کاربرد پاف مبلمان و نقش آن در دکوراسیون چیست ؟

این سوالی است که شاید بسیاری از افرادی که برای اولین بار نام آن را می‌شوند به ذهنشان برسد. در این مطلب از سایت مبلمان رویال به طور کامل به این سوال پاسخ داده و نقش پاف، که برخی به آن پوف (pouf) نیز می‌گویند، را در دکوراسیون منازل بررسی خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

پاف موارد مصرف متفاوتی دارد. به عنوان‌ مثال شما از پاف‌های با ارتفاع کوتاه می‌توانید به‌ عنوان زیر پایی و از پاف‌های بلند به‌ عنوان میز عسلی استفاده کنید.پاف‌ها عموماً در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود این کالای پرمصرف را خریداری کرده و از آن در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. پاف‌های سنتی، مخملی، پارچه‌ای، پولک‌دوزی شده، بافتنی و بسیاری نمونه‌های دیگر تنها بخشی از این کالای کاربردی و در برخی مواقع تزیینی به شمار می‌رود.

با ما همراه شده و با نمونه‌هایی از پاف‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا شوید.

کاربرد پاف مبل در خانه چیست ؟

همان‌طور که اشاره شد پاف مبل کاربردهای بسیاری دارد، که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیر پایی
  • میز پذیرایی
  • صندلی مهمان
  • میز عسلی

و بسیاری موارد دیگر که می‌توانید از پاف استفاده کنید.پاف‌ها طرح و اندازه‌های متفاوتی داشته و شما با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های سطح شهر و یا فروشگاه اینترنتی مبل و دکوراسیون  تهیه کنید. از این پاف‌ها می‌توانید به‌ عنوان میز عسلی برای کناره‌های مبل بهره بگیرید و یا از مدل‌های سبک و کم‌حجم به‌ منظور پذیرایی از میهمانان بهره ببرید. نمونه‌های دیگر این محصول می‌توانند به‌ عنوان میز پذیرایی مورد استفاده قرار گیرند. این نوع پاف‌ها معمولا به صورت ساده و صندوقی در بازار موجود هستند. برخی از پاف‌ها بدون پایه و دسته ساخته می‌شوند که شما در زمان نشستن می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و احتمالا این نوع پاف‌ها را در اتاق نشیمن همراه با مبل راحتی نیز دیده باشید.

استفاده از پاف‌های رنگی

همان طور که در مطلب پاف مبل چیست نیز اشاره کردیم، پاف‌ها کالاهایی هستند که اکثر از پارچه ساخته‌ شده‌اند. به همین دلیل نیز با توجه به تنوع رنگی موجود در پارچه‌ها پاف‌های با تنوع رنگی بالایی نیز در بازار موجود است و شما می‌توانید از آن به عنوان رنگ مکمل رنگ اصلی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید که نمونه‌ای از آن را در استفاده از رنگ مرجانی در منزل مشاهده کردید. این مدل پاف را می‌توان نوعی از مدل های پاف فانتزی نیز دانست.

پاف‌های صندوقی

این پاف‌ها همان‌ گونه که از نامشان مشخص است می‌توانند به عنوان یک صندقچه مورد استفاده گیرند. استفاده از یک شال مبل در به وجود آوردن یک دکوراسیون خاص بسیار به شما کمک می‌کند. از این وسیله می‌توانید هم به‌صورت تکی و هم به‌صورت کلی در چیدمان سرویس مبل استفاده کنید. شاید این نوع پاف که نمونه‌ای از آن را در تصویر مشاهده می‌کنید، بتواند کاربردی مانند مبل شزلون در دکوراسیون منزل داشته باشد.

پاف گرد دکوری

این‌گونه پاف‌ها عموماً به‌منظور زیر پایی و استرحت و یا دکوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید از یک پاف گرد کوتاه به منظور جلوه بخشیدن به محیط در دکوراسیون داخلی بهره گرفته‌شده است که می‌توان از آن برای استراحت نیز استفاده کرد. شما به راحتی می‌توانید از هر رنگ و طرحی برای این منظور بهره ببرید. استفاده از شال مبل نیز در این زمینه به شما بسیار در دکوراسیون داخلی کمک می‌کند و تمام نیازهای شما را برای به دست آوردن یک دکوراسیون شکیل و متفاوت برآورده می‌کند.

پاف بیضی به عنوان میز پذیرایی

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد اخیرا از برخی پاف‌ها به‌ عنوان میز پذیرایی یا میز جلو مبلی نیز استفاده می‌شود. این میزها علاوه بر این که جنبه تزئینی دارند، به‌ عنوان میز نیز از آن‌ها استفاده می‌شود. شما به‌ منظور داشتن دکوراسیون داخلی شیک می‌توانید روی این میزها را با گلدان‌های طبیعی و لوازم تزئینی زیبا تزیین کنید. پیشنهاد می‌کنیم همراه با خرید مبل راحتی پاف مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید، و یا اگر بعدا قصد خرید پاف داشتید نیز سعی کنید پاف مبل را ست با همان مدل خریداری کنید تا هارمونی رنگ محیط حفظ شود.

پاف‌های بافتنی و تزئینی

یک سری از پاف‌ها در دکوراسیون داخلی بیشتر جنبه تزئینی دارند و استفاده چندانی از آن‌ها نمی‌شود. تنها کاری که با استفاده از این نوع پاف‌ها می‌توان انجام داد این است که به‌ عنوان زیر پایی از آن‌ها استفاده کرد. شما با استفاده از هنر بافتنی خود می‌توانید از این ایده پردازی استفاده کنید. می‌توانید از نخ‌های بافتنی بسیار ضخیمی که به‌ تازگی وارد بازار شده استفاده کرده و در کمترین زمان ممکن پاف‌های رنگی برای منزل خود آماده کنید. در صورت تمایل می‌توانید از پایه‌های متناسب با این پاف‌ها نیز استفاده کنید. در غیر این صورت نیز می‌توانید از آن‌ها به‌ صورت ساده استفاده کنید.

 پاف‌های بالشتی

اگر از افرادی هستید که حتما باید بعد از نهار یک چرت نیم روزی در اتاق نشیمن داشته باشید، می‌توانید از باف‌های بالشتی بهره ببرید. همان‌طور که در تصاویر نیز مشخص است، برخی پاف‌ها عموماً شبیه به کوسن طراحی‌شده‌اند، با این تفاوت که اندازه و حجم آن‌ها متفاوت است. یک سری از پاف‌ها هستند که به‌ صورت بالشتی برای نشستن و یا تکیه دادن استفاده می‌شوند که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

استفاده از پاف‌های مخملی شیک در منزل

پاف گرد مخملی شیکی که در تصویر مشاهده می‌کنید بدون تردید فضای داخلی منزل شما را بسیار زیباتر از گذشته به نمایش می‌گذارد. آماده‌سازی این پاف‌ها کار دشواری نیست؛ به‌ راحتی می‌توانید با توجه به رنگ مبل راحتی که در منزل دارید این هارمونی رنگ بی‌نظیر را ایجاد کنید. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید جنس مبل و پاف دکوری از مخمل تهیه‌ شده است و هر دو به رنگ صدفی هستند که شکوه خاصی به محیط می‌بخشند.

پاف‌های بافتنی

پاف‌های بافتنی رنگارنگ ایده مناسبی برای نشستن بچه‌ها در اتاق نشیمن برای بازی روبروی تلویزیون و بازی آن‌ها به شمار می‌رود. شما حتی می‌توانید با کمی ایده پردازی خود این پاف‌ها را با پارچه‌های بافتنی یا نخ‌های بافتنی ضخیم و الیافی که به همین منظور در بازار است آماده کنید.

پاف گل‌دوزی شده

در گذشته از پشتی‌های گلدوزی شده در منازل ایرانی به وفور استفاده می‌شد. قبلا از پارچه‌های گلدوزی شده به‌ صورت پرده و پشتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما استفاده از این طرح‌های سنتی گذشته این روزها نیز بسیار رواج پیدا کرده است. به شکلی که پاف‌های بسیاری با این ایده طراحی و ساخته می‌شوند. از این پاف‌ها عموماً به صورت تزئینی استفاده می‌شود؛ زیرا استفاده از آن‌ها به صورت زیر پایی و میز عسلی به طرح و نقش و نگار پارچه آسیب وارد می‌کند. در صورت استفاده از این نوع پاف در منزل، در واقع به نوعی خانه خود را با صنایع دستی ایرانی تزیین کرده‌اید.

پاف‌های چرمی

از برخی از پاف‌ها می‌توان به‌عنوان یک مبل راحتی نیز استفاده کرد. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید پاف‌های چرمی با ارتفاع بسیار کم در کنار یک میز زیبا برای یک دور همی دوستانه چیده شده‌اند. شما از این ایده پردازی می‌توانید در تراس منزل خود استفاده کنید. جنس چرمی این پاف‌ها سبب می‌شود در برابر نور و رطوبت به نسبت سایر پاف‌ها مقاوم‌تر باشند.

پاف‌های سنتی رنگی

یک نمونه دیگر از پاف‌ها که از پارچه‌های سنتی تهیه شده‌اند. شما به‌ راحتی می‌توانید از این پاف‌ها در دکوراسیون سنتی ایرانی استفاده کنید در زمان آماده‌سازی این پاف‌ها از رنگ‌بندی بسیاری زیادی استفاده شده است. به همین دلیل ست کردن آن‌ها با یک دکوراسیون ساده و رنگی کار دشواری نیست. شما از این پاف‌ها می‌توانید در یک دکوراسیون یکدست سفید و یا در یک دکوراسیون رنگارنگ استفاده کنید.

پاف‌های ریشه‌ای تخت

این پاف‌ها علاوه بر سادگی بسیار زیبا و دل‌نشین هستند. شما از این نوع پاف‌ها می‌توانید به‌عنوان یک کنار مبلی زیبا بهره بگیرید. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از یک گلدان شیک و زیبا به‌ منظور داشتن یک چیدمان بی‌نظیر از آن‌ها استفاده کنید. بدون شک استفاده از این پاف تخت به‌عنوان یک میز عسلی نیز می‌تواند ایده جالبی باشد.

همان‌گونه که مشاهده کردید، از پاف در موارد گوناگونی می‌توان استفاده کرد و با توجه به سلیقه و نیاز مصرفی‌تان می‌توانید استفاده‌های گوناگونی از آن داشته باشید. برای نشستن به‌عنوان صندلی مهمان، میز پذیرایی، میز عسلی، زیر پایی و بسیاری موارد دیگر از جمله کاربردهایی هستند که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد. جنس این پاف‌ها نیز می‌تواند از مخمل، پارچه‌های ساده، پارچه چرم، پارچه گل‌دوزی شده و یا اشکال دیگر تهیه‌ شده باشد. تهیه آن به دلیل تنوع بیش از حدی که دارد نیاز شما را برای تمام سبک دکوراسیون‌ها مرتفع می‌کند. همچنین با توجه به ذوق و سلیقه خود می‌توانید با استفاده از پارچه‌های بافتنی پاف‌های بافتنی طراحی و آماده کنید.

metiadmin

Leave A Comment