راهکارهای تشخیص کیفیت پارچه مبـل

434130398_76097

آيا برند و نام کشور تولید کننده پارچه مبل می تواند تضميني برای کیفیت پارچه ی مصرفی در مبلمان باشد؟ کافیست سری به نمایشگاه های مبلمان و بازار پارچه فروش ها بزنید و راجب جنس و کشور سازنده ی پارچه مبل از آن ها سوال کنید ، خواهید دید که پاسخ مشترک اغلب آن ها به این سوال فقط دو کلمه است : پارچه ترک !

به راستی چه تضمینی وجود دارد که نشان دهد ادعای آنها صحیح است و اصلا چه تضمینی وجود دارد که تمام پارچه های ترک با کیفیت باشند؟
آیا راهی برای اثبات ترک نبودن ( اصل نبودن ) پارچه مبل سراغ دارید؟
گیریم که آن پارچه مبل واقعا ترک باشد، آیا مهم نیست که کدام شرکت در ترکیه آن را تولید کرده باشد؟ بدون شک در کشور ترکیه نیز مانند همه ی کشور های دیگر دنیا ، شرکت های مختلفی برای تولید پارچه مبل وجود دارد، آیا می توان ادعا کرد که همه آنها پارچه ای مرغوب و با کیفیت تولید و صادر می کنند؟

آیا ممکن است پارچه مبل ترک نباشد و با کیفیت باشد ؟
هیچ می دانستیدکه شهر یزد که در کشور خودمان است، یکی از معتبر ترین تولید کنندگان در زمینه ی پارچه مبل است؟ آیا می دانستید ۸۰ درصد از پارچه های مبلی موجود در بازار از کشور چین وارد شده و به نام های دیگر فروخته می شوند؟

پاسخ به سوالات مطرح شده ، ما را به این نتیجه می رساند که نام کشور سازنده پارچه مبل آنقدر ها هم اهمیت ندارد بلکه چیزی که ما به دنبال آن هستیم ، کیفیت مناسب پارچه مبل است . کیفیت در پارچه مبلمان به معنی پرز ندادن ، کچل نشدن ، دوام در برابر سایش و قابل شست و شو بودن آنهاست.

photo_2016-05-18_00-00-09

نکات کاربردی در تشخیص میزان کیفیت پارچه مبل :

1- به قسمت های دوخت خورده پارچه در مبلمان دقت کنید. وقتی پارچه مبل کیفیت پایینی داشته باشد معمولا نقاط دوخته شده بیش از حد طبيعي سوراخ می شوند و به اصطلاح پارچه از ناحیه ی سوزن خورده در حال در رفتن و پاره شدن است این مساله به خصوص در چرم های بی کیفیت به وضوح قابل مشاهده است.

IMG_20160823_133916

2- در پارچه های مخمل و جیر که دارای پرز و خواب هستند ، بهتر است چند بار با دست سعی کنید که خواب پارچه را جا به جا کرده و به هم بریزید ، در پارچه های نامرغوب این عمل کم و بیش باعث به هم ریختگی پرز های پارچه شده و خیلی سخت می توان آن ها را به حالت اولیه بازگرداند.

این نوع پارچه مبل معمولا بعد از چند ماه رنگ اصلی خود را از دست داده و کمی تیره تر خواهند شد. نکته ی مهم دیگر  در مورد پارچه های مخمل و پرز دار این است که اگر با ناخن سعی کنید پرز پارچه ها را خارج کنید نباید چیزی حاصلتان شود، اگر توانستید به راحتی پرز ها را از تار و پود پارچه جدا کنید بدانید که این پارچه مبل همان پارچه ای است که پس از چند ماه مصرف ، بخش زیادی از پرز های خود را از دست داده و به اصطلاح کچل خواهد شد .

لازم به ذکر است گاهی تشخیص خوب و بد پارچه مبلی نیاز به کمی تخصص در این زمینه دارد اما توجه به نکات ارائه شده، و در اغلب موارد کمک زیادی به شما در انتخاب پارچه مناسب برای مبلمانتان خواهد کرد.

IMG_20170102_102332ششش

metiadmin

Leave A Comment