تاریخچه مبل کلاسیک فرانسوی در دکوراسیون داخلی :

در این مطلب از سایت مبلمان رویال نگاهی اجمالی و کوتاه به تاریخچه مبلمان کلاسیک فرانسوی در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

مبل فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی تلفیقی از هنر اشرافیت و هنر مردمی است که در طول سالیان متمادی، در کشور فرانسه تولید و به سبکی خاص در مبلمان و دکوراسیون داخلی تبدیل شده است.

شکل گیری و اوج شکوه طراحی این سبک مبلمان در دوران لویی پانزدهم بوده است. این سبک از مبلمان که یکی از لوکس ترین و ظریف ترین ها در گروه مبلمان کلاسیک محسوب می شود در ابتدا تنها برای اشراف و ثروتمندان ساخته می شده است.

 

روش های بسیار زیادی برای تشخیص و شناسایی مبلمان با اصالت فرانسوی وجود دارد. از جمله ی این روش ها عبارتند از :

  • پایه های مبلمان کلاسیک فرانسوی دارای انحنایی رو به بیرون است.
  • انتهای پایه ی برخی از مدل های این سبک مبلمان به شکل پنجه است که در اصطلاح به آن پنجه شمشیری می گویند.
  • کنده کاری و حکاکی های این سبک مبلمان بسیار ظریف و ساده و معمولا نقوشی از خوشه های گندم است. چرا که گندم نمادی از غذا که مهمترین نیاز انسان است بوده و از دیرباز بسیار مورد توجه فرانسویان بوده است.
  •  قیمت گذاری بر روی این نوع مبلمان، رابطه ی مستقیمی با حکاکی ها و نقوش روی آن دارد. هرچه حکاکی ها ظریف تر، مبلمان گران تر.
  • در سبک طراحی مبلمان فرانسوی ، اغلب از رنگ های روشن بخصوص رنگ سفید، استفاده می شود. رنگ سفید نماد خانه های اشرافی در فرانسه بوده است. علاوه بر سفید از رنگ های روشن دیگری مانند آبی آسمانی، سبز روشن ، خاکستری و نقره ای در این سبک استفاده می شود. توجه و استفاده از رنگ های روشن در این سبک آرامش را به مخاطب القا کرده و اصالت سبک کلاسیک فرانسه را به نمایش می گذارد.
  •  

در پایان خوب است بدانید که سبک مبلمان کلاسیک فرانسوی ، به دلیل ظرافت و سادگی در ساخت هیچگاه از مد نمی افتد و در دکوراسیون داخلی خانه ها بسیار پرکاربرد می باشد.

 

 

 

 

 

 

metiadmin

Leave A Comment