ست کردن پرده ، مبلمان و فرش

اغلب ما شاید آنقدر که مبلمان,پرده و تابلوهای خانه برایمان اهمیت دارد,فرش برایمان اهمیت ندارد.اما فراموش نکنید یک ست مبلمان زمانی زیبایی خودش رانشان می دهد که در کنار فرشی مناسب چیدمان شود.
فرش های خیلی کوچک,خانه شما را خیلی کوچک تر از آنچه که هست نشان می دهد.دانیل اوکی طراح دکوراسیون داخلی می گوید: شما باید فرشی انتخاب کنید که کف خانه را بپوشاند.فرشی که در اتاق پذیرایی استفاده می کنید,باید آنقدر بزرگ باشد تا حداقل زیر پایه های جلویی مبل ها را بپوشاند.
بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از چند فرش کوچک از یک فرش بزرگ استفاده کنند.
قرار دادن فرش بزرگ در میان مبلمان شاید با تغییر منزل برایتان ممکن نباشد,شما می توانید یک فرش کنفی بزرگ با رنگ خنثی خریداری کرده و یک فرش رنگی طرح دار کوچک که با رنگ مبلمان شما هماهنگ است وسط آن بیندازید.طراحان از این تکنیک ضمن کمک به جابه جایی و شست و شوی راحت فرش,برای زیبایی دو برابر خانه استفاده می کنند.
نیازی نیست که مبلمان و فرش شما تمامی فضاهای خالی خانه تان را بپوشاند. از دیده شدن پارکت و سرامیک کف منزلتان نترسید,خالی گذاشتن این فضاها منزلتان را بزرگتر جلوه می دهد.
اگر قصد دارید تمامی لوازم منزل خود را از ابتدا خریداری کنید,پیشنهاد می کنیم از فرش شروع کنید.اگر خرید فرش را به مرحله آخر موکول کنید,انتخاب آن ماه ها به طول خواهد انجامید.
طراحان دکوراسیون,اولین چیزی که در هنگام تزئین خانه تهیه می کنند,فرش است.در این صورت آنها راحت تر می توانند دیگر لوازم خانه مانند پارچه پرده,مبل و بالش های تزئینی را هماهنگ با فرش انتخاب کنند.
فرش به عنوان کانون چیدمان اتاق نشیمن , سایر لوازم منزل مانند مبلمان وپرده را تحت شعاع قرار داده و گزینه بسیار مهمی در چیدمان محسوب می شود.بهتر است قبل از خرید سایر لوازم منزلتان فرش را خریداری کرده و بعد از آن مبلمان وپرده را با فرش هماهنگ کنید.ست کردن مبلمان,فرش وپرده یکی از نکات اساسی در دکوراسیون منزل شماست.

ما ایرانی ها خیلی به تنوع رنگ در دکوراسیون منزل هم توجه نمی کنیم,اغلب ما رنگ را زیاد جدی نمی گیریم مخصوصا در انتخاب پرده و مبلمان.اغلب ما در انتخاب پرده و مبلمان سریع به سراغ رنگ های کرم,قهوه ای ,سفید یا رنگ هایی که متداول تر است می رویم در حالی که پرده ومبل نقش زیادی در زیبایی منزل و روحیه ما دارد.ما می توانیم مبلمان را با پرده ویا برعکس ست کنیم.

البته اگر علاوه بر مبل از فرش نیز استفاده می کنید بهتر است پرده را با فرش نیز ست نمایید.برای ست کردن پرده با مبلمان منزلتان, شما می توانید از پرده ی تور و والانی هم جنس ورنگ روکش مبل ها استفاده کنید.در انتخاب پرده بیشتر به ست کردن پرده زیر با پارچه دکوری و والان باید توجه شود.حتی اگر مدل بسیار ساده ای را می پسندید اما در انتخاب پرده دقت کنید زیرا پرده به مبلمان منزل شما جلوه ی دیگری می دهد.با توجه به رنگ وسبک مبلی که خریداری کرده اید پرده و والان آنرا انتخاب نمایید.وقتی پرده بامبلمان ست می شود,پرده ها زیباتر به نظر می آید.

اتاق نشیمنی که با مبلمان راحتی ویا مبل مدرن چیدمان شده است باید با پرده های ساده ومتناسب با رنگ مبل راحتی ست شود,هر قدر والان ها ساده تر باشد مبل راحتی شما زیباتر جلوه داده می شود.اما اگر نشیمن شما با مبل کلاسیک یا مبل استیل چیدمان شده است بهتر است از پرده و والانی مجلل تر استفاده کنید.بهتر است پارچه پرده از یک پارچه شیک وساده و والان ها از پارچه مبل تهیه شود.ttgztq8uz7zq2f3qh14q

شما می توانید پارچه مبل خود را از جایی که مبل تان را خریده اید تهیه کرده و از آن برای والان ها استفاده کنید.در نظر داشته باشید زمانی که رنگ ها را ست می کنید مقداری تفاوت در رنگ ها وجود داشته باشد ,هماهنگی زیاد در رنگ پارچه مبل و پرده فضا را زیادی یکنواخت می کند.

 

با آرامش از نکات زیر بهره بگیرید :

۱. انتخاب یک رنگ مشخص برای ست کردن مبل و فرش و پرده

اگر از رنگ سفید برای رنگ دیوار ها و سقف فضایتان استفاده کرده اید برای از بین بردن حس کسالت و یکنواختی فضا می توانید از یک رنگ واحد و پر جلوه برای ست کردن مبل و فرش و پرده اتاق تان استفاده کنید.

 

۲. پرده ، عناصر روح بخش دکوراسیون منزل شما

اگر برای دکوراسیون منزل مبلمانی با رنگ های روشن در نظر گرفته اید، پس بهتر است برای برای ست کردن مبل و فرش و پرده در  دکوراسیون داخلی اتاق تان از رنگ های شاد برای پرده یا فرش استفاده کنید، اما دقت داشته باشید که فقط یکی از این دو عنصر را با رنگ های متضاد و خیلی چشم گیر انتخاب کنید. رنگ های زرد و سفید برای ست مبلبا پرده مناسب است که عاشق نور خورشید و خانه آفتابی هستند زیرا که نور خورشید را به خوبی به داخل خانه هدایت می کنند.

۳. طرح و بافت در دکوراسیون منزل شما

اگر می خواهید که فضای صمیمانه تری را تجربه کنید از ست کردن مبل و فرش و پرده در دکوراسیون منزل تان استفاده کنید، می توانید پرده هایتان را از پارچه های طرح دار انتخاب کنید ولی به علت طرح دار بودن از یکی  از رنگ های خنثی منزل تان برای رنگ پرده استفاده کنید.

۴. مبل و فرش و پرده تکمیل کننده زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما

هر چه قدر انتخاب رنگ خوبی برای پرده ها و مبلمان داشته باشید این زیبایی فقط با انتخاب یک فرش مناسب تکمیل خواهد شد.

۵. هماهنگی رنگ مبل و فرش و پرده در دکوراسیون منزل

اگر خواهان فضایی با حس و حال کلاسیک و آرامش بخش هستید، از تنالیته رنگ های گرم استفاده کنید. و از ترکیب تمام رنگ هایی که انتخاب کرده اید در جزئیات مبل و فرش و پرده بهره ببرید.

۶. فرش ایرانی تاثیری متفاوت در دکوراسیون منزل شما

برای این که فضای اتاق تان را از کسالت و بی روح بودن خارج کنید، بهترین گزینه استفاده از فرش های پر نقش ایرانی با رنگ های بسیار شاد است. فضاهایی را که اغلب دکوراسیون کرم و قهوه ای دارند%d9%85%d8%a8%d9%84-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d8%af%d9%87 را با فرش های ایرانی زیباتر می کنند و برای این که فضا جذاب تر باشد می توانید از کوسن هایی زیبا با نقش مایه های همان فرش ها استفاده کنید.

 

metiadmin

    دانلود آهنگ مهرزاد نوازنده
    31 December 2020

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

Leave A Comment