متنوع تهیه کرد و در دکوراسیون منازل از آنها استفاده کرد.

.

انواع پاف

مدل های متنوعی از پاف وجود دارد که به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً متناسب با آن باشد. اگر می خواهید یک پاف پارچه ای داشته باشید، می توانید آنها را در انواع بافت ها و رنگ های مختلف پیدا کنید و یا حتی میتوان جنس  چرم ، جیر و … را داشته باشید . آنها همچنین در رنگ های مختلفی قرار می گیرند تا بتوانند با طرح رنگی شما ترکیب شوند.

.

پاف با ارتفاع کم

در این مدل از پاف ها ارتفاع آنها کم می باشد که می توان به عنوان زیر پایی یا دکوری از آن استفاده کرد.

پاف با ارتفاع بلند

این نوع مدل پاف را می توان به عنوان پاف کنار مبل راحتی استفاده کرد.

پاف گرد دکوری


این نوع مدل پاف نیز به عنوان زیر پایی و یا حتی دکوری در چیدمان منزل استفاده میشود.

پاف صندوقی

از پاف های صندوقی میتوان برای نگهداری اشیاء و لوازم موجود در اتاق خواب یا در هر قسمت از پذیرایی استفاده کرد در واقع پاف های صندوقی همانند صندوقچه های قدیمی کاربرد دارند و یا حتی آنها را می توان به عنوان یک نیمک راحت در کنار سایر مبلمان راحتی خود چیدمان کرد.

پاف های بالشتی

این نوع مدل از پاف ها در ابعاد کوچکتر به عنوان بالشت برای نشستن بر روی آن ، میتوان استفاده کرد.

پاف جلو مبلی

یکی از رایج ترین انواع پاف که در چیدمان مبلمان راحت میباشد پاف جلو مبلی است. به این منظور که از این گونه مدل پاف می توان به عنوان جلو مبلی استفاده کرد در واقع یک سبک خاص به مبلمان راحتی و دکوراسیون منزل شما می بخشد.

مدل های فانتزی پاف

در تصویر زیر یک نمونه دیگر از مدل های پاف را مشاهده می کنید که  با داشتن حالت وشکل پنج ضلعی و جزئیات خطی متناقض در برابر لبه های خمیده، یک کالای منحصر به فرد را به وجود می آورد که به عنوان صندلی اضافی یا تزئین گوشه ای از دکوراسیون یا حتی به عنوان جلو مبل در برابر مبلمان راحتی استفاده کرد.

پاف های عروسکی

همان طور که از اسم این نوع مدل پاف مشخص است، این نوع مدل پاف مختص اتاق کودکان و جهت استفاده کودکان به کار میرود.

metiadmin

Leave A Comment