به‌ فکر تغییر مبلمان تان هستید اما هزینه زیادی نمی‌خواهید بپردازید. یک راه حل فوق العاده برای شما، تغییر رنگ چوب مبل در منزل است.

با اموزش رنگ کاری مبل هم در دکوراسیون منزلتان تغییر و تحول ایجاد می‌کنید و هم اینکه در هزینه‌ها صرفه جویی خواهید کرد.

رنگ‌ها را با هم ست کن!

تغییر رنگ چوب مبل در منزل، کار سختی نیست؛ اما نیاز است قبل از شروع اطلاعات کمی در مورد انواع چوب مبلمان و انواع رنگ مبلمان بدست آورید. برای انتخاب رنگ چوب مبلمان فقط داشتن سلیقه‌ کافی نیست. هماهنگی رنگ مبلمان با دکوراسیون منزلتان و سایر اجزای اتاق بسیار مهم است. حتما نظر و سلیقه بقیه اعضای خانه را هم بپرسید و اگر به نتیجه نرسیدید، انتخاب یک رنگ خنثی می‌تواند بهترین گزینه باشد. یا اگر از مبلمان استیل استفاده می‌کنید تغییر رنگ چوب به سفید برای این نوع از مبلمان بسیار فوق العاده خواهد شد.

تشخیص نوع جنس چوب مبلمان هم در رنگ آن تاثیر زیادی دارد. پس بهتر است در انتخاب رنگ عجله نکنید.

.

چوب را برای تغییر رنگ آماده کن!

حالا که تصمیم به تغییر رنگ مبل در منزل را دارید. پس بهتر است رنگ كردن وسايل چوبي در خانه را اصولی انجام دهید. می‌دانیم که ممکن است این مرحله را نادیده بگیرید اما مطمئن باشید در نتیجه کار تاثیر آن را خواهید دید. اولین و تاثیر گذار ترین مرحله سنباده کشیدن سطح چوب است. برای اینکه یک سطح صاف و صیقلی داشته باشید و به اصطلاح رنگ روی سطح کار به‌خوبی بنشیند؛ باید به وسیله سنباده کاغذی و یا دستگاه سنباده زنی، تمام حفر‌هها و یا ترک و خراشیدگی‌های سطح چوب را صاف و یکدست کنید.

فراموش نکنید که در نهایت سطحی را که سنباده زدید با یک تکه پارچه نم دار کاملا تمیز کنید.

ترک خوردگی‌های سطح چوب، یادت نره!

قبل از اینکه به‌سراغ رنگ اصلی بروید. بتونه کاری را فراموش نکنید. بتونه کاری بهترین روش برای از بین بردن شکاف‌ها و ترک خوردگی‌های سطح چوب است. برای بتونه زدن، بهتر است مطابق دستورالعمل، آن را آماده کنید. برای راحتی می‌توانید از غلطک فومی استفاده کنید. در هر صورت با قلم مو هم می‌توانید بتونه کاری را انجام دهید. مدت زمانی را صبر کنید، کاملا خشک شود تا در نهایت موجب چین خوردگی رنگ چوب مبلمان نشود. تا اینجا یک لایه آستر روی سطح چوب ایجاد کرده‌اید. تنها چیزی که نباید آن را فراموش کنید، دوباره سنباده کشیدن روی سطح چوب است. قطره‌های خشک شده رنگ و… را همگی با سنباده و پارچه نم دار پاک کنید.

.

قلم مو رنگ را آماده کن!

رسیدیم به جذابترین مرحله کار. آن چیزی که در این مرحله خیلی مهم است، صبر و حوصله است. پس بهتر است با عجله این مرحله را رد نکنید. برای شروع یک بار رنگ اصلی را روی سطح چوب بزنید سپس حدودا 7 الی 8 ساعت صبر کنید تا کمی خشک شود. بعد دوباره به‌سراغ سنباده می‌رویم و دوباره سطح کار را سنباده می‌کشیم. لایه دوم رنگ را روی سطح چوب می‌زنیم و دوباره زمان می‌دهیم تا خشک شود. این مرحله را سه بار تکرار کنید تا یک نتیجه مطلوب بگیرید. اگر تمام مراحل را تا به اینجا همان طور که گفته شده انجام دهید، مطمئن باشید که نتیجه کار عالی خواهد شد. با این روش رنگ كردن سرويس خواب در منزل هم بسیار عالی خواهد شد.

سطح چوب را برق بنداز!

تا به اینجا تغییر رنگ مبل تان تمام شده است. اما برای ماندگاری بیشتر و بهتر رنگ مبل، توصیه می‌کنیم یک لایه محافظ که پایه آب داشته باشد را به آرامی روی سطح بزنید. دقت کنید که روی سطح چوب حباب ایجاد نشود. با این روش هم سطح براق و یکدست خواهد شد، هم مانع از خش افتادن روی سطح چوب می‌شود. در نهایت 2 الی 3 ساعت اجازه دهید تا در فضای آزاد کاملا خشک شود. از این روش می‌توانید برای رنگ کاری مبل استیل و مبلمان با دسته‌های چوبی و… استفاده کنید.

.

تغییر رنگ با اسپری یا قلم مو؟

معمولا رنگ کردن چوب به وسیله قلم‌مو کمی سخت می‌باشد و نیاز به مهارت دارد. یک راه حل سریع برای حل این مشکل رنگ كردن وسايل چوبي با اسپری است. این روش فوق العاده راحت می‌باشد و فقط کافیست یک اسپری رنگ چوب سفید و یا هر رنگی که مدنظرتان است را خریداری کرده و برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، تمام مراحلی را که توضیح داده‌ایم را مو به مو انجام دهید و رنگ را با اسپری بصورت منظم و لایه لایه روی چوب اسپری کنید. همچنین می‌توانید با خرید اسپری رنگ پارچه مبل نه تنها چوب، بلکه پارچه مبلمان را هم رنگ کنید. در نهایت فراموش نکنید که تغییر رنگ مبل کاملا سلیقه‌ای است و هر زمان احساس کردید که از نتیجه کار راضی هستید، رنگ زدن را متوقف کنید.

metiadmin

Leave A Comment