انواع رنگ چوب مبل

مبلمان یکی از تاثیرگذارترین اجزای دکوراسیون خانه است. مهم‌ترین قسمت مبلمان، رنگ و جنس پارچه است، که با ترکیب شدن با محیط اطراف خود می‌تواند فضای خانه را بسیار تغییر دهد. مبلمانی که امروزه در بیشتر خانه‌ها از مبلمان راحتی استفاده می‌شود، ولی در خانه‌هایی که فضای کلاسیک دارند استفاده از مبلمان‌ استیل و یا چوبی بیشتر است.

 انواع رنگ چوب مبلمان استیل و چوبی بسیار زیاد و متنوع بوده و بیشتر بستگی به سلیقه مشتری دارد.

چرا انواع رنگ چوب مبلمان مهم است ؟

با گذشت زمان و تغییر کردن سلیقه‌ها گاهی مشتریان می‌خواهند در رنگ مبلمان چوبی خود تغییری ایجاد کنند و یا رنگ مبلمان در اثر کارکرد به مرور زمان فرسوده می‌شود و نیاز به بازسازی و بازیابی دارد. در رنگ کاری مبل و سرویس خواب، انواع رنگ چوب مبلمان بسیار زیاد است که در ادامه به توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

با مبلمان رویال همراه باشید .

.

تغییر رنگ چوب مبل استیل

مبل استیل از طرح‌های کلاسیک بوده و مدلی است که در گذشته در بیشتر خانه‌ها مدل‌های گوناگون آن را دیده ایم. برای تغییر رنگ چوب مبل استیل اولین کار این است که شما میخواهید رنگ به صورت کامل تغییر کند و یا اینکه همان رنگ درخشان‌تر و یا بازسازی شود. در ادامه در مورد انواع رنگ‌های مناسب چوب توضیح می‌دهیم. پس از انتخاب نوع رنگ مورد استفاده در نوبت به این میرسد که قسمت‌های پارچه‌ای را جدا کرده و مبل‌ها را به کارگاه رنگ کاری منتقل کنند.

تغییر رنگ چوب مبل در منزل

برای رنگ کردن‌هایی که نیاز به استفاده رنگ به صورت پاششی با استفاده از پمپ هوا نباشد می‌تواند فرایند رنگ کردن مبل را در خانه انجام داد. برخی قلم گیری‌های کوچک و یا یراق کردن‌رنگ با استفاده از برس نقاشی و قلم مو انجام می‌شود. برای همین می‌توان گاهی تغییر رنگ چوب مبل در منزل را برای مشتریان انجام داد.

.

دریافت خدمات تغییر رنگ چوب در منزل

تغییر رنگ چوب به سفید نیاز رنگ کردن با دستگاه است پس در خانه نمی‌شود ولی می‌توان برای اجرای رنگ پولیشی چوب و یا سایر مدل رنگ‌هایی که باعث کثیف شدن سایر نقات خانه نشود از “خدمت از ما” استفاده کرد. در “خدمت از ما” شما با ثبت درخواست خود می‌توانید از متخصص حوزه رنگ کاری مبل هزینه کار خود و مدت زمان کار خود را جویا شوید.

انواع رنگ چوب مبلمان

دسته بندی رنگ برای چوب‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود. برای شناخت بهتر انواع رنگ چوب مبلمان و مدل‌های مختلف همه نوع‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

.

براقیت و مات بودن در انواع رنگ چوب مبلمان

هیچ رنگی ماند زیبایی رنگ اصلی چوب نیست. گاهی فقط کافیست رنگی شفاف روی چوب زده شود تا رنگ اصلی چوب خود را بهتر نشان دهد. استفاده از لایه پوششی مات و یا براق بستگی به سلیقه خود شما دارد.

برای مثال یکی از معروف ترین رنگ‌های مفید برای براق کردن چوب استفاده از جلا می‌باشد. برای کات کردن رنگ چوب نیز می‌توان از کلر و نیم پلی استر استفاده کرد. از این رنگ‌ها الاوه بر براق و یا مات کردن مبلمان برای درهای چوبی و پارکت و کفپوش نیز استفاده می‌شود.

.

استفاده از رنگ های دو یا چند جزئی و یک جزئی برای چوب مبلمان

گاهی ما نیاز داریم رنگی که برای چوب استفاده می‌کنیم سریع خشک شود. زود خشک شدن رنگ باعث می‌شود گرد و غبار بر روی رنگ ننشیند. برای خشک شدن سریع تر رنگ باید از رنگ های دو یا چند جزئی استفاده کنیم. اگر بخواهید کیفیت رنگی که بر روی کار قرار می‌گیرد بالا باشد و کاملا خالص باشد باید از رنگ‌های تک جزئی استفاده کنید. ترکیب کردن مواد و درست کردن رنگ‌های چند جزئی می‌تواند باعث شود که رنگ تیره تر شده و یا پس از خشک شدن دقیقا رنگ انتخابی شما نباشد. از رنگ‌های تک جزئی می‌توان به کیلر، رنگ روغن جلا، رزین‌ها اشاره کرد. از رنگ های چند جزئی نیز می‌توان به پلی اورتان دو جزئی، پلی استر سه جزئی، رنگ نیم پلی استر نام برد.

انواع رنگ چوب مبلمان جلا

جلا نوعی روغن است که برای براق کردن چوب استفاده ‌می‌شود. به جلا روغن جلا نیز گفته می‌شود و در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود. برای استفاده از روغ جلا بر روی چوب آن را با تبنر روغنی ترکیب می‌کنند. از روغن جلا برای براق کردن چوب کفپوش، درها، حتی سنگ‌های تزئینی خانه استفاده می‌شود.

.

انواع رنگ چوب مبلمانکیلر

کیلر نیز مانند روغن جلا برای براق کردن چوب استفاده می‌شود و با تینر روغنی فوری رقیق می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیلر در برار آب مقاوم است و چوب را از رطوبت حفظ می‌کند. اگر از کیلر برای محافظت از چوب استفاده میکنید باید به خوبی و با دقت کار رنگ کاری انجام شود تا آب و رطوبت چوب را خراب نکند. کیلر در مقابل آفتاب مقاوم نبوده و خراب می‌شود در نتیجه سطح چوبی کیلر زده شده نباید در مقابل تابش مستقیم خورشید برای مدت زمان طولانی قرار بگیرد.

.

انواع رنگ چوب مبلماننیم پلی استر

نیم پلی استر یکی از موادی است که هم می‌تواند به صورت براق باشد و هم به صورت مات مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از نیم پلی استر به صورت لایه‌ایی مقاوم بر روی کیلر رایج می‌باشد.

مقاومت نیم پلی استر بالا می‌باشد. و طول عمر آن نسب به کیلر در مقابل مواد شیمیای نیز بالاتر است. اگر از خشک کننده زیادی در پلی استر استفاده شود باعث مات شدن رنگ آن می‌شود. میزان خشک کننده در نیم پلی استر مهم است. معمولا نیم پلی استر پس از نیم ساعت خشک می‌شود و رنگی که در زیر آن قرار دارد بستگی به دمای هوا بین 5 تا 8 ساعت خشک می‌شود.

.

انواع رنگ چوب مبلمانپلی استر

پلی استر جز رنگ‌های دوجزئی و سه جزئی است و سرعت خشک شدن آن از نیم پلی استر بیشتر است. این محصول پس از ترکیب حالت ژله‌ای پیدا کرده و بعد از اینکه بر روی سطح چوب قرار گرفت، سفت می‌شود.

.

انواع رنگ چوب مبلماناپوکسی

اگر شما در کار چوب هستید و یا با صنایع چوبی آشنا باشید، حتما اپوکسی را می‌شناسید. اپوکسی یکی از مواد مقاوم بوده که از پلی استر مقاوم‌تر است. با تینر فوری رقیق می‌شود و معمولا به صورت شفاف بر روی چوب فرار می‌گیرد. اپوکسی به مدت زمان نسبتا زیادی برای خشک شدن نیاز دارد. لایه رویی آن بین 12 تا 24 ساعت کامل خشک شود و لایه زیر آن بین 5 تا 7 روز.

metiadmin

Leave A Comment