انواع مبلمان کلاسیک برای خرید در بازار موجود است. مبل کلاسیک به دوران طراحی معاصر بر می‌گردد. در طراحی دوران معاصر انواع وسایل با تغییر و تحول روبرو شد و مبل یکی از این انواع بود. این سبک طرفداران خود را کماکان دارد و هر ساله ایده‌های جدیدی از مبلمان کلاسیک راحتی و مبلمان استیل برای خرید عرضه می‌شود.

طبیعی است هر فرد با توجه به شرایط و عوامل مختلف از یک سبک یا الگو طراحی تبعیت کند. این سبک می تواند در جای جای خانه او نمود پیدا کند. از دکوراسیون پذیرایی گرفته تا وسایل جزئی آشپزخانه. هر کدام از بخش‌های خانه می‌تواند زیر چتر طراحی خاصی قرار بگیرد.

اما در این مطلب سعی بر این است به صورت دقیق در مورد طراحی کلاسیک، ویژگی‌های معماری معاصر، انواع مبلمان کلاسیک و مبلمان هماهنگ با این سبک از جمله مبلمان استیل توضیح داده شود. اگر علاقمند به این سبک از طراحی هستید در ابتدا باید ویژگی‌های آن را به طور دقیق بدانید. عناوین زیر در متن مورد بررسی قرار گرفته است:

  •  طراحی معاصر چیست و از چه تاریخی شروع شده است ؟
  • چه تفکری در پشت طراحی به سبک معاصر  بوده است ؟
  • ویژگی‌های طراحی به سبک معاصر چیست ؟
  • چگونه می‌توان انواع مبلمان کلاسیک را وارد فضای خانه کرد ؟
  • چه رنگ‌هایی با انواع مبلمان کلاسیک سازگاری بیشتری دارند ؟
  • انتخاب مبلمان کلاسیک بهتر است یا مبلمان استیل ؟

.

 طراحی معاصر چیست و از چه تاریخی شروع شده است ؟

جنبش طراحی معاصر در سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۶۵ شکل گرفته است. خواستگاه طراحی معاصر ایالات متحده آمریکا است. نه تنها در معماری، طراحی معاصر در زمینه صنعت، طراحی داخلی و طراحی گرافیکی تغییر ایجاد کرد.

طراحانی نظیر کارلوس و رایان ایمز، هری برتویا، آرنه جکوبسن و جورج نلسون طراحی ویژه‌ای در زمینه انواع مبلمان کلاسیک و لامپ‌های روشنایی انجام دادند. مبل کلاسیک راحتی و مبلمان استیل و لامپ‌های طراحی شده هنوز که هنوزه طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند.

معماران معروفی همچون ریچارد نوترا و رادولف شیندلر طرح‌های ویژه‌ای در زمینه معماری خلق کردند. این ویژگی‌ها عبارت است از استفاده از شیشه زیاد، نقشه ساده و ارتباط موثر با طبیعت.

انواع مبلمان کلاسیک در این دوره توسط طراحان مختلف طراحی شد. مبل کلاسیک راحتی از طرح‌هایی است که طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد.

.

چه تفکری در پشت طراحی به سبک معاصر بوده است ؟

برای اینکه راحت‌تر بدانید که منشا شروع طراحی‌های انواع مبلمان کلاسیک به این شکل ابتدا بهتر است تفکرات پنهان این سبک بررسی شود.

سبک معاصر وام گرفته شده از سبک بین‌الملل و سبک باهاوس در اوایل قرن ۲۰ میلادی است. این سبک بعد از جنگ جهانی دوم به واسطه پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت در طراحی و تولید متریال و مصالح و تحولات جهانی شکل گرفت.

مهاجرت به بخش‌های شهری و در نتیجه کوچک‌تر شدن فضای زندگی یکی از تاثیرگذارترین عوامل برای سبک طراحی معاصر بوده است.

ویژگی‌های طراحی به سبک کلاسیک چیست ؟

تاثیرات پذیرفتن از اتفاقات طبیعی و ارگانیک. این به این معنی است که این سبک به دنبال اتفاقاتی پیچیده است. استفاده از اشکال پیچیده در طراحی‌ها از جمله مبلمان استیل و مبل کلاسیک راحتی. طراح با کمک گرفتن از ساده‌ترین روش‌ها طراحی خود را شروع می‌کند و اثری هنری در هر زمینه‌ای خلق می‌کند.

تاکید بر اهمیت هرچه بیشتر عملکرد. در سبک طراحی معاصر عملکرد جایگاه ویژه‌ای دارد. مواردی که باعث ضربه به عملکرد می‌شود در این طراحی جایگاهی ندارند.

طراحی برای همه. از ویژگی‌های مثبت این سبک توجه به تمامی افراد در طراحی است. با بررسی هرچه بیشتر این ویژگی متوجه می‌شوید که این سبک سعی دارد طیف گسترده‌ای از سلایق را در بر گیرد.

چگونه می‌توان متوجه شد که یک طراحی زیر مجموعه سبک معاصر و کلاسیک است ؟

مگان لوری و دنیل کینگ در مورد این زمینه می‌گویند که تشخیص طراحی به سبک کلاسیک و استیل همیشه ساده نیست و گاهی اوقات با مشکل روبرو می‌شوید.

یکی از تولیدکنندگان مطرح مبل کلاسیک راحتی که شهره‌ای جهانی دارد در این زمینه گفته است که انواع مبلمان کلاسیک و مبلمان استیل عملکرد بسیار راحت و مناسبی دارد. این مسئله به خاطر طراحی و مهندسی خوب است.

اما به صورت عمومی ویژگی‌های بصری که باید در نظر بگیرید توجه به پایه‌ها و دسته‌های مبل و اجزای تشکیل دهنده آن است. یکی دیگر از نکاتی که شاید برای شما جهت پیدا کردن این سبک کمک کند، کشور سازنده مبلمان است. کشورهایی نظیر دانمارک، کرواسی، ژاپن، ایتالیا و امریکا معمولا در این سبک پیشتاز هستند.

اگر می‌خواهید وسیله‌ای به سبک معاصر خریداری کنید و فروشنده آن اطلاعی از این موضوعات ندارد بهتر است به نکات گفته شده توجه کنید. ویژگی‌های این سبک در بالا به صورت کامل گفته شده است.

چگونه می‌توان انواع مبلمان کلاسیک را وارد فضای خانه کرد ؟

اگر در نظر دارید برای اولین بار مبل کلاسیک راحتی و یا مبل استیل را وارد فضای خانه کنید. دنیل کینگ و مگان لوری پیشنهاد داده‌اند که برای شروع وسایلی را انتخاب کنید که در محیط و فضای خانه‌تان کمبود آن حس می‌شود.

به طور مثال اگر شما به فکر خرید یه میز مهمانی هستید، در ابتدا باید سازگاری این وسیله با محیط خانه را بررسی کنید. آیا به دکوراسیون داخلی شما هماهنگ است؟

هر ایده‌ای که برای شروع دارید یک نکته مثبت و رو به جلو است. شروع به خرید و جایگذاری تک تک وسیله‌ها به صورت پازل با یکدیگر باعث ایجاد محیطی زیبا می‌شود.

در ادامه شما می‌توانید وسایل اصلی خانه خود را با توجه به این سبک خریداری و طراحی کنید. مبل کلاسیک راحتی یکی از این وسایل است. میز ناهارخوری، لامپ و لوستر مناسب، پرده، تخت اتاق خواب و تجهیزات چوبی از دیگر وسایل مهم برای دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک و معاصر است.

از اینکه وسایل معاصر و دیگر وسایل مد نظر شما از نظر زمانی با یکدیگر سازگار نباشند، ترس نداشته باشید. با توجه به سلیقه و تجربه‌ای که دارید می‌توانید سازش و هماهنگی میان آن‌ها را ایجاد کنید.

هر دو نفر توافق دارند که یکپارچگی و مینیمالیسم مبلمان کلاسیک و معاصر، فارغ از گستره زمانی با سایر دکوراسیون منزل به خوبی ترکیب می‌شوند. هر یک از اجزای تشکیل دهنده ساختمان داستان خود را دارند و وقتی در فضای دکوراسیون داخلی استفاده می‌شوند روح خود را وارد محیط می‌کنند.

بعضی از آن‌ها در مورد مهمانی‌های زیادی که در آنجا برگزار شده می‌گویند. بعضی دیگر از اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی در مورد ناهارهای دسته جمعی روز جمعه می‌گویند. همانگونه که می‌بینید از جمع کردن تک تک این خاطرات، زندگی روزمره شما در خانه شکل می‌گیرد.

چه رنگ‌هایی با انواع مبلمان کلاسیک سازگاری بیشتری دارند ؟

تجسم کنید که تصمیم به خرید مبل کلاسیک راحتی دارید. نکته‌ای که از همان ابتدا نمود پیدا می‌کند، هماهنگی مبل کلاسیک راحتی از نظر نوع و رنگ با دیگر وسایل فضای محیط خانه است. به همین دلیل بهتر است با رنگ‌هایی که به انواع مبلمان کلاسیک و حتی سبک معاصر سازگارتر است آشنا شوید.

به طور سنتی از شروع سال ۱۹۵۰ میلادی تا ابتدای ۱۹۶۰ میلادی رنگ‌های روشن بیشتر برای این سبک مورد استفاده قرار می‌گرفت. با توجه به اینکه مبل کلاسیک راحتی، نسبت به مبلمان استیل از چوب کمتری برخوردار است باید توجه به جنس و رنگ روی مبل داشته باشید.

در حال حاضر نیز بیشتر رنگ‌های هماهنگ با مبلمان استیل و مبل کلاسیک راحتی، روشن انتخاب می‌شوند. سعی کنید رنگ‌های کرم و سفید در دکوراسیون داخلی شما زیاد استفاده شده باشد.

.

انتخاب انواع مبلمان کلاسیک بهتر است یا مبلمان استیل ؟

اشخاصی که ترجیح می‌دهند فضای خانه آن‌ها لوکس و مجلل دیده شود بهتر است مبلمان کلاسیک را انتخاب کنند. مبلمان کلاسیک نسبت به مبلمان استیل از چوب کمتری استفاده شده است. مبلمان استیل راحتی مبلمان معمولی و مجللی استیل را دارد.

اینکه کدام یک از این دو نوع را انتخاب می‌کنید بستگی زیادی به سلیقه شما و وسایل درون فضای خانه دارد. نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد شبیه بودن این دو سبک به یکدیگر است. اکثر افراد در تشخیص این دو سبک از یکدیگر دچار مشکل می‌شوند.

همانطور که در بالا اشاره شد در طراحی مبلمان کلاسیک چوب کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بدین معنی است که پارچه، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. بهتر است از رنگ‌های روشن برای پارچه مبل کلاسیک راحتی خود استفاده کنید.

انواع مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک یکی از سبک‌های قدیمی و اصیل است، این سبک از مبلمان تلفیقی از مبلمان راحتی و استیل است. ظاهر سلطنتی و لوکس را از مبلمان استیل و راحتی را از مبلمان راحتی وام گرفته است. بسیاری مبلمان کلاسیک را با سلطنتی اشتباه می‌گیرند، در حالی که این دو سبک مبلمان کاملا با یکدیگر متفاوت است. به مبلمان کلاسیک مبلمان نیمه استیل نیز می‌گویند.

در ساخت انواع مبلمان کلاسیک مانند سبک استیل یا سلطنتی انواع چوب گردو، راش، توسکا و … به کار رفته است ولی میزان چوب آن نسبت به سبک استیل کمتر است. در مبلمان کلاسیک نیز منبت‌کاری وجود دارد ولی با توجه به حجم کمتر چوب میزان منبت‌کاری نیز کمتر است. مبلمان کلاسیک برای افرادی که به دکوراسیون لوکس و مجلل علاقه دارند ولی از شلوغی مبلمان استیل به دلیل حجم زیاد چوب و منبت نمی‌پسندند انتخاب مناسبی است.

انواع مبلمان استیل

سبک دکوراسیون مدرن بیشتر از سایر سبک‌های دکوراسیون محبوب است و به تبع انواع مبلمان راحتی در سبک دکوراسیون مدرن بیشتر استفاده می‌شود. اما هنوز هم انواع مبلمان استیل انتخاب لوکس‌پسندان است. ظرافت‌های منبت‌کاری در چوب، طرح و جنس پارچه‌هایی که در انواع مبلمان سلطنتی به کار می‌رود، جلوه‌ای شیک، لوکس و مجلل به فضا می‌بخشد و به همین دلیل محبوب لوکس پسندان است.

در مبلمان استیل کلاف از انواع چوب گردو، توسکا، راش استفاده می‌شود، یکی از دلایلی که قیمت مبلمان استیل استفاده از چوب مرغوب در ساخت آنها است. کلاف چوبی قسمت غالب مبلمان استیل را تشکیل می‌دهد، برعکس انواع مبلمان راحتی و کلاسیک که پارچه غالب است.

منبت‌کاری در قسمت تاج، پایه‌ها و دسته‌ها انجام شده، رنگ چوب مبلمان بیشتر طلایی و نقره‌ای است که باعث شده این نوع مبلمان مجلل و با شکوه به نظر برسد. البته گاهی رنگ قهوه‌ای نیز در ساخت انواع مبلمان استیل به کار می‌رود که در کنار پارچه‌های کرم رنگ چیزی از شکوه آن نمی‌کاهد.

جمع بندی

  • انواع مبلمان کلاسیک برای خرید در بازار موجود است. مبل کلاسیک به دوران طراحی معاصر بر می‌گردد. در طراحی دوران معاصر انواع وسایل با تغییر و تحول روبرو شد. و مبل یکی از این انواع بود.
  • مبلمان کلاسیک یکی از سبک‌های قدیمی و اصیل است، این سبک از مبلمان تلفیقی از مبلمان راحتی و استیل است. ظاهر سلطنتی و لوکس را از مبلمان استیل و راحتی را از مبلمان راحتی وام گرفته است.
  • در ساخت انواع مبلمان کلاسیک مانند سبک استیل یا سلطنتی انواع چوب گردو، راش، توسکا و … به کار رفته است ولی میزان چوب آن نسبت به سبک استیل کمتر است.
  • هنوز هم انواع مبلمان استیل انتخاب لوکس‌پسندان است. ظرافت‌های منبت‌کاری در چوب، طرح و جنس پارچه‌هایی که در انواع مبلمان سلطنتی به کار می‌رود، جلوه‌ای شیک، لوکس و مجلل به فضا می‌بخشد و به همین دلیل محبوب لوکس پسندان است.
  • منبت‌کاری در قسمت تاج، پایه‌ها و دسته‌ها انجام شده، رنگ چوب مبلمان بیشتر طلایی و نقره‌ای است که باعث شده مبلمان استیل مجلل و با شکوه به نظر برسد.
  • اشخاصی که ترجیح می‌دهند فضای خانه آن‌ها لوکس و مجلل دیده شود بهتر است مبلمان کلاسیک را انتخاب کنند. مبلمان کلاسیک نسبت به مبلمان استیل از چوب کمتری استفاده شده است. مبلمان استیل راحتی مبلمان معمولی و مجللی استیل را دارد.
  • در حال حاضر نیز بیشتر رنگ‌های هماهنگ با مبلمان استیل و مبل کلاسیک راحتی روشن انتخاب می‌شود. سعی کنید رنگ‌های کرم و سفید در دکوراسیون داخلی شما زیاد استفاده شده باشد.
metiadmin

Leave A Comment