ویژگی های مبل کلاسیک و راحتی

تفاوت مبلمان کلاسیک و مبلمان راحتی :

مبل شکل ها و طراحی متفاوتی را به خود گرفته است بر همین اساس می توان برای هر کدام عنوان مشخصی را مد نظر قرار داد. مبل راحتی با متریالی بسیار متفاوت تر نسبت به مبل کلاسیک آماده می شود و مبل راحتی نیز علاوه سبک طراحی متفاوت با رنج قیمتی کمتری نسبت به مبل کلاسیک به فروش می رسد.

دلیل این امر استفاده از مواد اولیه ارزان تر و پرداخت ساده تر این قبیل مبلمان است. مبل های کلاسیک از هنر لمسه دوزی و منبت کاری بر روی پارچه و چوب بهره گرفته است که این امر قدری قیمت تمام شده آن را بیشتر تخمین می زند.

از همین رو از مبل های کلاسیک بیشتر برای دکوراسیون های روستیک یا کلاسیک که نیاز به هزینه بیشتری برای ایده پردازی آن است استفاده می شود. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون چوب، تم رنگی، استر رویه، هنر منبت کاری، فن لمسه دوزی و سایر پارامترهای دیگری که به صورت مجزا برای هر یک از این دو محصول در نظر گرفته می شود مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

مبل الیزه تولید شرکت رویال
شرکت رویال تولید کننده انواع مبلمان منزل و اداری

اگر می خواهید خاص ترین تصویر سازی را با شناختی کلی از آن خود کنید به شما توصیه می کنیم در ادامه با این مقاله در سایت مبل رویال  برترین تولید کننده مبل  و منسوجات مبلمان در ایران همراه شوید.

چوب به کار رفته در مبل کلاسیک و راحتی

همان طور که می دانید اصلی ترین مولفه ای که سبب تفاوت بین مبل کلاسیک و مبل راحتی می شود سبک طراحی و برش های است که برای مبل کلاسیک با استفاده از چوب های مرغوب مورد استفاده قرار می گیرد. چوب راش، گردو، سفید، افرا و سایر چوب های مرغوب و مقاوم دیگر برای آماده کردن مبل های کلاسیک همیشه مد نظر قرار داده می شود.

از آنجایی که کار کلاسیک نیاز به منبت کاری دارد اگر از چوب با کیفیت استفاده نشود ممکن است در نیمه راه شکسته یا ترک خورده شود و تمام زحمت نیروی کار را به هدر ببرد. این قبیل چوب ها از مقاومت، زیبایی و استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و همین امر آن ها را برای منبت کاری به انتخاب بسیار ایده ال تبدیل کرده است. رنگ آمیزی روی این چوب ها نیز با نشست بهتری دنبال می شود و در طی گذر زمان رنگ از روی چوب بلند نمی شود و پوسته پوسته نیز نخواهد شد. این مزیت ها به طبع قیمت تمام شده بالاتری را به خود اختصاص داده است.

طراحی ساده و مینیمال مبل های راحتی

مبل های راحتی بسیار ساده طراحی می شوند و استفاده از چوب به خصوصی در پرسه پرداخت نمای بیرونی آن مد نظر قرار داده نمی شود؛ زیرا نمای بیرونی کار بیشتر با اسفنج و فوم های مرغوب پوشش داده می شود تا کارایی بیشتری را برای کاربر فراهم کند؛ اما اسکلت بندی داخلی کار که باید مقاومت محصول را تضمین کند از یک چوب با کیفیت است که در طی گذر زمان دچار موریانه زدگی نمی شود و استفاده زیاد از مبل های راحتی سبب شکسته و فرسودگی چوب نمی شود.

مبل راحتی
شرکت رویال تولید کننده انواع مبلمان و منسوجات مبل

لمسه دوزی برای مبل های استیل است یا مبل های راحتی؟

لمسه دوزی هنری از دوخت است که با یازده سبک دوخت متفاوت برای قسمت نشیمن گاه و پشتی مبل یا دسته های آن ها از نمای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند در گذشته برای مبل های کلاسیک به شکل لوزی لوزی همراه با گل میخ های مرواریدی یا سنگی عموماً استفاده می شد؛ اما به دلیل راحتی بسیار زیاد در حین نشستن با بهره گیری از این هنر این روزها بر روی مبل های راحتی نیز این هنر به کار گرفته می شود. لمسه دوزی نیاز به پارچه های بسیار مقاوم دارد زیرا کار زیر دست استاد کار بسیار کشیده می شود تا گل میخ ها در کار نشست پیدا کند و علاوه بر راحتی جلوه بصری خاصی را نیز فراهم کند.

در گذشته برای طراحی مبلمان دربار پادشاهان از هنر لمسه دوزی عموماً بهره می گرفتند تا لباس های عیانی آقا زاده ها کمتر دچار چین و چروک باشد. از سوی دیگر از هنر لمسه دوزی برای درب های لوکس، قاب های دیواری کنار تخت خواب و تاج تخت بسیار استفاده می کردند.

استفاده از نگین های مرواریدی در طراحی مبلمان

این هنر در شکل کلی علاوه بر مبل راحتی برای مبل کلاسیک هم مورد استفاده قرار می گیرد و تنها در انتخاب دکمه ها و گل میخ ها است که قدری انتخاب متفاوت می شود. بر فرض از نگین های مرواریدی برای مبلمان کلاسیک که نیاز به جلوه گری بیشتر دارد استفاده می شود و از گل میخ های پارچه ای که سبک ساده تری را به تصویر می کشد برای مبلمان راحتی استفاده می کنند.

 

سبک کلاسیک چیست و آیا از مبل راحتی برای این سبک استفاده می شود ؟

 آیا با سبک کلاسیک آشنایی دارید؟ سبک کلاسیک درست مربوط می شود به دکوراسیون های قدیمی خانه های مادربزرگ پدر بزرگ هایمان که این روزها در عصر مدرن قدی متفاوت تر دنبال می شود. استفاده از میز تلویزیون چوبی، بوفه چوبی، مبلمان لوکس با دسته و تاج های چوبی، کمدهای دکوری چوبی و هر پارامتر دیگری که چوب چاشنی اصلی آن باشد نشان از سبک کلاسیک دارد. از همین رو شما نیز برای ایده پردازی های خود باید از مبلمانی که از چوبی بیشتری استفاده شده است بهره بگیرید تا شما را به سمت دکوراسیون کلاسیک برساند.

چوب های که هنر منبت کاری دستی در آن ها نقش پر رنگ تری دارد اصل اول دکوراسیون کلاسیک محسوب می شود و چوب های که با استفاده از دستگاه های مخصوص حکاکی می شود برای این مهم می تواند انتخاب خوبی باشد که صدالبته قیمت مقرون به صرفه تری را به خوداختصاص داده است. مبلمان مدرن در عصر مدرن لقب مبل راحتی را به خود گرفته است.

سادگی اصلی ترین مولفه برای مبل های راحتی

در دنیای مدرن و پیشرفته امروز سادگی اصلی ترین مولفه برای مبل های راحتی محسوب می شود. زمانی که مبل شما از پارچه و طراحی ساده بهره گرفته باشد و بیشتر از چوب در آن پارچه، اسفنج و فوم قابل لمس باشد قطعا آن مبل یک مبل راحتی ایده ال است. سبک روستیک که یک ایده پردازی روستایی مدرن محسوب می شود برای دیزاین به سبک کلاسیک به شما پیشنهاد می شود و سبک مدرنیسم را می توانید برای دکور کردن بامبل راحتی مد نظر قرار دهید.

تم های رنگی مبل کلاسیک و راحتی چه تفاوتی با یکدیگر دارند.

همان طور که می دانید مبل های کلاسیک قدری زرق و برق بیشتری را به خود نسبت به مبل های راحتی به دلیل تفاوت در شرایط استفاده به خود اختصاص داده اند. مبل های کلاسیک عموماً با تم رنگی طلایی و مبل های راحتی با تم های رنگی جیغ مثل صورتی، بنفش، سبز و زرد تهیه و تولید می شوند. مبل های کلاسیک تماماً از یک تم رنگی بهره می گیرند مگر اینکه رنگ پارچه های گل دار و ساده قدری به حالت سایه و روشن با یکدیگر در تضاد باشند. این امر در حالی است که مبل های راحتی صد در صد در انتخاب رنگ با یکدیگر در تضاد هستند.

بر فرض اگر مبل های راحتی رنگ صورتی جیغ دارند کاناپه های رنگی طوسی هستند با کوسن های که از رنگ صورتی بهره گرفته اند. کسانی که طرفدار سبک های خاص و ویژه هستند می توانند مبل های راحتی را با رنگ های فانتزی مد نظر قرار دهند و از حضور آن در منزل نهایت لذت را ببرند. انتخاب تم رنگی مبل راحتی یا مبل های استیل و کلاسیک امر بسیار مهمی است که باید متناسب با هارمونی رنگ دکوراسیون داخلی منزل شما دنبال شود در غیر این صورت این تضاد رنگی سبب بد فرم جلوه دادن فضا سازی شما می شود.

 

کلام آخر پیرامون وجه تمایز مبل راحتی و کلاسیک

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید اصلی ترین مولفه ای که سبب تفاوت بین مبل راحتی و کلاسیک می شود انتخاب چوب برای مبل کلاسیک است. هر چقدر از چوب منبت کاری شده بیشتری استفاده شده باشد و کار متفاوت تر باشد می توانیم بگویم برای سبک کلاسیک طراحی شده است. حال هر چقدر مبل ساده تر و با تم های رنگی ویژه تری نشست پیدا کرده باشد می توان گفت که مبل یک مبل راحتی ویژه تر است. شما بر حسب تنالیته رنگی که در فضای داخلی منزل خود در اختیار دارید می توانید تم رنگی مبل راحتی خود را انتخاب کنید. این مهم نیز برای شما در نظر گرفته شده است که تعداد صندلی ها را نیز متناسب با حجم فضایی که در آن زندگی می کنید انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.

 گروه تولیدی مبلمان رویال با مجموعه ای از انواع مبلمان های راحتی و کلاسیک برای به صرفه بودن خرید مبل برای شما مشتریان گرامی بدون وجود واسطه ها با قیمت  و کیفیت متریال مناسب

این را به یاد داشته باشید که مبل های کلاسیک به دلیل نوع طراحی که دارند اگر برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار بگیرند سبب بهم ریختگی در محیط می شوند مخصوصا اگر تاج های آن خیلی بلند باشد و سقف خانه شما کوتاه تر باشد. از سوی دیگر مبل های راحتی را می توانید برای دکوراسیون های شیک و نقلی خود بدون هیچ مشکلی تهیه و از آن لذت ببرید. امید است مطالب ارائه شده در راستای معرفی مبل راحتی و کلاسیک مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس با شناخت بیشتری این سبک کار را به خانه مهمان کنید.

 

metiadmin

Leave A Comment