مبلمان مدرن کلاسیک چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

منشا طراحلی داخلی به سبک کلاسیک از اروپا سرچشمه گرفته است. همانطور که ویکتوریا و آرت دکو از یونان و روم سرچشمه گرفته‌اند. همانطور که از اسم مبلمان مدرن کلاسیک برمی‌آید، این طراحی ترکیبی از کلاسیک و مدرن است و ادغام شده با سبک مینیمالیستی. این مبلمان تماما مدرن نیست. طراحی آن ساده است و کمتر از تزیین در آنها استفاده شده. رنگ‌هایی که غالبا در این مبلمان استفاده می‌شوند رنگ‌هایی هستند مانند: بژ، قهوه‌ای، نقره و سفید و خاکستری.
رنگ در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار است.

میتوان با مبلمان مدرن کلاسیک هر نوع رنگی را ترکیب کرد. و این مبلمان برای یک فضای مشخص شده درست نشده است. بلکه به علت نوع سبکش می‌توان هم در فضاهای رسمی و مجلل از آنها استفاده کرد و هم در فضاهای مدرن و ساده و مینیمالیستی .


برای وسیله‌های جانبی که به عنوان تزئینات استفاده می‌شود توصیه می‌شود هر چه وسیله‌های جانبی ساده‌تر و کمتر باشند بیشتر با مبلمان مدرن کلاسیک جور درمی‌آیند. البته باید در نظر گرفت خود مبل‌ها و کوسن‌ها می‌توانند دارای خطوط هندسی و شکل‌هایی باشند که دیگر نیازی به شلوغ کردن فضا و اطراف نباشد.

.

انواع مبلمان مدرن کلاسیک را بشناسید

مبل وینگ بک (Wingback)

این مبل‌ها اسم دیگری نیز دارند که به صندلی یا مبل بال شناخته می‌شوند. در اوایل وقتی این مبل‌ها را ساختند بیشتر قصدشان کاربرد آن بود تا اینکه دنبال مدل و سبک خاصی باشند. بیشترین کاربرد این مبل‌ها این است که در کنار شومینه قرار می‌گیرند. جایی که گرمای خانه را به خود اختصاص می‌دهند. اما امروزه این مبل‌ها بیشتر برای سبک خاصی که دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کسی که  این مبل به خانه خود ببرد بیشتر قصدش تزیین نمای خانه است تا کاربرد مبل. هر چند که فرم مبل‌های بال از استاندارد خارج می‌شوند و هر کدام از آنها از نظر شکل و اندازه و فرم با دیگری تفاوت دارد اما از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار هستند.

مبل چسترفیلد (Chesterfield)

این نوع کاناپه‌ها نیز جز سبک مدرن کلاسیک محسوب می‌شوند. هم قسمت پشتی این کاناپه و هم قسمت نشیمن آن با دکمه‌ لمسه دوزی شده است اما به دلیل استحکام و از طرفی نرمی و انعطاف پذیری مبل افراد را موقع نشستن اذیت نخواهد کرد. این کاناپه به علت طراحی در بالای بازو که نشستن بر روی آن را راحت می‌کند، در همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم برای لابی هتل از آن استفاده می‌کنند و هم برای خانه‌هایی با سبک‌های مختلف خریداری می‌شود. اصطلاح چسترفیلد در دهه ۱۸۰۰ بود که بر سر زبان‌ها افتاد. اما منشا آن به ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد. و می گویند فیلیپ استنهاپ چهارمین لرد چسترفیلد بود درخواست طراحی چنین مبل راحتی را داده است. مبدا آن به سال‌های پیش برمی‌گردد.

صندلی ویندزور(Windsor)

این صندلی جز مبلمانی است که قدمت و منشا آن به انگلیس بازمی‌گردد. اما این سبک که ساختار آن از چوب است طی سال‌های طولانی در خانه‌های آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. ویژگی‌های این صندلی دوک باریک و قاب خمیده آن است و این ویژگی‌ برای هر کسی قابل تشخیص است. همچنین ویندزور از قاب سیلوئت ساخته شده. همین عوامل است که آن را به یک مبل راحت تبدیل کرده است.

مبل چرم کلاب (Club)

این مبل تولید کشور فرانسه است و اولین اسمش مبل راحتی بود. در روزهای اولی که این مبل را عرضه بازار کردند رویه چرمی را برای آن به کار بردند. به همین دلیل نیز بیشترین استفاده این مبل‌ها برای باشگاه آقایان بود. و مردان می‌توانستند به راحتی در آن لم بدهند و از جنس چرم و انعطاف پذیر مبل لذت ببرند. اما امروزه اوضاع تغییر کرده است. از مبل کلاب هم در باشگاه‌ها هم در ادارات و هم در خانه‌ها استفاده می‌کنند. این مبل نمادی از زیبایی و اصالت است و جز لوکس‌ترین مبل‌های سبک مدرن کلاسیک است.

تختخواب کانوپی (Canopy)

تختخواب کانوپی یا سایه بان دار یک تخت مدرن کلاسیک است که امتداد پایه های آن به صورت ستون هایی تا بالا می آید. حتما باید از کانوپی در دکوراسیون استفاده کنید تا ببینید که چه گیرایی به اتاق و منزل می‌دهد. در هر جایی که باشد بلافاصله چشم را به سمت خود می‌کشاند.این تخت مانند تخت پادشاهان می ماند. در زمان‌های گذشته  از سایبان برای محصور کردن تخت استفاده می‌شد اما در زمان حال از فریم‌های آن برای تزیین استفاده می‌کنند. این تخت ها بسیار جادار و بزرگ هستند و مناسب برای فضاهایی با طراحی باز هستند. این تخت همیشه طرفداران زیادی در هر منطقه و با هر نوع سلیقه‌ای داشته است.

مبل لویی شانزدهم (Louis XVI)

مبلمان لویی شانزدهم در سال‌های اخیر ۱۷۰۰ با آغاز سلطنت لویی شانزدهم در فرانسه ساخته شد و همچنین با سبک نئوکلاسیم معرفی و شناخته شد. ماری آنتوآنت ملکه فرانسوی باعث شهرت بیش از پیش این مبلمان شد. یکی از قسمت‌های محبوب سبک لویی شانزدهم صندلی‌های تک نفره این مبلمان است که سادگی و پالایشی چشمگیر دارند. درست است این مبلمان در فرانسه ساخته شده و با نام فرانسوی هم شناخته می‌شود اما در محدوده فرانسه باقی نماندند و خیلی زود جهانی شدند. همچنین به عنوان سمبل سادگی و شفافیت و راحتی در خانه‌ها و تالارهای باشکوه و منازل شناخته می‌شود. این مبلمان بیشتر برای سبک‌های سنتی و رسمی مناسب هستند.

صندلی بارسلونا

صندلی بارسلونا در دهه ۱۹۲۰ به عنوان مبلمانی مدرن کلاسیک طراحی شد و به همین عنوان نیز شناخته می‌شود. اما در سال ۱۹۵۰ برای بار دوم روی آن تغییراتی اعمال شد و این تغییرات شامل این می‌شد که یک بار دیگر با استیل ضد زنگ چارچوب صندلی‌ها را طراحی کردند. این استیل براق تحت تاثیر صندلی و مبل‌های رومی بود. با اطمینان می‌توان تاکید کرد که این مبلمان با جزئیات شیک و زیبا و با سادگی اعجاب آمیزش می‌تواند در مقابل انواع سبک‌های دیگر مقاومت نشان داده و برای همیشه یک قطعه مبلمان شناخته شده در سبک مدرن کلاسیک باشد. زیرا بارسلونا با پیروی از اصول مدرن طراحی و ماندگار شده است.

تاثیر لوازم جانبی در سبک مدرن کلاسیک


می توانید از سبک مدرن کلاسیک با چندین لوازم جانبی زیبا در طراحی داخلی استفاده کنید تا فضا را برای شما جذاب تر کند. می توانید در دکوراسیون داخلی وسایلی مانند گلدان یک گل، نقاشی بزرگ روی دیوار و برخی کوسن های طرح دار را انتخاب کنید.
همانطور که قبلا گفته شد، رنگ از اهمیت بالایی در محیط برخوردار است. ترکیب با کنتراست بالا فضایی را ایجاد می کند که پیچیده و چشمگیر است. می توانید رنگ مبلمان، فضا، تزیینات را با هم ترکیب کنید تا یک سبک مدرن کلاسیک کامل در اختیار داشته باشید. طراحی داخلی را در این سبک تا حد امکان ساده تر نگه دارید و پالت مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنید.

metiadmin

Leave A Comment