راهنمای خرید مبلمان شیک برای خانه

اگر تصمیم دارید برای خانه خود مبل بخرید یا مبلمان خانه ی تان را عوض کنید و تغییراتی اساسی برای فصل تابستان در دکوراسیون خانه تان ایجاد کنید با ما همراه باشید تا با کاربردی ترین توصیه ها درباره انتخاب مبلمان آشنا شوید. به این ترتیب می توانید متناسب با فضایی که در خانه دارید و با توجه به ویژگی های خانه، بافت سنتی و مدرن آن مبلمانی متناسب برای خود خریداری کنید.

mobleelshekl

ارگونومیک بخرید

پیش از هر چیز وقتی سراغ مبلمان می روید به استاندارد بودن آن توجه کنید و از ارگونومیک بودن مبلمان مطمئن شوید. به این معنی که ارتفاع مبل تا زمین، نشیمن آن، زاویه دسته ها و پشتی آن را بررسی کنید. توجه به این نکات باید قبل از دل بستن به ظاهر و رنگ مبلمان باشد چرا که در اغلب موارد مشاهده شده که طراحان مبلمان های شیک و جذاب به لحاظ رعایت استانداردها ضعیف عمل کرده اند و این مسئله به مرور زمان برای مصرف کننده مشکلاتی از قبیل دردهای کمر، گرفتگی سیاتیک و دیگر اختلال ها و درد های مفصلی را همراه داشته است.

چه مبلی ایده آل است

وقتی برای خرید از خانه خارج می شوید به چیدمان و دکوراسیون خانه تان، رنگ ها و اشیائی که در آن قرار داده اید، دقت کنید تا بتوانید متناسب با فضایی که در اختیار دارید مبلمان مناسب را انتخاب کنید. این نکته بسیار مهم است که در فضایی که در آن از اشیای دکوری مدرن و لوستری با طراحی نو استفاده شده مبلمان مدرن قرار دهید یا در فضایی که در آن از اشیای چوبی استفاده شده مبلمان چوبی بگذارید و سراغ مبلمان استیل و فلزی نروید، بنابراین مهمترین اصل برای انتخاب یک مبلمان شیک و ایده آل این است که با هارمونی رنگ ها و طراحی خانه مان هماهنگ باشد.

متراژ خانه را در نظر بگیرید

توجه به متراژ خانه از مهمترین نکاتی است که در تهیه مبلمان باید به آن توجه کنید. انتخاب سایز و اندازه مبلمان رابطه بسیار نزدیکی با متراژ آپارتمان یا خانه شما دارد. شما می توانید با انتخاب مبلمان مناسب و ظریف، فضایی را که در اختیار دارید بزرگتر کنید و با انتخاب مبلمان های بزرگ با طراحی های شلوغ فضای خود را کوچک و خفه کنید. برای پیشگیری از بروز این مشکل پیش از هر چیز متراژ خانه را در نظر بگیرید، فضایی که در هر ضلع از خانه دارید را به یاد بسپارید و تصمیم بگیری مبلمان نیم ست، ۷ نفره یا ۱۲ نفره بگیرید.

کیفیت را بررسی کنید

وقتی مبل مورد علاقه تان را پیدا کردید و از استاندارد بودن آن نیز مطمئن شدید، کیفیت چوب، پارچه و روکش و اتصال قطعات مختلف آن را نیز بررسی کنید. دقت کنید که آیا درزها و محل اتصال پایه به بدنه مبل به درستی انجام شده است. با بررسی این موضوع خیالتان راحت می شود که مبلمانی که انتخاب کرده اید به لحاظ دوام و استحکام نیز استاندارد های لازم را دارد. به این ترتیب خیالتان آسوده است که از این مبلمان می توانید برای سال های طولانی استفاده کنید و از داشتن آن لذت ببرید.

سبک یا سنگین؟       

بسیاری از مردم تصور می کنند که مبلمان هر چه سنگین تر باشد از کیفیت بهتری برخوردار است و چوبی که در آن به کار رفته چوب با کیفیت تری است. اما این نکته همیشه صادق نیست زیرا می توان با چوب های سبکتری هم مبلمان های با کیفیت و زیبا ساخت. تجربه نشان داده است که انتخاب مبلمان با کیفیت و مناسب با چوب های سبک همیشه مقرون به صرفه تر از انتخاب مبلمان های سنگین است. مبلمان های سنگین به دلیل وزن زیادشان معمولاً به فرش زیر خود آسیب می زنند و به مرور روی فرش ردی از خود باقی می گذارند. این نوع از مبلمان ها هنگام اسباب کشی دردسرساز هستند و زحمت زیادی را به خاواده تحمیل می کنند.

 ۱راحتی بخریم یا استیل؟ 

معمولا مبل‌ها به دو گروه راحتی و استیل طبقه‌بندی می‌شوند. مبل‌های راحتی باید تمام پارچه باشند و چوب یا فلزی در بدنه اصلی و رویی آنها به کار نرفته باشد. مبل‌های راحتی دسته‌های پهن و پایه و پشتی نسبتا کوتاه‌تری نسبت به مبل‌های استیل دارند. مبل‌های استیل، کمی رسمی‌تر و ترکیبی از چوب و پارچه هستند. پشتی این مبل‌ها، کاملا صاف و کمی بلند است و پایه‌های بلند آنها هم اجازه نشست و برخاست راحت‌تر را به مهمان‌ها می‌دهد. اگر قرار است برای استفاده شخصی و راحتی خودتان مبلمان بخرید بهتر است سراغ انواع راحتی آن بروید اما اگر خانه شما فضای کافی برای قرار دادن ۲ دست مبلمان را دارد، بهتر است یک ست کامل استیل برای زمانی که مهمان دارید بخرید و یک نیم‌ست راحتی هم برای خودتان تهیه کنید.

f1

۲تمام پارچه بخریم یا چوب و پارچه؟ 

اگر در خانه شما، فرزند کوچک، سالمند یا فردی که مبتلا به آسم و آلرژی است زندگی می‌کند، بهتر است مبلمانی بخرید که کمترین میزان پارچه در تهیه آن به کار رفته باشد. گرد و غبار و آلودگی‌های غیرقابل‌ تمیزکردن که روی پارچه‌ها می‌نشینند، می‌توانند زمینه تنگی‌نفس یا حساسیت‌های تنفسی را در این گروه از افراد بیشتر کنند. مبل‌هایی که حجم بیشتری از آنها را چوب تشکیل داده‌ باشد، سریع‌تر و ساده‌تر تمیز می‌شوند و گردوغبار کمتری هم در آنها نفوذ می‌کند.

۳بهترین جنس پارچه مبل چیست؟ 

اگر دوست دارید همیشه مبل‌هایتان تمیز باشد و برق بزند، بهتر است مبل‌های چرمی بخرید.

چرم این مبل‌ها به راحتی قابل‌شستشو هستند و با استفاده از روغن مخصوص‌شان هم، کاملا برق می‌افتند و نو به نظر می‌رسند. پارچه‌های مخملی براق و پرزدار برای مبلمانی که قرار است در خانه‌های کوچک‌تر چیده شوند، بهتر است و فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. پارچه‌های مخملی مات و بدون پرز هم برای خانه‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند.

اگر در خانه فرزند کوچکی دارید، بهتر است رنگ پارچه مبلتان را از بین رنگ‌های چرک‌تابی مانند کاراملی یا فیلی انتخاب کنید تا در اثر شیطنت بچه‌ها مدام کثیف و نامرتب به نظر نرسند. به طور کلی پارچه‌های مبلی یا ساده هستند یا گلدار (منظور از گلدار انواع گلدار، طرح‌دار و راه‌راه است). پارچه‌های ساده برای مبلمانی که قرار است در فضاهای کوچک‌تر چیده شوند، مناسب‌تر هستند و پارچه‌های گلدار هم مناسب فضاهای باز و بزرگ است. شما می‌توانید برای شکستن فضا و روح بخشیدن به محیط خانه، مبلمانی ساده با کوسن‌های گلدار یا برعکس را انتخاب کنید.

۴کارشده بخریم یا ساده؟ 

معمولا برای زیباترشدن ظاهر برخی از مبل‌ها به‌خصوص انواع استیل، از یراق‌ها و نوارهای مختلفی دور دسته مبل یا بین چوب و پارچه آن استفاده می‌کنند. اگر فرزند کوچکی در خانه دارید، بهتر است دور مبل‌های کارشده را خط بکشید زیرا یکی از تفریح‌های البته سالم بچه‌ها، کندن این یراق‌ها و نوارهاست!

۵تشک دوبل بخریم یا یک‌تکه؟ 

بزرگ‌ترین مزیت مبل‌های تشک دوبل بر مبل‌های یک‌تکه و ساده این است که اگر ابر و اسفنج یا فنر تشک این مبل‌ها بخوابد و از بین برود، می‌توان به جای تعمیر کل مبلمان فقط تشک آنها را تعمیر کرد. ضمن اینکه معمولا دور پارچه‌ رویی تشک مبل‌های تشک دوبل، زیپ بزرگی دوخته شده است و شما می‌توانید در صورت کثیف‌شدن پارچه، خیلی ساده آن را از تشک جدا کنید و بشویید.

۶مبل‌هایمان را چطور بشوییم؟ 

مبل‌ها را می‌توان با ۳ روش مختلف شست. اولین روش استفاده از بخارشوی است. شما می‌توانید با کمک گرفتن از بخارشوی، پارچه مبل‌هایتان را کاملا تمیز و حتی ضدعفونی کنید. روش دوم که کمی سخت‌تر از روش اول است، استفاده از محلول آب ولرم و شامپو فرش است. به این ترتیب شما پس از حاضرکردن این محلول باید ابری بزرگ را آغشته به آن کنید و پارچه‌ مبل‌ها را از بالا به پایین با این ابر کف‌آلود تمیز کنید. سپس ابر خیس دیگری را روی پارچه مبل بکشید تا کف سطح پارچه از بین برود. در هر دوی این روش‌ها، باید مراقب باشید چوب مبل‌ها خیس نشوند. چوب در اثر مرطوب‌شدن به سرعت پوسته‌پوسته و سفید می‌شود و به مرور زمان هم ترک می‌خورد. روش سوم هم که از دو روش قبل ساده‌تر است، سپردن کار شستشوی مبل‌ها به مراکزی است که این کار را انجام
می‌دهند. پس از شستن مبل‌ها با هر روشی که برایتان راحت‌تر بود باید هرچه سریع‌تر آنها را خشک کنید تا پارچه‌ها از بین نروند و چروک نشوند. برای این کار می‌توانید از یک سشوار کمک بگیرید. البته حواستان باشد ظاهر مبل‌ها پس از هر بار شستشو کمی از بین می‌رود و دیگر آن جلای اولیه را نخواهد داشت، بنابراین هر وقت واقعا مجبور شدید، تن به شستن مبل‌ها بدهید.

1929369_216

metiadmin

Leave A Comment