بهترین چوب برای مبل راحتی چیست ؟

اگر در مرحله خرید مبل راحتی باشید، خوب می‌دانید که این سوال به آن سادگی که به نظر می‌رسد نیست. پاسخ این سوال تا حدی به بودجه و میزان استفاده شما از مبل راحتی بستگی دارد، اما به طور کلی ما در این مطلب از سایت مبل رویال شما را راهنمایی می‌کنیم تا با چوب مناسب برای مبل راحتی آشنا شوید و انتخاب درستی داشته باشید.

علاوه بر نوع چوب مبلمان راحتی و کیفیت یک قطعه مبلمان، فرآیند ایجاد چوب نیز عاملی دیگر است که تأثیر زیادی بر سطح کیفیت مبلمان چوبی مورد نظر شما دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه از کیفیت چوب مبل خود مطمئن شوید.

انواع چوب مبل راحتی

چوب مبل راحتی عنصر اولیه‌ای است که برای ساخت آن استفاده می‌شود. قبل از اینکه در مورد کیفیت چوب بحث کنیم، بیایید انواع چوبی را که برای ساخت مبلمان راحتی استفاده می‌شود بررسی کنیم. دو نوع اصلی از مواد چوبی وجود دارد: چوب جامد، که شامل هر دو چوب سخت و چوب نرم است؛ و چوب تولید شده، که یک ماده مهندسی است که اغلب ترکیبی از چوب واقعی و مواد مصنوعی است. بهترین گزینه برای شما استفاده از مبلی است که از چوب جامد ساخته شده است. اما اکنون این سوال پیش می‌آید که چوب های سخت بهتر هستند یا چوب های نرم؟ چگالی چوب های سخت بیشتر از چوب های نرم هستند.

همانطور که متوجه شده‌اید، انواع چوبی که بیشتر در مبلمان چوبی با کیفیت بالا دیده می‌شود، همه از خانواده چوب های سخت است. با دو نوع چوب سخت مناسب برای مبل راحتی آشنا شوید :

مبل راحتی چوب راش

مبل راحتی با چوب راش، یکی از بهترین گزینه های موجود برای نما و پایه ها است. این چوب از دسته چوب های سخت و جامد است که چگالی بسیار بالایی دارند و همین علت باعث شده است تا نسبت به چوب های دیگر، در برابر فشار و خرد شدن مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. این چوب ماندگاری بسیار بالایی دارد و طول عمر مبل راحتی شما را بیشتر می‌کند. از دیگر ویژگی های قابل توجه این چوب، انعطاف پذیری بالا است. البته همانطور که در بالا اشاره کردیم، بهترین چوب مبل راحتی به بودجه شما نیز بستگی دارد. چوب های راش جزو چوب های گران قیمت هستند که انتخاب مبل راحتی با این چوب برای شما یک سرمایه گذاری به حساب می‌آید. زیرا مبلی که از چوب بی‌کیفیت تولید شده باشد، دوام آن را بسیار کم می‌کند و شما نیاز به خرید مجدد مبل پیدا خواهید کرد.

مبل راحتی چوب روسی

در بازار مبل ایران، بیشترین چوبی که برای ساخت کلاف مبل راحتی استفاده می‌شود، مبل راحتی با چوب روس است. اگر بخواهیم از ویژگی های این چوب برایتان بگوییم، لازم به ذکر است که این چوب سنگینی متوسطی دارد و همچنین سطوح آن صاف و بدون زبری است. این چوب مانند چوب راش انعطاف پذیری بالایی دارد و به راحتی برش می‌خورد. اگر بخواهیم به ویژگی ظاهری آن نیز اشاره کنیم، رنگ سفید این مدل چوب است که باعث می‌شود تا با سبک های مختلف دکوراسیون هماهنگ باشد. مبل های ساخته شده با چوب روس دو نوع هستند. اولین نوع آن مبلمانی است که کلا از چوب روس ساخته شده است و دومین نوع مبلمانی است که تنها روکش سطحی آن از چوب روس است. مبلمانی که تماما از چوب روس ساخته شده باشد نسبت به نوع دوم بسیار گران تر خواهد بود. اما این نکته را هم باید بدانیم که مبلی که تنها روکش چوب روس دارد عمر مفیدی هم نخواهد داشت.

چه چوب هایی استفاده نکنیم ؟

معمولا از چوب کاج و صنوبر در مبل های ارزان قیمت استفاده می‌شود. این چوب ها طبیعت نرم تری دارند و بسیار راحت تر از راش یا روس می‌توانند ترک بخورند. اگر بودجه شما این اجازه را می‌دهد، اگر نگران طول عمر و دوام مبل راحتی خود هستید، از این نوع چوب ها خودداری کنید.

چگونه می‌توان کیفیت مبل راحتی را قضاوت کرد ؟

دوام و ماندگاری مبل راحتی تا حد زیادی به قاب بستگی دارد و یک مبل با کیفیت بالا همیشه یک قاب محکم دارد. بهترین قاب از چوب هایی هستند که در کوره ساخته می‌شوند. فرآیند خشک شدن کوره، تمام رطوبت چوب را از بین می‌برد و به آن امکان می‌دهد شکل و ثبات خود را برای مدت زمان طولانی حفظ کند. از دیگر ویژگی هایی که کیفیت مبل به آن بستگی دارد، قسمت نشیمن و صندلی است. یک قاب محکم لنگر را برای پشتیبانی خوب از صندلی و پر کردن آن فراهم می‌کند. همیشه باید قبل از خرید مبل پشتیبانی نشیمن را با نشستن روی مبل بررسی کنید. اگر می‌خواهید خرید اینترنتی مبل هم داشته باشید، از فروشنده بخواهید تا از کیفیت مبل برای شما فیلم وعکس ارسال کند تا اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید.

ممکن است در ساخت بعضی مبل های راحتی از چوب های نراد یا توسکا نیز استفاده شود. این چوب ها بعد از راش و روس در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید مبل سفارشی دارید، در انتخاب نوع چوب آن دقت کنید. ما سعی کردیم در این مقاله دو نوع از بهترین چوب های مناسب برای مبل راحتی را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

اگر سوال یا پیشنهادی دارید با ما به اشتراک بگذارید.

metiadmin

Leave A Comment