تاریخچه میزهای عسلی و تکامل آنها

تاریخچه میزهای عسلی به صد ها سال قبل بر می گردد. میز های کوتاهی که جلوی مبل ها و نیمکت ها قرار می گیرند و معمولا برای قرار دادن کتاب و مجله ، نوشیدنی ها، غذاها و لوازم دکوراسیونی به روی آن مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه میز عسلی و جلومبلی

میز های عسلی معمولا در پذیرایی و اتاق نشیمن قرار می گیرند، با انواع و اقسام مدل ها از نظر طراحی و قیمت. اکثر مدل ها از چوب ساخته می شوند اما مدل های فلزی هم از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. در مدل های فلزی معمولا از استیل ضد زنگ و آلومینیوم استفاده می شود.
طبق شنیده ها و نظریات موجود اولین میز های عسلی و جلو مبلی در انگلستان و در دوره رنسانس ساخته شده اند. اما از آنجایی که مدل هایی که در آن دوره ساخته می شد ارتفاع زیادی داشتند، باید بررسی کرد که آیا مدل های آن دوره را می توانیم جزء دسته بندی میز های عسلی قرار داد یا خیر. در فرهنگ کشور ژاپن از قدیم میز های عسلیِ کوتاهی وجود داشت که از آن برای صرف غذا و همچنین نوشیدن چای و غیره استفاده می شد.

میزها یکی از اعضای جدا نشدنی و مورد استفاده برای وسایل مبلمان هستند؛ میزهای جلو مبلی و عسلی برای نگهداری انواع وسایل پذیرایی، مجله و یا کتاب ها، یا محل قرار دادن وسایل تزیینی مانند گلدان، مجسمه و … بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد و وجود این میزها تا حدی زیاد است که تاریخچه ها آنها به صدها سال قبل برمیگردد. طبق شنیده ها و نظریاتی که وجود دارد اولین و تاریخچه میز عسلی و جلو مبلی به دوره رسانس و به کشور انگلستان باز می گردد؛ اما موردی که وجود داشت ارتفاع زیاد میزهای جلو مبلی بود که باید بررسی می شد که آیا این نوع میزها جزو دسته میزهای عسلی نیز محسوب میشوند یا خیر! کمی که به زمان جلوتر از رسانس بیایم، به فرهنگ کشور ژاپن می رسیم که آنها از میزهای عسلی کوتاهی برای صرف غذا و نوشیدن چای از آن استفاده می کردنند.

تاریخچه تغییر شکل میزهای عسلی

گذر زمان و تغییر اقلیم ها و فرهنگ ها بر سبک و ظاهر زندگی ما تاثیر گذاشته است. این قضیه در مورد میزهای عسلی و نظیر آن نیز هم صدق می کند. این میزها در برهه ای از زمان پایه های کوتاهی داشته اند و در دوره ای پایه های بلند. این موضوع به فرهنگ کشور ها هم مربوط می شود. در کشور ژاپن میز ها پایه های کوتاهی داشتند، دلیل آن عادت ژاپنی ها به زمین نشستن در زمان صرف غذا و چای است.

در کشور های اروپایی این موضوع کاملا فرق می کند، آنها از ابتدا برای استراحت و صرف غذا و نوشیدنی روی صندلی می نشستند، به همین دلیل میز های عسلی در این کشور ها با پایه هایی بلند ساخته می شد.
در تاریخچه هر کشوری مدل های مختلفی از این میز ها یافت می شود. اما برای انتخاب اولین سازنده ی این میز ها باید استانداردی برای آن تعریف بکنیم.

طراحی مدرن و پیشرفته میز عسلی و جلو مبلی


باید بگوییم در زمان های گذشته از میزجلو مبلی و عسلی تنها برای قرار دادن وسایل پذیرایی استفاده می شده است و میزهای عسلی به صورت جداگانه از جلو مبلی ها قرار داشتند؛ اما با پیشرفت علم و به وجود آمدن طرح و ایده های جدید، میزها در طرح های مدرن تر و رنگ های مختلف ساخته شدند و به گونه ای طراحی کردند که هم استفاده های بیشتری داشته باشید و هم به راحتی بتوانید بعد از استفاده از هریک جلو مبلی و عسلی ها، آنها را جمع کرده و فضای بیشتری را برای رفت و آمد فراهم کنید.

در آخر

با ارائه و مطالعه مقاله ” تاریخچه میز عسلی و جلو مبلی از گذشته تا کنون “، در می یابیم که میز جلو مبلی و عسلی از گذشته تا به حال، با توجه به فرهنگ، شرایط و آداب و رسوم هر قومی همواره در حال تغییر بوده است و همین مورد باعث شده که در ابعاد و اندازه میز نیز تاثیر گذار باشد. به بیانی واضح تر باید بگوییم که جلو مبلی و یا عسلی خود را باید طبق استانداردهای خانه، نوع مبلمان و دکوراسیون، و نوع فرهنگی که دارید انتخاب و خریداری کنید.

metiadmin

Leave A Comment