برای نگهداری از مبلمان به پارچه های مخصوص کاور مبل احتیاج خواهیم داشت. اگر به‌ فکر خرید پارچه کاور مبل هستید، پیشنهاد می‌کنیم یک آشنایی کلی با انواع پارچه های مخصوص کاور مبل پیدا کنید و در مورد مراکز فروش پارچه کاور مبل، هزینه روکش مبل و یا خرید اینترنتی کاور مبل پارچه ای اطلاعات جامع و کاملی را بدست آورید.

انواع پارچه های مخصوص کاور مبل

اگر از مبل به عنوان محلی برای خوابیدن، لم دادن، غذا خوردن، کتاب خواندن، فیلم دیدن و هر فعالیت روزانه دیگری استفاده می‌کنید، شما حتما به پارچه های مخصوص کاور مبل نیاز خواهید داشت در ادامه بهترین انواع پارچه کاور مبل و نکات انتخاب پارچه کاور مبل را کاملا برایتان توضیح خواهیم داد.

.

کاور مبل ژلاتینی

یکی از انواع پارچه های مخصوص کاور مبل، کاور ژلاتینی و ژله ای مبلمان است، این نوع کاور برای مبل های سلطنتی و استیل که برای مهمان و اتاق پذیرایی استفاده می‌شوند، کاربرد دارد و پیشنهاد می‌کنیم برای مبل های راحتی که هر روز مورد استفاده هستند، از این نوع کاور مبل استفاده نکنید.

کاور ژلاتینی مبل مزیت های زیادی دارد از جمله اینکه بخاطر شفاف بودن آن طرح و نقش مبلمان‌تان را نمی‌پوشاند. همینطور اینکه کاورهای ژلاتینی آلودگی و گرد و خاک و مایعات را از خود عبور نمی‌دهد و هر نوع آلودگی و کثیفی روی کاور های ژلاتینی براحتی با یک دستمال نمدار پاک می‌شود.

جنس کاورهای ژلاتینی از پلیمر pvc می‌باشد و بسیار نرم، شفاف و ضد خش هستند و در برابر اشتعال مقاومت بسیار خوبی دارند. البته کاورهای ژلاتینی یک عیب هم دارند و آن این است که عرق‌گیر نیستند و در هنگام نشستن و برخاستن با صدا همراه می‌باشند.

کاور مبل پارچه ای

یکی دیگر از انواع پارچه های مخصوص کاور مبل، کاور مبل پارچه ای است، که اغلب جنس پارچه کاور مبل از نخ و پلی استر است و به راحتی می توان پارچه کاور مبل را با ماشین لباسشویی شستشو داد. کاور مبل پارچه ای بیشتر برای مبل های راحتی و اسپورت مناسب است و با توجه به تنوع بسیار بالای انواع پارچه کاور مبل در طرح و رنگ، انتخاب های فراوانی خواهید داشت.

توصیه می‌کنیم برای انتخاب پارچه کاور مبل به سمت پارچه‌های بادوام و باکیفیت بروید که در مقابل حرارت تغییر شکل ندهند‌ و قابل شستشو با ماشین لباسشویی باشند؛ تا بعد از چندین بار شستشو نیاز نباشد کاور مبل تان را تعویض کنید. اگر نمی‌دانید که چه جنس پارچه‌ای برای کاور مبل‌تان مناسب است، بهتر از یک متخصص مشاوره بگیرید.

با توجه به اینکه پارچه کاور مبل نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارد، حتما برای انتخاب پارچه کاور مبل تان به رنگ‌بندی و الگوی آن توجه کنید، تا هماهنگی و تناسب خوبی با دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی تان داشته باشد. در ادامه به انواع مدل های دوخت انواع پارچه کاور مبل خواهیم پرداخت.

کاور مبل تیکه‌ای

اغلب پیشنهاد می‌کنیم از پارچه هایی برای کاور مبل استفاده کنید که با رنگ مبلمان تان هماهنگی داشته باشد با این حال این موضوع بسیار سلیقه ای است و از هر طرح و مدلی که بخواهید می‌توانید استفاده کنید. یکی از مدل های مرسوم کاور مبلمان، مدل تیکه ای می‌باشد و مخصوص مبلمان های است که نمی‌خواهید همه ی طرح و نقش آن ها با پارچه کاور مبل پوشیده شود و می‌خواهید فقط قسمت‌هایی که بیشتر امکان لکه‌دار شدن و کثیف شدن آن‌ها وجود دارد را پوشش دهید.

این مدل کاور مبل معمولا از تکه های تشکیل شده است که برای پوشش پشتی، نشیمنگاه و دسته‌های مبل بکار برده می‌شود و این تکه ها با چسب، بند یا زیپ بهم وصل شده اند و در جای خود نمی لغزند. البته پیشنهاد می‌کنیم برای این مدل کاور مبل از پارچه های محکم و سنگین مانند آنتیک آرنوو استفاده کنید زیرا این نوع پارچه وزن سنگین تری دارد و روی مبلمان نمی‌لغزد. همچنین اینکه رنگ آن در برابر تابش نور خورشید ثابت می‌ماند و بسیار هم در برابر چروک شدن مقاوم است.

کاور مبل ال شکل

مبلمان ال شکل از میان انواع مختلف مبلمان بسیار طرفدار پیدا کرده است زیرا هم بسیار مناسب فضاهای آپارتمانی و کوچک می‌باشد و هم اینکه جز مبلمان های راحتی محسوب می‌شود. از طرفی شما می‌توانید حتی برای مبلمان ال شکل خود کاورهای مناسبی تهیه کنید و بعد از انتخاب پارچه کاور مبل تان و اندازه‌گیری سایز آن متناسب با نوع و شکل مبلمان ال شکل تان یک کاور مناسب برای آن انتخاب کند. همچنین اینکه انواع پارچه کاور مبل برای این نوع مبلمان بسیار متنوع می‌باشد و در طرح و رنگ های بسیار زیبایی در بازار موجود می‌باشد.

کاور مبل دامن‌دار

این مدل از کاور مبل جز قدیمی ترین و محبوب‌ترین مدل‌های کاور مبل محسوب می‌شود و جز اولین مدل های کاور مبلمان می‌باشند و با این وجود جز مدل های است که طرفدارن زیادی دارد و هیچ وقت از مد نمی‌افتد. یک مزیت فوق العاده ای که این نوع کاور مبل دارد این است که به‌خوبی تمامی سطح مبلمانتان را پوشش می‌دهد و در انتخاب پارچه کاور مبل هیچگونه محدودیتی ندارید و از انواع پارچه کاور مبل مانند درا اسنوپی، مولتی سیرا، دریم سید و درا فیلیسیا و … برای کاور مبل می‌توانید استفاده کنید.

نکات انتخاب انواع پارچه کاور مبل

قبل از دوختن پارچه کاور مبل حتما یکبار آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید یا می‌توانید یک متر از پارچه را بشویید تا هم میزان آب رفت پارچه را قبل از دوخت کاور مبل و رنگ روکش مبل را بعد از شستشو در نظر بگیرید و از آب رفتن کاور مبل بعد از دوخته شدن جلوگیری کنید.

پارچه کاور مبل باید قابلیت شسته شدن به تعداد دفعات زیاد را داشته باشد و تغییر رنگ و شکل ندهد پس حتما دقت کنید که از پارچه های کتان زبر استفاده نکنید و هنگام انتخاب طرح و نقش و رنگ روکش مبل می‌توانید از ترکیب دو رنگ و طرح مثلا تیره و روشن و یا ساده و طرحدار که هماهنگ با سایر وسایل منزلتان باشد استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای پارچه کاور مبل تان از وسایل تزئینی مثل قیطان و منگوله نیز استفاده کنید.

جمع بندی

مغازه ها و فروشگاه های زیادی برای فروش پارچه کاور مبل وجود دارند از طرفی قیمت و هزینه روکش مبل بسیار بستگی به پارچه کاور مبلی که انتخاب می‌کنید دارد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم خرید اینترنتی کاور مبل پارچه ای را نیز امتحان کنید تا به‌راحتی گرانترین و ارزانترین قیمت کاور مبل را در سایت های مختلف به همراه فیلم آموزش دوخت کاور مبل راحتی پیدا کنید.

metiadmin

Leave A Comment